یک خبر تازه از وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | تاکید نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر تازه از وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

یک خبر تازه از وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | تاکید نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق
صفحه اقتصاد -
یک نماینده اصولگرای مجلس در صحن علنی مجلس خواستار در دستور کار بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان شد.

نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان شد.

ولی الله بیاتی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: باید معیشت بازنشستگان و همسان سازی حقوق ها در دستور کار باشد؛ انتظار می رود لایحه مرتبط با همسان سازی حقوق ها اجرایی شود.

گفتنی است پایان امسال انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می شود و توجه به معیشت و حقوق بازنشستگان و کارگران می تواند به عنوان امتیاز مثبت نمایندگان فعلی در رای آوری تلقی شود.

شاید یک دلیل زیاد شدن درخواست ها و نطق ها در مجلس با محوریت مستمری بگیران همین موضوع باشد.

هنوز اقدام جدی و قاطعی در این خصوص از نمایندگان دیده نشده است، به ویژه در موضوع افزایش حقوق، علی رغم خواست فعالان صنفی هنوز مطالبه تاثیرگذاری از وزیر کار دیده نشده است.

سرمدی: به وضعیت بازنشستگان توجه شود

سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به وضعیت بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها شد.

کیومرث سرمدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دشمن در فضای واقعی و مجازی به سیاه نمایی و تخریب خود ادامه داده و تلاش می‌کند خدمات نظام اسلامی را زیر سوال ببرد لذا ضروری است دولت و مجلس با همکاری یکدیگر کارهای کشور را پیش ببرند.

وی با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم گفت: مجلس از دولت سیزدهم تعهد گرفت که کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد اما این اتفاق نیفتاد و شاهد گرفتاری مردم در حوزه معیشت هستیم. در چنین شرایطی بنا بر گزارش های وزارت نفت درآمدهای نفتی خوب بوده و مالیات هم گرفته شده اما سفره مردم کوچک شده است؛ به مردم توضیح دهید که چه زمانی این گرفتاری ها برطرف می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماران صعب العلاج برای درمان و تهیه دارو مشکل دارند، دولت لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را پس گرفته و به مساله بازنشستگان و همسان سازی حقوق در لایحه برنامه هفتم توسعه هم توجهی نشده است. سوال این است که بازنشستگان چه طور با حقوق ۷، ۸ میلیون تومانی زندگی کنند؟ آنها سرمایه، جوانی و تخصص خود را برای استقلال و اعتلای سرزمین‌مان داده اند.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش همچون تامین آب آشامیدنی و اشتغال گفت: با وجودی که بخش خصوصی توانسته ۵۰۰ شغل برای افراد جویای کار ایجاد کند اما  کافی نیست.

وی با انتقاد از نحوه توزیع یارانه، بر لزوم ساماندهی دهک بندی تاکید کرد و گفت: کشاورزان گرفتار فروش محصولات خودشان هستند و مطالبات آنها از محل واگذاری گندم ها داده نمی شود. بانک ها نیز آنها را جریمه می کنند باید وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را بررسی و رفع کند.

نوبخت: مجلس با همسان سازی حقوق نارضایتی بازنشستگان را برطرف کند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: نکته دیگر این است که بدانیم که این نارضایتی‌ها قرار است با چه ابزاری رفع شود و آن نقش مجلس است که شاید می‌توان گفت یکی از پراهمیت‌ترین ارکان نظام، همین مجلس است.

نوبخت افزود: یک بخش قابل‌توجهی از نارضایتی‌ها مربوط به بازنشستگان است و بنده معتقدم مجلس با همسان‌سازی حقوق‌ها می‌تواند رضایت مردم را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: با همین روش، مجلس می‌تواند این ۸۰ میلیون نفر جمعیت را به گروه‌های مختلف تقسیم کند و برای هرکدام از این‌ها فرمول مناسب خود را در نظر بگیرد تا این نارضایتی‌ها را کاهش دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • شاهرخ خسروی

    سلام بسه خدا واجب کرده این همه دروغ بنوسید یکمی از خدا بترسد وبا احساسات مردم بازی نکنید

  • ناشناس

    دردوسال عمر دولت رییسی و مجلس فعلی جز تورم بی سابقه در طول تاریخ ایران و شدیدترین فشارهای اقتصادی به اقشار حقوق بگیر اقدام مثبتی انجام نشده و ومنایفانه این وضعیت وخیم اقتصادی آنان را نزد خانواده هایشان شرمنده نموده و هیچ امیدی هم به بهبود وضعیت فعلی در این دولت وجودندارد وهرروز وضعیت اقتصادی و معیشتی آنان بدترمیشود

  • ناشناس

    تجربه تلخ عملکرد دوساله دولت سیزدهم ثابت نموده ازاین دولت برای کارمندان و کارگران و بازنشستگان آبی گرم نمیشود و جز ابرتورم ایجاد شده و فشاراقتصادی و معیشتی روزافزون اقدام مثبتی صورت نخواهد گرفت وکلا زندگی ساده و شرافتمندانه برای این اقشار تبدیل به امید دست نیافتنی گردبیده

  • م

    اله برکت اله

  • عباس م

    باسلام خدمت شما دروغگویان وزیاده نویسان وبیهوده نویسان وچرت وپرت نویسان .خدا نکنه یه روزصبح یه مسولی ازیه اجتماعی وگروهی صحبت کنه دیگه مگه شما ول میکنید اون مجموع رو باباخجالت بکشید ازروی بازنشستگان وبیخیال بشیدشون واینقدر تکراری تکراری تکراری ننویسیدشون .وبااعصابشون بازی نکنید.

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد