مقایسه سهم بازار زمستان ۱۴۰۲ اپراتور‌ها

ایرانسل رشد کرد؛ همراه اول کاهشی شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش داد سهم بازار ایرانسل روندی افزایشی و همراه‌اول روندی کاهشی در زمستان سال ۱۴۰۲ داشته است.

ایرانسل رشد کرد؛ همراه اول کاهشی شد
صفحه اقتصاد -

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، از آخرین تغییرات سهم بازار اپراتورهای همراه در زمستان سال ۱۴۰۲، خبر داده است. براساس این گزارش، سهم بازار ایرانسل روندی افزایشی و همراه‌اول روندی کاهشی داشته است.

مقایسه سهم بازار زمستان ۱۴۰۲ اپراتور‌ها نسبت به پاییز ۱۴۰۲ و نیز زمستان ۱۴۰۱، حاکی از این است که در هر دو بازه زمانی مورد اشاره، سهم بازار ایرانسل نسبت به سایر رقبا، افزایش و سهم بازار همراه‌اول کاهش داشته است.

فصلنامه آماری شماره ۴۸، گزارش فصلی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتور‌های تلفن همراه کشور است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و پاییز ۱۴۰۲

طبق گزارش مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۸۰میلیون و ۵۶۸هزار و ۳۳۹مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۶میلیون و ۶۸۵هزار و ۸۰۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۵۰۱هزار و ۶۲ مشترک بوده است. براساس این آمار در این بازه زمانی، همراه‌اول ۵۲٫۷۴۳ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۶۵۵ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۶۰۱ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در زمستان سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۷۹میلیون و ۹۶۰هزار و ۳۴۸مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۵میلیون و ۳۰۳هزار و ۵۱۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۰۰هزار و ۱۳۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، ۵۳٫۰۷۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۳۴۴ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۵۸۴ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در پاییز سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه وضعیت سهم بازار اپراتور‌های همراه در فصل زمستان و پاییز سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که در سه‌ماهه چهارم نسبت به سه‌ماهه سوم، سهم بازار ایرانسل و رایتل به ترتیب به میزان ۰٫۳۱۱ درصد و ۰.۰۱۷ درصد افزایش داشته و سهم بازار همراه‌اول به میزان ۰.۳۲۸ درصد، کاهش پیدا کرده است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و زمستان ۱۴۰۱ 

همچنین در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۱، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۷۸میلیون و ۳۹۷هزار و ۳۶۰ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۴میلیون و ۲۴۵هزار و ۸۵۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۵۹۹هزار و ۹۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه‌اول ۸۸۵/۵۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۳۳۸/۴۳ درصد سهم بازار و رایتل ۷۷۷/۳ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را به خود اختصاص داده بودند.

به این ترتیب مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که تنها سهم بازار ایرانسل با ۰٫۳۱۶ درصد تغییر، افزایشی بوده و سهم بازار همراه‌اول و رایتل به ترتیب ۰٫۱۴۱  درصد و  ۰٫۱۷۵ درصد، کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد