همه سامانه های بانک ایران زمین در سال۱۴۰۲

با توجه به اینکه حمایت از نظام بانکی و اقتصاد کشور ازاولویت های اصلی بانک ایران زمین است؛ این بانک با را اندازی سامانه مدیریت ریسک عملیاتی ،توانست به عنوان یکی از پیشروان در حوزه مدیریت ریسک عملیاتی در کشور اقدامات لازم برای کنترل و مدیریت آن‌ها را انجام دهد.

همه سامانه های بانک ایران زمین در سال۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

در عین حال گامی موثر در جهت توسعه ارائه خدمت با کیفیت به مشتریان و همچنین افزایش امنیت در مراودات مالی و بین بانکی باشد.

از اقدامات مهم بانک ایران زمین در سال 1402 می توان به رونمایی از سامانه مدیریت ریسک عملیات اشاره کرد، به گفته کار شناسان بانکی مدیریت ریسک عملیاتی ابزاری برای تصمیم گیری ست که به طور سیستماتیک به شناسایی ریسک ها و مزایای عملیات سازمان و انتخاب بهترین اقدام در هر شرایطی کمک می کند. فرایند مدیریت ریسک برای به حداقل رساندن ریسک ها به منظور کاهش فجایع، حفظ دارایی ها و حفاظت از سلامت و رفاه طراحی شده است

مهمترین موارد زیانهای عمدة عملیاتی در صنعت بانکداری میتوان به اختلاس ، سرقت کارکنان، مبادلات غیرقـانونی ، هک رایانه . دزدی، جعل، سوء استفاده از چک کلاهبرداری اشاره کرد. در این راستا ، بانک ایران زمین در تیر ماه موفق ش دبا رونمایی از سامانه مدیریت ریسک با هدف شناسایی گلوگاه‌های بروز ریسک عملیاتی عوامل بروز ریسک و ایجاد پایگاه زیان داده را شناسایی وتسهیل کند.

سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بانک ایران زمین ضمن ایجاد تعامل و ارتباط بین واحدهای مختلف این بانک، امکان سنجش ریسک عملیاتی مترتب بر تمام فعالیت‌های عملیاتی بانک را نیز فراهم کرده است.

این سامانه همچنین علاوه برجمع‌آوری اطلاعات مرتبط با زیان درهرشعبه، امکان ثبت رویدادهای زیان را برای کاربر فراهم کرده است و عاملی کلیدی برای تصمیم‌گیری‌های بسیار موثر خواهد بود.

سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین

بانک ایران زمین علاوه بر اینکه جهش درخشان در نظام بانکی و بانکداری دیجیتال درکار نامه خود دارد، امسال توانست خدمت جدید دیگری برای رضایت مشتریان خود فراهم کند وآن سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین بود که در آذر ماه راه اندازی شد در این طرح تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

سامانه تفکیک حساب شخصی از تجاری متصل

تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، اقدامی دیگر بانک ایران زمین بود که به در خواست بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکلاتی نظیر پولشویی و فرار مالیاتی صورت گرفته است د این خصوص بانک ایران زمین با اتصال به این سامانه امکان تفکیک حساب شخصی از تجاری را در این بانک عملیاتی کرد .

رونمایی از وب سایت جدید بانک ایران زمین

همچنین این بانک در اقدام دیگر نسخه جدید وب‌سایت بانک ایران زمین را رونمایی کرد، با این درک که سیستم بانکی کشوردرحال گذار ازبانکداری دیجیتال به سمت بانکداری هوشمند و کاربرد محور است و وب سایت بانک ها یکی از پلتفرم های اصلی ارتباط با مشتریان است مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین خلق تجربه متفاوت و کاربردی برای کاربران را از اهداف اصلی وب‌سایت جدید این بانک اعلام کرده و گفته است که با طراحی یکپارچه براساس سند هویت برند و سئو محوراین اقدام صورت گرفته است و نیز امکان استفاده و دسترسی سریع کاربران به خدمات و محصولات بانک، وجود دارد و تلاش شده تا تجربه ای مطلوب از ارائه سرویس های بانکی در ذهن مشتری ایجاد نمایند.

استاد همچنین از اتصال وبلاگ و بات های هوش مصنوعی و نیز شخصی سازی خدمات وبسایت در آینده نزدیک خبر داده است .

سامانه فراز یران زمین گامی بزرگ بر فراز ایران

لازم به ذکر است سامانه فراز که هم اکنون برای همگان شناخه شده است ، گامی بزرگ در عرصه بانکداری دیجیتال و خدمات‌رسانی به مشتریان ایران زمین بود به شمار می رود که در سال گذشته رقم خورد، که امروزه با نصب آن هر تلفن همراه، یک شعبه بانک ایران زمین است که تمامی سرویس‌های بانکی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

شرکت فراز، با هدف توسعه خدمات نوآورانه، شخصی سازی و برآوردن نیازهای خاص هر مشتری (شرکت‌ها و همکاران تجاری و…‌) در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، سرویس‌های بانکی خود را از طریق زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد