کارآفرین، تجربه موفق بانکداری خصوصی در ایران

صفحه اقتصاد - در گردهمایی سراسری سه روزه روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین که با حضور اعضای هیات مدیره، هیئت عامل، مدیران ارشد و روسای شعب بانک برگزار

کارآفرین، تجربه موفق بانکداری خصوصی در ایران

صفحه اقتصاد - در گردهمایی سراسری سه روزه روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین که با حضور اعضای هیات مدیره، هیئت عامل، مدیران ارشد و روسای شعب بانک برگزار شد، دکتر احمد بهاروندی به تحلیل شرایط اقتصادی دنیا ، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و جایگاه بانک کارآفرین در شبکه بانکی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، در گردهمایی سراسری روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین با اشاره به عوامل بین المللی موثر بر شرایط اقتصادی ایران، گفت: به نظر می رسد کش و قوس های اقتصاد بین الملل چهره سخت تری به خود گرفته است و کشورهایی که احساس می کنند سهم شان از کیک اقتصاد نباید دچار تغییر شود اقدامات خود را خارج از تعارفات مرسوم به صورت خشن تر و جدی تر بروز و ظهور می دهند.

وی افزود: از طرفی، اقتصادی که سال‌ها در دنیا آقایی کرده و به جهت رَوایی ارز و پول کشورش از مواهب زیادی برخوردار شده، در مدل توسعه خود مصادیقی از شکست های بازار مثل به رسمت شناختن Mass Production در کارخانه‌های اسلحه سازی و امثال آن را به رسمیت شمرده که این مدل توسعه با ایجاد درگیری‌ها و نزاع‌هایی در سطح دنیا همگام شد.

مدیرعامل بانک کارآفرین ، جنگ اوکراین را در قالب یک نمونه مطالعه اقتصادی از ابعاد مختلف قابل بررسی دانست و اظهار داشت: قبل از جنگ اوکراین، ارزش یورو بالاتر از ارزش دلار بود اما بعد از جنگ، این نسبت جا به جا شد و ارزش دلار نسبت به یورو در جایگاه بالاتری قرار گرفت. علت، درگیری اقتصاد حوزه یورو با جنگ بود. در مقابل، در زمینه کارخانه‌های مهمات و اسلحه سازی(و بعد از جنگ، دورنمای بازسازی های عمرانی در حوزه اروپا) موتور اقتصاد حوزه دلار فعال تر می شود.

بهاروندی اقتصاد منطقه آسیای شرقی را هدف برنامه ریزی اقتصادی دانست و ادامه داد: به نظر می رسد کشور رقیب حوزه دلار، هنوز به نقطه رهایی برای اقدام سخت نرسیده است. اما در حوزه‌های نیابتی، تعارفات را کنار گذاشتند و اقداماتی را علیه هم به صورت جدی انجام داده اند. ایران در این مسیر حادث شده و تحریم، سوغات این کشمکش برای اقتصاد ایران است. این تحریم از مسیرهای مختلف اقتصاد ما را رنج می دهد.

وی با اشاره به نخستین مسیر تحریم در ایران، یادآور شد: عمده اتکای اقتصاد در حوزه منابع ملی به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت است و آثار تحریم باعث تقلیل منابع کشور می شود. از آنجایی که هزینه‌های کشور سر جای خود باقی مانده و چه بسا در سال های متوالی رشد کرده، رقم کسری بودجه را هر سال افزایش می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد