طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بالاخره چه زمانی به ایستگاه پایانی می‌ رسد؟

در این خبر به زمان پایان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پرداخته شده است. از نیروهای شرکتی چه خبر؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بالاخره چه زمانی به ایستگاه پایانی می‌ رسد؟
صفحه اقتصاد -

 

طرح ساماندهی کارکنان دولت چندین سال است در پیچ و‌خم‌های اداری کشور در حال رفت آمد است، این طرح عدات محور بعد از چکش کاری‌های فراوان و استدلال‌های قانون گذاران و حامیان آن دیگر بر کسی پوشیده نیست که قرار است به سیستم برده داری نوینی که در دستگاه‌های اجرایی کشور بوجود آمده پایان دهد و موجبات انگیزش کارکنان شرکتی را فراهم آورد.

با نهادینه شدن چنین رویکرد مدیریتی که پشتوانه علمی دارد در سطوح کلان دستگاه‌های اجرایی کشور بهروری بالا خواهد رفت، فساد کاهش پیدا خواهد کرد همچنین سیستم رابطه محور که جا را برای افراد غیرمتخصص باز کرده و زمینه عقب ماندگی و ایستایی را بوجود آورده جای خودش را به سیستم قانون محور بر پایه تخصص خواهد داد و بدنبال آن پویایی و نوآوری در سیستم را بوجود خواهد آورد.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از زیر ساخت‌های کشور بصورت تکراری، ساده و ایستا اداره می‌شود بگونه‌ای که اگر مشکلی برای آن‌ها بوجود بیاید چندین ماه زمان لازم است تا دوباره راه اندازی گردند لذا ضرورت حل مسئله ایجاب می‌کند با اجرای چنین طرح‌هایی همانند ساماندهی کارکنان دولت زمینه برای انگیزش، نوآوری و پویایی در دستگاه‌های اجرایی بوجود آید همچنین دست مدیرانی که بواسطه ضعف قانون این نیرو‌ها را استثمار می‌کنند و انواع و اقسام زد و بند‌ها منجر به فساد را با پیمانکاران جهت پایمال کردن حق و حقوق این نیرو‌ها انجام می‌دهند کوتاه خواهد شد.

از سوی دیگر در سیستم فعلی، پیمانکاران وجود دارند که هیچ دخل و تصرفی در روند انجام کار و تولید ندارند و بعضا حتی حضور فیزیکی در شهر محل کار ندارند فقط به ناحق درصدی قابل توجهی ازحق حقوق این نیرو‌ها به آن‌ها تعلق می‌گیرد این موضوع چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ قانونی قابل قبول نیست.

در وزارت نفت نیرو‌های ارکان ثالث (شرکتی) پرچم داران تولید در خط مقدم این صنعت هستند، اما همانگونه که از نام آن‌ها پیداست به نسبت کمترین دریافتی و مزایا را دارند این در حالی است که اگر نگاهی به ساختار وزارت نفت در چند دهه گذشته داشته باشیم متوجه خواهیم شد ساختار و شاکله نیروی انسانی در وزارت نفت با آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد متفاوت است در ساختار و شاکله وزارت نفت همه کارکنان بسته به جایگاهشان به نوعی از حقوق و مزایا این صنعت بهره مند می‌شدند، زیرا همه در یک ساختار مشغول به کار هستند و اینکه دو نفر در یکجا یک کار را انجام می‌دهند و یک نفرشان را بر دیگری ارجح دهیم تبعیض و ناعدالتی است لذا ادامه روند فعلی که از اصل ساختاری صنعت نفت بدور است روز به روز به این صنعت لطمه خواهد زد و نارضایتی را بیشتر خواهد کرد.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بالاخره چه زمانی به ایستگاه پایانی می‌ رسد؟ 

با اجرایی شدن هر چه سریعتر طرح ساماندهی کارکنان دولت موجبات رضایت بیشتر بخش بزرگی از سرمایه اجتماعی کشور فراهم می‌آید، همچنین نیرو‌های ارکان ثالث (شرکتی) وزارت نفت که بزرگترین جامعه کارگری کشور را تشکیل می‌دهند به عنوان اصلی‌ترین نهادی که در حال حاضر در جنگ اقتصادی و تحریمی که دشمنان ایران بوجود آورده اند سطح تولید و بهره وری را با انگیزشی که از اجرای این طرح بدست می‌آید بالا خواهند برد و زمینه را برای خنثی سازی تحریم‌ها فراهم خواهند کرد.

ماراتن طرح ساماندهی کارکنان دولت کی به پایان می‌رسد؟

با دید مثبتی که از رییس جمهور دولت چهاردهم سراغ داریم و اینکه خود ایشان به عنوان یکی از نمایندگان در مجلس بودند که سه مرتبه به این طرح رای مثبت دادند و از زیر بم آن آگاه هستند امید است با نظر مثبت ایشان هر چه سریعتر این طرح اجرایی شود تا این نیرو‌ها از بلاتکلیفی چندین ساله رهایی پیدا کنند.

پیشنهاد سردبیر

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • محمد

    سلام
    رییس جمهور عزیزم خواهشمندیم نسبت به تعیین تکلیف کارکنان دولت همکاری کنید و ما رو از بلاتکلیفی نجات دهید. التماس دعا

  • قربان

    خودتان را بزاریدجای ما
    هربرج 20روزحقوق و بیمه
    ماهی6میلیون
    9ماه ازسال
    3ماه تابستان هم حقوق نداریم
    شرکتی آموزش و پرورش هستیم

  • ناشناس

    رئیس جمهور گرامی، مجمع مصلحت نظام، ریس شورا همکاری بفرمایید تبعیض وبی عدالتی را از کشور عزیزمان برچیده کنید ودست پیمانکاران را از پول مفت کوتاه کنید.

  • کارگر زجر کشیده

    نهادی بنام تشخیص مصلحت نظام دو قوه ایی که توسط رای مردم و انتخاب مردم هستند طرح آنها و اجرایی آنها را مورد تمسخر قرار می دهند. چرا یک نهاد تقمیم گیرنده نهایی طرحهای دوقوه هستند. این نهاد سد راه پیشرفت کشور است.

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد