اثرگذاری در سبک زندگی افراد از طریق توسعه اکوسیستم قرضالحسنه
دکتر «سید سعید شمسینژاد» گفت: در بانک قرضالحسنه مهر ایران به دنبال توسعه اکوسیستم قرضالحسنه هستیم و میخواهیم در سبک زندگی و خرید کالا برای مشتریان خود نیز تأثیرگذار باشیم.
نشست تخصصی «اعتبارسنجی و بانکداری هوشمند» در دومین روز از دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت برگزار شد. مقاومت مدیران بانکی در حذف اعتبارسنجی از شعب، لزوم توسعه صنعت اعتبارسنجی و انحصارزدایی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرضالحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسینژاد» مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران یکی از سخنرانان این نشست بود. شمسینژاد گفت: بانکداری خرد با طیف زیادی از مردم در ارتباط است و وثیقهگیری این تعداد از افراد بسیار سخت است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ معادل ۸۰۰ هزار اعتبارسنجی انجام شد که این رقم امسال به ۲ میلیون نفر میرسد و عدد تضامین را کاهش میدهد. درباره نرخ نکول نیز با توسعه مدل جدید اعتبارسنجی، نرخ نکول از عدد نزدیک به یک درصد به کمتر از نیم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه صنعت اعتبارسنجی ملی باید در تمام ابعاد گسترش پیدا کند، درباره تحول دیجیتال در بانک قرضالحسنه مهر ایران توضیح داد: در راستای الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحول دیجیتال، در ۲ سال اخیر کارگروههای مربوطه تشکیل شده و به یک برنامه سهساله رسیدهایم.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران اظهار داشت: در این بانک به دنبال توسعه اکوسیستم قرضالحسنه هستیم و میخواهیم در سبک زندگی و خرید کالا برای مشتریان خود نیز تأثیرگذار باشیم.
وی گفت: تنوع اعتبارسنجی در بانکداری تجاری متفاوت است، بنابراین باید شاخصهای کیفی خاصی را برنامهریزی کرد. متأسفانه افرادی که در دهکهای پایین درآمدی هستند، دادههای اعتباری ندارند یا اینکه در کمیته امداد و بهزیستی هستند که در این اکوسیستم، اعتبار کمتری دریافت خواهند کرد. بنابراین سلسله مراتب سیستمی اعتبارسنجی را باید توسعه دهیم تا نیازهای مردم و بانکهای تجاری را پوشش دهیم.
نظر شما