مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ متقاضی دریافت زمین رایگان در چهارمحال و بختیاری

صفحه اقتصاد - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت نام یک‌هزار و ۶۹۷ متقاضی دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان از طریق سامانه نهضت ملی مسکن

ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ متقاضی دریافت زمین رایگان در چهارمحال و بختیاری

صفحه اقتصاد - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت نام یک‌هزار و ۶۹۷ متقاضی دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان از طریق سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر اساس ماده ۳ و ۴ این قانون، به خانواده‌هایی که بعد از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده‌اند، زمین رایگان تعلق می گیرد.

وی افزود: بر این اساس خانوارهای دارای شرایط، مجاز هستند به منظور گرفتن زمین رایگان در سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در قسمت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس آمار ثبت نام در سامانه و پالایش، موظف به تأمین زمین هستیم که در بیشتر شهرهای استان مشکل زمین نداریم و در برخی مناطق هم که مشکل زمین وجود دارد؛ به زودی تأمین زمین انجام می شود.

مقصودی در خصوص واگذاری زمین در اجرای این طرح نیز گفت: واگذاری زمین رایگان است و تنها هزینه آماده‌سازی زمین شامل تسطیح زمین، اجرای جوی و جدول، زیرسازی و آسفالت معابر، شبکه تأسیسات زیربنایی و … پس از ۲ سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله بدون سود توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در ثبت نام و پالایش طرح جوانی جمعیت سابقه مالکیت و وضعیت فرم ج محدودیت ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین برای خانوارهای دارای ۴ فرزند نیز گفت: در بودجه سال جاری و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، به خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند نیز زمین رایگان واگذار می‌شود و متقاضیان این طرح هم باید در قسمت جوانی جمعیت سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

مقصودی اضافه کرد: از ابتدای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون یک‌هزار و ۶۹۷ متقاضی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳۶ متقاضی مربوط به مرکز استان هستند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد