خبر عصرگاهی از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ | بازنشستگان بخوانند!

صباغیان نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دفاع کند

خبر عصرگاهی از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ | بازنشستگان بخوانند!
صفحه اقتصاد -

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در بحث همسان سازی از ارائه لایحه صحبت می کند که این موضوع دور زدن قانون است، همسان سازی قانون دارد و باید به صورت ۴۰ درصد، ۳۰ درصد و ۳۰ درصد انجام شود که متاسفانه تا به امروز انجام نشده است و دولت به بهانه نبود اعتبار از آن سرباز زده است لذا درخواست می شود که این موضوع به طور جدی پیگیری شود تا کرامت بازنشستگان حفظ شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست  علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در جلسه امروز مباحث خوبی مطرح شد اما لازم بود که از مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات نیز نمایندگانی حضور داشتند تا مباحث به صورت کارشناسی و دقیق تر بیان شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش خوبی داد اما در خصوص بحث توضیح استانی مطالبی بیان نشد، ای کاش آماری در این خصوص ارائه می شد که هر استان به چه میزان دریافت کرده است چرا که این موضوع برای استان ها مبهم است که توزیع به چه صورت بوده است.

وی افزود: در خصوص بحث گندم، دارو، پاداش بازنشستگان و بحث همسان سازی موضوعات حل شود نزدیک به ۸۰ درصد مراجعات مردمی برطرف خواهد شد، درخواست می‌شود جلسه‌ای مشخص در این خصوص برگزار شود و موضوعات حل شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در بحث همسان سازی از ارائه لایحه صحبت می کند که این موضوع دور زدن قانون است، همسان سازی قانون دارد و باید به صورت ۴۰ درصد، ۳۰ درصد و ۳۰ درصد انجام شود که متاسفانه تا به امروز انجام نشده است و دولت به بهانه نبود اعتبار از آن سرباز زده است لذا درخواست می شود که این موضوع به طور جدی پیگیری شود تا کرامت بازنشستگان حفظ شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: به طور حتم آقای پورمحمدی نیز این دغدغه را دنبال می کند و ما نیز در مجلس مکلف هستیم این موضوع را دنبال کنیم و سهم استان ها در حوزه اشتغال از حساب پیشرفت و عدالت ۷۰ درصد بوده و حساب مرکز ۳۰ درصد می باشد و حتما شورای برنامه ریزی استان در این کار دخیل است و کمیسیون اقتصادی نیز کار نظارتی را پیگیری کند البته مجری این کار وزارت اقتصاد است و نظارت نیز توسط وزارت کار صورت می گیرد که این کار اقدام بسیار خوبی است.

وی افزود: ما در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات بانکی داشتیم که در ۱۴۰۳ در تبصره ۲ آمد، نزدیک به ۱۰۰ همت بود که در سیستم اعتبارات بانکی مدنظر می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به صراحت می گویم که در قانون همسان سازی که در برنامه هفتم تصویب شده است در سال اول ۴۰ درصد و برای سال دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد تا به سقف ۹۰ درصد برسد و این قانون است و دوستان باید آن را اجرا کنند چرا که اعتبار دارد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد