آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / عدم اجرای همسان سازی تخلف قانونی است

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ را در این مطلب از صفحه اقتصاد بخوانید.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / عدم اجرای همسان سازی تخلف قانونی است
صفحه اقتصاد -

باقری بنایی نماینده مجلس گفت: هر روز که از عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گذرد، تخلف قانونی است.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس امروز در صحن علنی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد: رئیس جمهور محترم یادآور می‌شوم، "همسان‌سازی حقوق بازنشستگان "موضوعی است که هنگام تصویب آن در مجلس خود شما در آن تشریف داشتید و خودتان آن را تصویب کردید. آن قانون را اجرا کنید. منابع مالی این قانون مشخص شده است، هر روز که می‌گذرد عدم اجرای آن تخلف قانونی است که باید دولت پاسخگوی آن باشد.

اسدی: یک میلیون تومان علی الحساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم پرداخت می‌شود

با توجه به پیگیری و درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از سراسر کشور از عصر خبر مبنی بر این که تکلیف لایحه دو فوریتی دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد در این خصوص گفتگویی با محمد اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور انجام داده ایم که در زیر می آید:

شنیده شده است که موضوع متمم متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی که طی نامه‌ای باقید دو فوریت که توسط دولت قبل به مجلس ارائه شده و در آن حداقل بگیرها را نیز مشمول نموده در مجلس رای نیاورده است؟

اسدی : خیر شایعه است قرار بود لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بازنشستگان حداقل بگیر مطرح شود که مطرح نشد تا رد و یا تایید شود حتما پیگیر هستیم این لایحه مطرح شود. از نمایندگان محترم مجلس هم تقاضا داریم با توجه به اینکه تعداد قابل توجه ای از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتمای حداقل بگیر هستند و در مصوبه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه صراحتا از شمول خارج شده اند به دو فوریت لایحه و همچنین خود لایحه رای مثبت بدهند.

عنوان می‌شود که یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکنون ۳ میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده ولی برای بازنشستگان دولتی چند مرحله بیشتر واریز شده است. آیا این که شایعه شده که به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق نمی گیرد درست است؟

رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: خیر چنین مطلبی صحت ندارد و درست نیست حتما به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم پرداخت می‌شود. به جد پیگیر این موضوع هستیم و تا حدودی هم شرایط فراهم شده است. طی جلسات پیگیری که داشتیم انشالله منتج به نتایج خوبی شده و به طور حتم تا حصول نتیجه قطعی کوتاه نخواهیم آمد تا هر مبلغ که بازنشستگان صندوق‌های دولتی دریافت کرده اند باید به بازنشستگان تامین اجتماعی هم پرداخت شود. هرگونه تبعیضی تا زمان اجرایی شدن احکام پذیرفته شدنی نیست. از دولت محترم و شخصی آقای رئیس جمهور می‌خواهیم که جلوی این گونه سلیقه ایی عمل کردن در اجرایی شدن قوانین را در سازمان برنامه و بودجه بگیرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد