یک خبر فوری شبانه از نظر شورای نگهبان درباره همسان سازی سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۲۵ بهمن

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یک قانون شناخته شد.

یک خبر فوری شبانه  از نظر شورای نگهبان درباره  همسان سازی سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۲۵ بهمن
صفحه اقتصاد -

ظر شورای نگهبان درباره «متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی»؛ افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان قانون در متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در بند س تبصره ۶ موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اشاره به بررسی بودجه گفت: در بند س تبصره ۶ موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

تکلیف متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی (۱) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس ساز و کار تأمین منابع لازم برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد. در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۵) ماده واحده آمده است؛ دولت مکلف است نسبت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق و نیز حفظ قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل یک میلیون و هفتصد هزار میلیارد (۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با اولویت نقدی یا از طریق روش‌های تهاتر، واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی سودده، تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه) منتشره توسط دولت، اعطای ضمانت‌نامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی با درصد پیشرفت بالا و سایر موارد قابل واگذاری اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته ام. تامین اجتماعی

    کاش آنهمه نماینده بازنشستگان کارگری یکروزمیرفتن بیت رهبری یامجلس خبرگان ومیگفتندمعوقات۲۵درصد حکم دارد ولی مانع پرداخت می‌شوند.توضیح بدهندحق بازنشستگان کارگری حق الناس است.ایشان خوب میدانندخداونددرمورد حق الناس چقدرتاکیدکرده مطمئن باشید خیلی زودترازاینا به حقمان می‌رسیدیم ولی افسوس نماینده های مانگران پست ومقامشان هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد