با حمایت‌های بانک کشاورزی از مددجویان انجام گرفت

ایجاد ۱۶۸۰ فرصت شغلی جدید و پایدار

بانک کشاورزی که همواره مسیر توسعه درآمدی را با حمایت از جامعه روستایی و آحاد کم‌درآمد به انجام می‌رساند، طی ۷ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نیز در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی به ایجاد ۱۶۸۰ فرصت شغلی جدید و پایدار با پرداخت تسهیلات کمک شایانی کرده است.

ایجاد ۱۶۸۰ فرصت شغلی جدید و پایدار
صفحه اقتصاد -

بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته علاوه بر نقش‌آفرینی‌های گسترده در توسعه این صنعت حمایت‌های مالی و تامین منابع کسب‌ و کارهای خرد و خانگی جوامع روستایی با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال را در دستور کار خود قرار داده است.

وام‌های گره‌گشا برای عملی کردن ایده‌های شغلی از برنامه‌های بانک کشاورزی برای نشان‌دادن و به اجراگذاشتن توانمندی‌های روستائیان و خصوصا جامعه هدف این بانک عمدتا خانوارهای آسیب‌پذیر جوامع روستایی و مناطق محروم است.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی بانک کشاورزی تامین منابع مالی کسب‌وکارهای کوچک خانگی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بالاخص در حمایت از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) است. 

با حمایت‌های بانک کشاورزی از مددجویان انجام گرفت

بانک کشاورزی که در سال گذشته بالغ بر 36 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بیش از 40 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت کرد، تا پایان مهر 1402 در راستای رسالت این بانک در حمایت از اشتغال و توسعه پایدار، با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، مشارکت فعال و نقش موثری در ایجاد مشاغل کوچک و پایدار برای اقشار کم برخوردار جامعه را از خود به ثبت رساند. 

برنامه‌ریزی‌های مدیریتی مجموعه بانک کشاورزی با علم به اینکه ایجاد مشاغل کوچک، درآمدزا و پایدار، می‌تواند نقش مهمی را در فقرزدایی و بهبود معیشت خانواده های کم‌بضاعت ایفا کند و موجب حفظ فرهنگ غنی روستایی و عشایری و دوام و پویایی جوامع محلی شود، از ابتدای سال 1402 تا پایان مهرماه از ۱۶۸۰ فرصت شغلی جدید و پایدار با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، معرفی‌شدگان بهزیستی و متقاضیان مشاغل خانگی حمایت کرده است.

ایفای نقش مهم در ایجاد اشتغال و استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند توسط بانک کشاورزی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال با تکریم افراد جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از رویکردهای اصلی این بانک در برنامه‌های امسال شد.

 حمایت‌های بانک کشاورزی از جامعه هدف مددجویان در کمیته امداد به گونه‌ای مثبت بود که مراتب تقدیر و تشکر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را با اهدای لوح سپاس و تقدیرنامه به مدیریت عامل بانک کشاورزی را به دنبال داشته است.

یکی از آثار مثبت این فعالیت‌ها ایجاد فرهنگ خودباوری و تلاش و امید به آینده در بین جامعه هدف است؛ علاوه بر این اشتغالزایی برای جامعه هدف ایجاد فرصت برابر برای مددجویان جهت فعالیت در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی است که موجب شکوفایی استعدادهای آنها هم شده است.

توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از طریق ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد با ثبات و پایدار یکی از اهداف اصلی نهادهای حمایتی است که در کنار ارائه سایر خدمات مالی بانک های عامل به عنوان یاوران این نهادها نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی ایفا می‌کنند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد