جزئیات مصوبات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در ششمین روز رسیدگی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار ششمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی

جزئیات مصوبات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در ششمین روز رسیدگی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار ششمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

به گزارش صفحه اقتصاد ، جلسه علنی پنجشنبه - ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ امروز نیز در یک شیفت ادامه داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز شنبه هفته جاری بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ را در صحن مجلس آغاز کرده و پس از پایان بررسی بخش درآمدی لایحه، وارد بررسی بخش هزینه ای شده و تا تبصره ۲ پیش رفته اند.

اولین مصوبه ای که در جلسه علنی امروز مجلس تصویب شد الحاق یک بند به تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود که بر اساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا سقف ۵۰۰ میلیون یورو نفت و میعانات گاز ی به دستگاه های اجرایی مربوطه برای اتمام بهره برداری پالایشگاه خلیج فارس اختصاص دهد.

همچنین با تصویب مجلس، سه وزارتخانه کشور ، نیرو و راه و شهرسازی موظف به ارائه طرح پیشنهادی خود برای سرمایه گذاری در جهت بهینه سازی مصرف سوخت شدند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه ای موافقت کردند.

مصوبه دیگری که در جلسه امروز به تایید نمایندگان مجلس رسید این بود که وزارت اقتصاد مکلف به تدوین آیین‌ نامه انتظام ‌بخشی و شفاف ‌سازی و ضابطه ‌مند کردن درآمدها و هزینه‌ های دولتی شد تا در واقع درآمدها و هزینه‌ های شرکت‌ های دولتی شفاف ‌شود.

بنابراین با تصویب دو بند (الف) و (ب) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش عملکرد این جزء را هر سه‌ ماه یک ‌بار به کمیسیون ‌های ‌برنامه ‌و ‌بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

نمایندگان مجلس در ششمین روز از بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه ای با الحاق یک بند به تبصره ۱ این بخش از لایحه بودجه ۱۴۰۲ موافقت کردند که طبق این مصوبه، وزارت نفت مکلف است تخفیف ۵ درصد خوراک نفت خام موضوع جزء ۱ بند (الف) ماده ۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ را صرفاً با رعایت شروطی به شرکت های پالایش نفت اختصاص دهد.

در نهایت پانزدهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۲ با ۴ مصوبه به پایان رسید. بررسی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون تا تبصره ۲ بخش هزینه ای پیش رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان