واکنش فعالان کارگری به بخشنامه تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات واکنش فعالان کارگری به بخشنامه تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها پرداخته شده است.

واکنش فعالان کارگری به بخشنامه تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات واکنش فعالان کارگری به بخشنامه تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها پرداخته شده است.
فعالان کارگری به اظهارات اخیر رئیس سازمان امور استخدامی کشور انتقاد کردند.
لطیفی (رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور) در مصاحبه با صداوسیما از آماده شدن یک بخشنامه در دولت برای تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها خبر داد و گفت: پیش‌نویس این بخشنامه آماده شده و به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود؛ هدف ما رعایتِ حال نیروهای شرکتی و حجمی است. می‌خواهیم این نیروها احقاق حق بشوند و شرکت‌ها سهم‌شان مشخص باشد.

او در این گفتگو حرفی از مهم‌ترین خواسته یعنی «حذف پیمانکاران» و قرارداد مستقیم شدن این نیروها حرفی نزد؛ این اظهارات در شرایطی که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال رفع ایراد است، موجب انتقادات بسیار شده است.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی) می‌گوید: در حالیکه تصویب طرح ساماندهی در مجلس دنبال می‌شود، چرا دولت دوباره می‌خواهد بخشنامه برای ساماندهی صادر کند؛ طرح ساماندهی مجلس با کار کارشناسی و با در نظر گرفتن تمام ریزه‌کاری‌ها با دقت طراحی شده و جامعه‌ی هدف خواستار ابلاغ و تصویب آن هستند؛ حالا دولتی‌ها می‌خواهند پیمانکاران باقی بمانند و یک ساماندهی تصنعی را به نفع شرکت‌های پیمانکاری اجرا کنند.

احسان سهرابی (فعال کارگری) نیز با انتقاد از پافشاری دولت بر باقی ماندن پیمانکاران و واسطه‌ها گفت: عامل اصلی تبعیض در دستگاه‌ها، پیمانکاران هستند و شکی نیست که برای برقراری عدالت باید شرکت‌های پیمانکاری حذف شوند.

ایلنا نوشت: او ادامه داد: ظاهراً آقای لطیفی و تیم او رغبتی به حذف پیمانکاران ندارند و می‌خواهند موضوع را سمبل‌کاری کنند؛ ساماندهی‌ای که در آن پیمانکاران پابرجا باشند، اساساً ساماندهی نیست و ارزشی ندارد. باید بدانند که مشمولان خواستار تصویب طرح ساماندهی مجلس هستند و این خواسته تقلیل‌بردار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان