یک خبر فوری و شامگاهی از صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی

در این خبر به جزئیات صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی پداخته شده است.

یک خبر فوری و شامگاهی از صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی
صفحه اقتصاد -

وزیر کار درمورد امکان همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

صولت مرتضوی، در پاسخ به این پرسش که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؛ گفت: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

او ادامه داد: تاریخ آغاز اجرای برنامه هفتم، از اول فروردین ۱۴۰۳ است. هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان از اول فروردین اعمال خواهد شد.

منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد، گفت: براساس زمانبندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی ان‌شالله از خرداد ماه اجرا و البته معقوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد

مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش در واقع در سال ۹۶ آغاز شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه و این صندوق تا ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ براساس آمارها و مبالغ تخصیصی، انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این باره گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    جناب آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی
    باسلام
    فیش مستمری اسفند ماه 1402

    مبلغ مستمري 14,310,821ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری فروردین ماه 1403

    مبلغ مستمري 14,310,821 ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری اردیبهشت ماه 1403

    مبلغ مستمري 14,310,821ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    و هم حکم بازنشستگی سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 را هم در اسفند ماه سال 1404 تغییر کردن و مبلغ مستمری بنده را به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟

    درخواست رسیدگی دارم.

    کد ملی: 1531439901

    حکم بازنشستگی بنده تغییر کردن چرا؟

    حکم سالانه بنده سال ها 1399، 1400، 1401 و 1402 به صورت غیر قانونی در اسفنده ماه سال 1402 تغییر کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 13/080/714 ریال از حکم سال 1399 به صورت غیر قانونی کم کرده است.

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 4/260/261 ریال از حکم سال 1400 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 5/879/161 ریال از حکم سال 1401 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 2/365/784 ریال از حکم سال 1402 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    درخواست رسیدگی دارم.

    کد ملی : 1531439901

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      بنده از اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون که در مورد اقدامات غیر قانونی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و هم سازمان تامین اجتماعی و در باره کم کردن حقوق و سایر مزایای بنده در حکم بازنشستگی سالانه و سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در فیش حقوق اسفند ماه ۱۴۰۲ و فیش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳در رسانه ها بیش از هزار بار شکایت و اعتراض کردم ولی متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هم سکوت کرده اند چرا؟

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    جناب آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی
    بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال است که متأسفانه در اسفند ماه سال 1402 سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی مبلغ 350/000 ریال از فیش حقوق بنده کم کردن چرا؟
    بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی گذرد حق سنوات 422,951 ریال بوده است که متأسفانه در اسفند ماه سال 1402 سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی مبلغ 67/135 ریال از فیش حقوق بنده کم کردن چرا؟
    و مبلغ 1/948/649 ریال هم از مستمری حقوق اسفند ماه 1402 به صورت غیر قانونی از حکم بنده کم کردن چرا؟
    و مبلغ 5/879/161 ریال از حکم سال 1401 کم کردن چرا؟
    و مبلغ 2/364/784 ریال از حکم سال 1402 کم کردن چرا؟
    جناب آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقاضای رسیدگی دارم.
    کد ملی 1531439901

    سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه مبلغ 16/632/789ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال 1402، فروردین ماه سال 1403به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ و اعتراض هم می کنم متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیستند.
    کد ملی: 1531439901

    سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه هر سال به بهانه های مختلف از حقوق بنده مبالغ را کم می کند چرا؟
    اعتراض هم می کنم ولی متأسفانه توجه نمی کند.
    فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري 152,717,508ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ شماره مستمری: 1001321591


    • بازنشسته تامین اجتماعی


      بنده از اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون که در مورد اقدامات غیر قانونی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و هم سازمان تامین اجتماعی و در باره کم کردن حقوق و سایر مزایای بنده در حکم بازنشستگی سالانه و سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در فیش حقوق اسفند ماه ۱۴۰۲ و فیش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳در رسانه ها بیش از هزار بار شکایت و اعتراض کردم ولی متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هم سکوت کرده اند چرا؟

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    همسرم در بیمارستان امام زمان اسلامشهر عمل شده است مبلغ ۱۸ میلیون تومان بیمه تکمیلی داده است و مبلغ ۵ میلیون تومان خودم پرداخت کردم ولی متأسفانه کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی شماره ۱۴۲ اسلامشهر از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ هزینه را که در بیمارستان پرداخت کردم را نمی دهد چرا؟
    سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر می گوید بیمارستان دولتی است سوال بنده این است که اگر بیمارستان دولتی است پس چرا بیمارستان امام زمان اسلامشهر از بیمه تکمیلی و هم از بنده پول گرفته است.
    و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
    بازنشسته تامین اجتماعی

  • رضا

    عالی

  • ناشناس


    خبر خوب برای بازنشستگان؛ مبلغ حقوق ها به این رقم می رسد!
    کد خبر: ۱۷۹۴۹۰تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
    اقتصادآنلاین نوشت: حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

    خبر خوب برای بازنشستگان؛ مبلغ حقوق ها به این رقم می رسد!

    رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.



    به گفته او، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.



    حاجی‌بابایی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت در خرداد ماه واریز خواهد شد.



    انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می شود.



    حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.



    او افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.



    به گفته حاجی‌بابایی، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.



    وی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.
    حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.



    دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل نیز گفت: نیاز به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر اینکه نتیجه‌ی سیاستهای کلان است، نتیجه‌ی بی‌توجهی به ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و عقب نگه داشتنِ دستمزد از هزینه‌های زندگی است و مسئول این وضعیتِ تمام دولت‌ها هستند.



    مجتبی حاجی‌زاده (فعال کارگری) در رابطه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه توسعه هفتم، اجرای متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان الزام‌آور شده و از همان ابتدا نمایندگان مجلس این قانون را برای تمام صندوق‌های بازنشستگیِ کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی لازم‌الاجرا دانستند.



    وی بیان کرد: بسیاری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال حاضر نگران‌ عدم اجرای متناسب‌سازی برای بیمه‌شدگانِ صندوق تأمین اجتماعی هستند. البته همان زمان هم وزارت کار نسبت به تأمین منابع متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی ابراز نگرانی کرد. به هر حال این قانون در برنامه توسعه هفتم گنجانده شده و دولت باید به عدالت برای همه‌ی بازنشستگان صندوق‌های اجتماعی رفتار کند.

  • ناشناس


    خط و نشان بازنشستگان برای تامین اجتماعی / ما ساکت نخواهیم نشست!

  • ناشناس

    سازمان تامین‌ اجتماعی متأسفانه هر ماه درباره تاخیر واریز حقوق به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل ایجاد می کند چرا؟

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون و 500هزار تومان با سابقه 33 سال، 5 ماه و 6 روز پرداخت حق بیمه برای بنده عیدی داده است ولی اما متأسفانه مبلغ 16،632،789ریال از اسفنده ماه سال 1402 تاکنون از حقوق بنده کسر می کند چرا؟
    بیش از 2 ماه است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: 1531439901
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    ۱۲:۳۹۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان