یک خبر شبانه و مهم برای جاماندگان کالابرگ
سخنگوی طرح کالابرگهای الکترونیکی، اعلام کرد که فاز اول این طرح از روز گذشته آغاز شده و در این مرحله، مشمولان سازمانهای حمایتی میتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار سرپرست خانوار و ۷۵۰ هزار نفر توانستهاند اعتبار خود را از فروشگاهها خریداری کنند و استقبال خوبی از این طرح شده است.
این طرح در سه فاز اجرا خواهد شد و در فاز اول، سرپرست خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی مشمول دریافت کالابرگ خواهند بود. فاز دوم از اول تا سوم و فاز سوم از چهارم تا هفتم اجرا میشود. برای هر فرد در دهکهای ۱ تا ۳، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار و برای دهکهای ۴ تا ۷، ۳۵۰ هزار تومان اعتبار تخصیص خواهد یافت.
دبیری درباره اقلام قابل خریداری گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی در نظر گرفته شده که مردم میتوانند با استفاده از اعتبار خود خریداری کنند. خرید اجباری از برند خاصی وجود ندارد و سرپرست خانوار میتواند از هر کارتبانکی برای خرید استفاده کند.
وی همچنین اشاره کرد که اعتبار کارت کالابرگها به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت و به فازهای بعدی منتقل میشود. همچنین با توجه به ۲۳۰ هزار فروشگاه متصل به طرح، خریداران میتوانند از فروشگاههای مختلف، از جمله فروشگاههای عمده، خرد و زنجیرهای خرید کنند.
در پاسخ به سوالات کاربران در خصوص یارانه، دبیری تاکید کرد که استفاده از کالابرگها هیچ تأثیری بر یارانه سرپرست خانوار ندارد و این دو طرح هیچگونه تداخلی با یکدیگر ندارند.
برای کسانی که از طرح کالابرگ جا ماندهاند، دبیری افزود که افرادی که در دهکهای ۱ تا ۷ و یارانه خود را در بهمنماه دریافت کردهاند، مشمول طرح هستند و کسانی که کالابرگ به آنها اختصاص نیافته میتوانند از طریق کد دستوری (#۱۴۶۳۵۰۰) یا نرمافزار «شما» پیگیر اعتبار خود شوند.
سخنگوی طرح کالابرگها همچنین درباره نحوه ثبت تخلفات فروشگاهی گفت: اگر فروشگاهی تخلفی مرتکب شد، مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایت خود را ثبت کنند و برخورد لازم با متخلفان انجام خواهد شد.
نظر شما