به کدام یک از مشاغل مددجویان بهزیستی،وام ۳۰۰میلیونی تعلق می گیرد؟ | مددجویان بخوانند

سازمان بهزیستی کشور بنا دارد در سال جاری با افزایش رقم وام اشتغال مددجویان تحت سرپرستی این سازمان، شرایط را برای اشتغال مطمئن آن‌ها فراهم کند.

به کدام یک از مشاغل مددجویان بهزیستی،وام ۳۰۰میلیونی تعلق می گیرد؟ | مددجویان بخوانند
صفحه اقتصاد -

اشتغال مددجویان‌ به‌ویژه افراد دارای معلولیت تحت سرپرستی سازمان بهزیستی، چند سالی است از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود و در واقع بهزیستی به‌دنبال آن است که فرد تحت حمایت را از دریافت مستمری‌های ناچیز به سمت خودکفایی سوق دهد.

در سال‌های گذشته، رقم وام‌های بلاعوض و وام‌های معرفی به بانک برای مددجویان سازمان بهزیستی، متناسب با گزارش مددکاری و درخواست مددجو تعیین و پرداخت می‌شد. ارقام تسهیلات نیز با توجه به اعتبار سازمان و برآورد شغلی بود که در کمیته اشتغال سازمان بررسی و تعیین‌ تکلیف می‌شد و از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر نوسان داشت.

اینک خبر می‌رسد که سازمان بهزیستی کشور قصد دارد برای ۲۸ رسته شغلی، تسهیلات ۳ میلیارد ریالی در نظر بگیرد تا این مشاغل متناسب با تأمین اولیه سرمایه توسط مددجو راه‌اندازی شوند.

مخاطبان وام چه کسانی هستند؟

سازمان بهزیستی کشور تسهیلات خرد و کلان خود را در اختیار تمامی جامعه هدف قرار می‌دهد و افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان شبه خانواده، معتادان ترک‌کرده و فرزندان مراکز نگهداری بهزیستی که در سن قانونی و ایجاد شغل باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. این نکته نیز مهم است که اگر به‌عنوان مددجو وام اشتغال دریافت کرده باشید، مجددا می‌توانید برای تجهیز و توسعه کار خود وام دریافت کنید. این وام با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان داده می‌شود و داشتن حداقل ۲ ضامن لازم است.

وام ۳۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به کدام یک از مددجویان تعلق خواهد گرفت؟ + لیست مشاغل

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    زنبور داری جزئشون نیست یعنی؟

  • میلاد

    چرا همیشه کسر بوجه گریبان قشر ضعیف جامعه را میگیرد. خدا ما مدد جو را زد شما که دست یاری داری چرا؟ مدتی است پیگیر وام خود اشتغالی از بهزبستی هستم کاری برای من نمیکند.میلاد مرادی مددجو بهزیستی از اراک هستم. آقای مسول به خاطر خدا کاری بکنید.شماره ملی ۰۵۳۴۶۶۶۶۷۱

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد