خبر جدید از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز ۷ مهر ۱۴۰۲

شورای نگهبان با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مخالفتی ندارد | طرح ساماندهی همچنان در انتظار تعیین تکلیف

رامین اناری گفت: همچنان انتظار داریم نامه نگاری‌ها به پایان برسد و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بالاخره تعیین تکلیف شود. خبر جدید از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز ۷ مهر ۱۴۰۲ از نظرتان می گذرد.

شورای نگهبان با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مخالفتی ندارد | طرح ساماندهی همچنان در انتظار تعیین تکلیف
صفحه اقتصاد -

در هفته‌های گذشته خبر آمد شورای عالی نظارت مجمع تشخیص به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ایراد گرفته و دوباره ابهاماتی از جمله «بار مالی داشتن طرح» را مطرح کرده است آنهم در شرایطی که طرح ساماندهی با رای قاطع بیش از ۸۰ درصد نمایندگان مجلس تصویب شده بود و در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان به سر می‌برد.

بعد از اعلام نظر مجمع تشخیص چه اتفاقی افتاده است، پویش طرح ساماندهی (پویش شهید هادی) چه اقداماتی انجام داده است؛ رامین اناری از فعالان این پویش سراسری می‌گوید: در آخرین نشست‌های مجلس و حقوقدانان شورای نگهبان، اعضای حقوقدان شورای نگهبان با طرح موافقت کردند و در رایزنی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم این نهاد با تصویب طرح ساماندهی موافق است و هیچ مخالفتی ندارد.

به گفته وی، متاسفانه بازهم رایزنی رئیس سازمان امور استخدامی کشور موجب شده که در آخرین روزها مجمع تشخیص ابهام بار مالی داشتن طرح را دوباره مطرح کند.

اناری تاکید می‌کند: ما در هفته‌های اخیر مطالبه‌گری بسیار صورت دادیم و نمایندگان مجلس با جدیت به دنبال تصویب و ابلاغ طرح هستند.

حالا چه می‌شود؛ اناری در پاسخ می‌گوید: در حال حاضر باید مجمع تشخیص به صورت کتبی نظر خود را به شورای نگهبان ارائه دهد و ابهامات مطروحه در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و حقوقدانان شورای نگهبان برطرف شود؛ امیدواریم کار به سرعت انجام شود.

این فعال کارگری ابراز امیدواری کرد با اهتمام نمایندگان مجلس، قبل از پایان کار مجلس یازدهم طرح ساماندهی تعیین تکلیف و توسط رئیس مجلس برای اجرا ابلاغ شود.

در روزهای اخیر غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز ضمن انتقاد از عملکرد سازمان امور استخدامی گفت: عملکرد مجمع تشخیص در قبال طرح ساماندهی و تصویب آن نگران کننده است و به نظر می‌رسد رایزنی‌های سازمان امور استخدامی منجر به مداخله‌ی این نهاد شده است.

او تاکید کرده است بایستی عدالت مزدی برقرار شود و برای برقراری عدالت مزدی و رفع تبعیض، هیچ راهی جز حذف پیمانکاران و تصویب طرح ساماندهی استخدام وجود ندارد.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان