معلمان بخوانند | این عامل در رتبه بندی معلمان موثر است / از امتیاز جدید رتبه بندی معلمان چه میدانید؟

جزئیات آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را میتوانید در این مطلب بخوانید.

معلمان بخوانند | این عامل در رتبه بندی معلمان موثر است / از امتیاز جدید رتبه بندی معلمان چه میدانید؟
صفحه اقتصاد -

رتبه بندی معلمان به شدت اهمیت دارد و متاسفانه به مدت ده سال به آن رسیدگی نمیشد و بعد از ده سال در دولت شهید خدمت اتفاق افتاد. رتبه بندی معلمان توانسته است رتبه بندی معلمان برای حقوق و مقطع تحصیلی آن ها قابل دسترسی است و برای همین فوق العاده اهمیت دارند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر تا انتها مطلب را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این عامل در رتبه بندی معلمان موثر است

به گفته وزیر آموزش و پرورش، میزان امتیاز تصحیح امتحانات نهایی در رتبه بندی معلمان بر اساس گزارش دریافتی از سامانه و مبتنی بر کیفیت و کمیت فعالیت مصححین عزیز خواهد بود.وزیر آموزش و پرورش گفت: از هیئت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی درخواست کردم سازوکاری برای تاثیر تلاش همکاران حوزه‌های تصحیح آزمون‌های نهایی در رتبه‌بندی در نظر بگیرند.رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: روز گذشته برای حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی مهمان امام رئوف بودیم، پس از این مراسم در جمع همکارانم در یکی از حوزه‌های تصحیح امتحانات‌نهایی حاضر شدم.این روز‌ها در سراسر کشور معلمان در حال کمک به حرکت دستگاه تعلیم و تربیت به سمت عدالت آموزشی هستند.وی در ادامه آورده است: برای جبران زحمات این عزیزان و بنابر درخواست همکارانم، از هیئت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی خواستم سازوکاری برای تاثیر تلاش همکاران حوزه‌های تصحیح آزمون‌های نهایی در رتبه‌بندی در نظر بگیرند که پس از بررسی مقرر شد این امتیاز در رتبه‌بندی این افراد و در بخش شایستگی‌های حرفه‌ای لحاظ شود.

رتبه بندی معلمان

از امتیاز جدید رتبه بندی معلمان چه میدانید؟

رضا مراد صحرائی در صفحه ویراستی‌اش نوشت: برای حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی مهمان امام رئوف بودیم، پس از این مراسم در جمع همکارانم در یکی از حوزه‌های تصحیح امتحانات‌نهایی حاضر شدم. این روز‌ها در سراسر کشور معلمان عزیز در حال کمک به حرکت دستگاه تعلیم و تربیت به سمت عدالت آموزشی هستند.

وی در ادامه آورده است: برای جبران زحمات این عزیزان و بنابر درخواست همکارانم، از هیات ممیزه مرکزی رتبه‌بندی خواستم سازوکاری برای تاثیر تلاش همکاران حوزه‌های تصحیح آزمون‌های نهایی در رتبه‌بندی در نظر بگیرند که پس از بررسی مقرر شد این امتیاز در رتبه‌بندی این عزیزان و در بخش شایستگی‌های حرفه‌ای لحاظ شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش میزان این امتیاز بر اساس گزارش دریافتی از سامانه و مبتنی بر کیفیت و کمیت فعالیت مصححین عزیز خواهد بود.

این فرهنگیان از رتبه بندی محروم شدند

چندی پیش سامانه ای ویژه بارگذاری مدارک معلمان برای اجرا و اختصاص رتبه جدید به فرهنگیان معرفی شد و تاکید شد معلمان هرچه سریع تر برای بارگذاری مدارک خود جهات اختصاص و اجرای رتبه بندی اقدام کنند.

حوادث سال ۱۴۰۱ مسائل دانش‌آموزان را سر زبان‌ها انداخت، نه این‌که تا قبل از آن کسی درباره این گروه از جامعه صحبت نمی‌کرد اما اگر هم صحبتی بود درباره کنکور، ضعف تحصیلی یا کتاب‌های درسی و مواردی از این دست بود، کمتر پیش می‌آمد دانش‌آموزان تا این حد وارد مسائل سیاسی اجتماعی شوند چه برسد به این‌که در این‌باره موقعیت کانونی پیدا کنند، به‌ویژه دختران دانش‌آموز که در یکی دو سال گذشته حسابی این نسل جدید یا همان اصطلاحاً نسل Z را مورد توجه کارشناسان قرار داده‌اند، طوری‌که در انتخابات پیش‌رو یکی از چالش‌های داوطلبان ریاست‌جمهوری پاسخ به نیازهای این گروه از جامعه است، گروهی که به‌واسطه شرایط سنی حق رای ندارند اما تفاوت روش زندگی آن‌ها با سیاست‌های رسمی سبب می‌شود از دایره توجه کاندیداها جا نمانند!

شما معتقدید امروز آموزش‌های رسمی در مدارس پاسخگوی نیازها و پرسش‌های دانش‌آموزان نیست؟

بله پاسخگو نیست، ببینید؛ یکی از مشکلات آموزش که از گذشته وجود داشت اما در دولت سیزدهم به اوج خود رسید شکاف عمیق میان دانش‌آموزان و مسئولان رده میانی و بالای وزارت آموزش و پرورش بود. دانش‌آموز امروز نگاه خودش را دارد که تا حد زیادی برگرفته از یک دیدگاه جهانی است، دانش‌آموزان به کمک اینترنت فضای مدرسه در جهان را می‌بینند، لذا در این شرایط باقی ماندن و اصرار بر نگرش‌های گذشته شکاف را افزایش می‌دهد و گریز از آموزش را بیشتر می‌کند.

امروز دانش‌آموزان برای یاد گرفتن درس نمی‌خوانند، بلکه فقط درس می‌خوانند تا مثلاً با آن به موفقیتی احتمالی برسند، درسی که می‌خوانند زورکی است. این بچه‌ها پرورش یافته خانواده‌هایی هستند که با فضای جهانی آشنا هستند، امروز خانواده‌ها اصطلاحاً دموکرات‌تر با بچه‌ها رفتار می‌کنند و فضای بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، اما برعکسِ خانه، فضایِ مدرسه اقتدارگرای سفت‌وسخت و پادگانی است، برای همین دانش‌آموز از مدرسه گریزان می‌شود.

درخصوص بخش دوم بگویید، یعنی نسبت نیازهای اقتصادی معلمان با وزارتخانه.

ببینید؛ مسئله معیشت معلم‌ها اهمیت دارد. رتبه‌بندی اگرچه اجرا شد اما توفیقی برای معلم‌ها نداشت. در ابتدا پیش‌بینی شد با اجرای رتبه‌بندی ۸ الی ۱۶ میلیون به حقوق معلم‌ها اضافه می‌شود اما بعد از اجرا این افزایش حقوق چیزی حدود ۲ الی ۴ میلیون تومان شد. یک روزهایی در دهه هفتاد، معلم‌ها در یک جایگاه متوسط اقتصادی و اجتماعی قرار داشتند، اما امروز میانگین درآمد معلم‌ها ۱۵ میلیون تومان است. جایگاه اقتصادی و اجتماعی افراد به یکدیگر گره خورده است، امروز خیلی‌ها به‌دلیل درآمدهای پایین دوست ندارند معلم شوند یا اجازه نمی‌دهند فرزندشان معلم شود. بنابراین این وضعیت باید برای معلم‌ها ترمیم شود./تیتر کوتاه

فعالیت مصححان اوراق امتحانات نهایی در رتبه‌بندی معلمان تاثیر دارد

رضا مراد صحرایی در صفحه مجازی خود نوشت: برای حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی مهمان امام رئوف بودیم، پس از این مراسم در جمع همکارانم در یکی از حوزه‌های تصحیح امتحانات‌نهایی حاضر شدم. این روزها در سراسر کشور معلمان عزیز در حال کمک به حرکت دستگاه تعلیم و تربیت به سمت عدالت آموزشی هستند.

وی در ادامه آورده است: برای جبران زحمات این عزیزان و بنابر درخواست همکارانم، از هیأت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی خواستم سازوکاری برای تأثیر تلاش همکاران حوزه‌های تصحیح آزمون‌های نهایی در رتبه‌بندی در نظر بگیرند که پس از بررسی مقرر شد این امتیاز در رتبه‌بندی این عزیزان و در بخش شایستگی‌های حرفه‌ای لحاظ شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش میزان این امتیاز بر اساس گزارش دریافتی از سامانه و مبتنی بر کیفیت و کمیت فعالیت مصححان عزیز خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان