اختصاصی صفحه اقتصاد

ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه «TB+ » بانک تجارت

تندیس نهمین رویداد تراکنش ایران در محصول برتر بانکی و مالی به سامانه تی‌بی‌ پلاس بانک تجارت تعلق گرفت. موفقیتی که سبب‌ساز بررسی این محصول شد و در این مطلب به بیان شناخت محصول «TB+ » بانک تجارت و ویژگی‌های آن در حوزه بانکداری الکترونیک پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه «TB+ » بانک تجارت
صفحه اقتصاد -

سامانه «تی بی پلاس» محصول مشترک شرکت اعتباری ایران کیش و بانک تجارت به‌موقع است که شرایط تسهیل‌شده‌ای از خرید را در اختیار فروشندگان کالا و خدمات قرار می‌دهد. در این سامانه تأمین‌کنندگان محصول با ایجاد حساب‌های کاربری می‌توانند مشتریان کلان خود را به بانک معرفی و از طریق شعب بانک، امکان دریافت اعتبار جهت خرید اعتباری را برای آنها مهیا کنند.

بنابر اعلام طراحان این محصول، در پروژه تی بی پلاس، اجزای متفاوتی دست‌به‌دست هم دادند، تیم‌های تحلیل، مدیریت و توسعه‌دهنده، به‌درستی در کنار هم قرار گرفتند.

مشتریان بانک تجارت می‌توانند از طریق تی بی پلاس می‌توانند کالای مورد نظر خود را به‌صورت اقساط و اعتباری از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کلان خریداری کنند. یکی از ویژگی‌های این سامانه، موضوع B2B بودن آن و ایجاد شبکه مشتریان است. خصوصیت دیگر تی بی پلاس این است که امروز این مدل به مدل جهانی نزدیک‌تر شده است.

امروزه در تمام دنیا 90 درصد روی اعتبار و 10 درصد روی تسهیلات و نقدینگی تأکید می‌کنند، اما در کشور ما برعکس چنین چیزی اجرا شده است. امروز می‌شود گفت این روند با ابزارهایی مانند تی بی پلاس و SCF می‌تواند تغییر پیدا کند و باری از گردش زیاد نقدینگی در کشور را با این سیستم اعتباری بکاهد.

بزرگ‌ترین مزیت این محصول، حذف چک از معاملات و ایجاد ارتباط مستقیم بین مشتریان بانک و تأمین‌کنندگان کلان است؛ علاوه بر این، اطمینان مشتری در خرید محصول از تأمین‌کننده معتبر و اطمینان فروشنده از بازپرداخت اقساط توسط مشتری، از دیگر مزایای این محصول به حساب می‌آید.

سامانه تی بی پلاس با ایجاد شبکه منحصربه‌فرد، شرایط تسهیل شده‌ای از خرید را در اختیار فروشندگان کالا و خدمات قرار می‌دهد. در این سامانه تأمین‌کنندگان محصول با ایجاد حساب‌های کاربری می‌توانند مشتریان کلان خود را به بانک معرفی و از طریق شعب بانک، امکان دریافت اعتبار جهت خرید اعتباری را برای آنها مهیا کنند.

این محصول برای اصناف مختلف و در جهت مدیریت تعاملات اعتباری بین تأمین‌کننده محصولات و مشتریان آنها راه‌اندازی شده و به این وسیله زنجیره پرداخت اعتباری در اصناف مختلف تکمیل می‌شود، از جمله مزایای این طرح می‌توان به حذف کامل چک از چرخه مبادلات و کاهش هزینه‌های مالی در صنایع مختلف اشاره کرد.

گفتنی است؛ در حاشیه نهمین رویداد نمایشگاه تراکنش ایران و در دومین دوره جشنواره انتخاب محصولات برتر (Fintex) محصول TB+ بانک تجارت به‌عنوان محصول برتر بانکی و مالی شناخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد