اختصاصی صفحه اقتصاد

حرکت بانک صادرات ایران در مسیر تحول

کارنامه فعالیتی بانک صادرات ایران در دی ماه ۱۴۰۲ حاکی از رشد 12 درصد درآمد نسبت به دوره مشابه سال قبل است. این مهم در مسیر نگرش مدیریتی جدید بر مبنای حرکت در مسیر تحول انجام می‌گیرد تا وبصادر بتواند به جایگاه واقعی خود بازگردد.

حرکت بانک صادرات ایران در مسیر تحول
صفحه اقتصاد -

بانک صادرات ایران در دی ماه امسال معادل 537،876 میلیارد تومان درآمد محقق کرد که در مقایسه با مبلغ 478،836 میلیارد تومان درآمد محقق شده سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، کل درآمد محقق شده وبصادر در یک دوره ده ماهه سال مالی منتهی به اسفند 1402 معادل 5,407,076 میلیارد تومان است. این عدد در دوره مشابه سال قبل معادل 4,493,542 میلیارد تومان گزارش شد که افزایشی 20 درصدی را به همراه دارد.

درآمد بانک صادرات ایران نیز از تسهیلات اعطایی در دی ماه با افزایش ۵۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ به مبلغ 5,261,604 میلیارد تومان رسیده است.

جذب منابع جدید یکی از مواردی به شمار می‌رود که برای یک بانک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به ویژه آن که الزام به حفظ منابع قبلی در کنار منابع جدید، به عنوان شریان اصلی فعالیت برای بانک‌ها مطرح است.

مدیریت جدید بانک صادرات ایران معتقد است که با روند اصلاح زیرساخت‌ها در بخش فناوری اطلاعات برای 40 میلیون مشتری بانک و تقویت تقریبا 4 برابری ظرفیت زیرساخت پردازشی تراکنش‌های بانک می‌توان به سمت تغییر و تحول در مدل‌های تجاری خود حرکت کرد که این مهم را در دستور کار مجموعه بانک صادرات ایران قرار داده است.

بانک صادرات ایران با پشتوانه بسیار خوب و برخورداری از نیروهای توانمند و کارکنانی وفادار به سسیستم، طی سال‌های اخیر توانسته، در زمینه جذب منابع خوب عمل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره‌برداری را انجام دهد اما در شرایط رقابتی تر شدن فعالیت بانک‌های، نیاز به جدیت بیش‌تر و برنامه ریزی منسجم تری در حال حاضر است.

طبق اعلام سیفی، بانک صادرات ایران در زمینه تعامل و تامین زنجیره مالی صنعت خودرو، امروز به یکی از پتانسیل‌های ویژه در این بانک تبدیل شده است.

این بانک که همواره به عنوان حامی تولیدکنندگان و صنایع کوچک و بزرگ کشور برنامه‌هایی را اجرایی می‌کرد، اکنون با هدف گسترش همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و تجربیات در تامین مالی زنجیره تولید مگاموتور قراردادهایی را به امضاء رساند.

بانک صادرات ایران یکی از بانک‌های بزرگ ایران، از جمله مجموعه بزرگ در حوزه سیاست‌گذاری پولی کشور است و مجموعه مگاموتور نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سایپا، شریک تجاری مهم و باسابقه‌ای برای این بانک بوده و ازاین رو نگاه بانک به این مجموعه، یک نگاه راهبردی است.

از سوی دیگر با افزایش ظرفیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مرتفع شدن مشکلات و اختلال بانکداری شبانه و نیز مشکلات همراه بانک، شرایط لازم برای تحقق این امر فراهم گردیده است.

بانک صادرات ایران به پشتوانه ارائه خدمات و محصولات مبتنی بر محوریت مشتری‌مداری و نیز توسعه زیرساخت‌های خود، خواهد توانست به قدرت نخست بانک‌های خصولتی کشور تبدیل و به راحتی نسبت به جذب منابع اقدام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد