معاون سیاسی و امور مجلس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان:

رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند

فرهاد باقری معاون سیاسی و امور مجلس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان گفت: رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند.

رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند
صفحه اقتصاد -

فرهاد باقری عضو شورای مرکزی نیروهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان گفت: رکود ادامه دار در اقتصاد به جهت کاهش قدرت خرید مردم و سیاست های انقباضی بانک مرکزی ، بر معیشت مردمان این سرزمین تاثیر گذار است .

وی افزود: ادامه سیاست های انقباضی در بودجه سال ۱۴۰۳ از یک سو و کسر بودجه شدید ، شرایط رکود تورمی را در پی خواهد داشت.

فرهاد باقری ادامه داد: تورم با فشار به بخش فقیر و بدون دارایی ، نوعی مالیات از قشر آسیب پذیر جامعه است .رکود نیز حداقل دارمدها را نیز دچار چالش می کند .حال رکود تورمی بحران را تشدید کرده و از دست دادن اشتغال ، کاهش تولید و نهدید معیشت را موجب می شود . و باید سیاست ها در جهت ایجاد رونق و کاهش تورم پیش رود که یکی از مولفه های آن براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون زا و برونگر بر محور افزایش تولید و صادرات است.

این عضو شورای ائتلاف فرهنگیان اظهار کرد: تجربه جهانی نیز نشان می دهد موفقیت در رشد و توسعه اقتصادی از مسیر رشد تولید و صادرات می گذرد.

در چنین شرایطی افزایش ۵۰ درصدی درامدهای مالیاتی بر دامنه چالش ها خواهد افزود چرا که فشار مالیاتی از قشر مرفه و ازطریق افزودن بر قیمت کالاها و خدمات به قشر حقوق بگیر که حقوق ثابتی دارند انتقال می یابد در این وضعیت قشر دارا فشار مالیاتی را خنثی و بر قشر ضعیف جامعه هدایت می کند . در این راستا شکل گیری قوانین و سامانه های پویای مالیاتی ، می تواند در ایجاد عدالت مالیاتی و کاهش فشار مالیاتی بر ضعفا موثر باشد.

فرهاد باقری در پایان گفت: برنامه و سیاست ها باید با ظرافت خاص تدوین و اجرایی شود تا با کمترین آسیب ،معیشت مردم را بیش از این تحت فشار قرار ندهد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد