قیمت بیت کوین بالا می‌رود/ عملکرد چشمگیر ارزش سهام شرکت مایکرو استراتژی

شرکت ژاپنی متاپلنت (Metaplanet) که به دلیل استراتژی خرید بیت‌کوین خود به مایکرواستراتژی (MicroStrategy) آسیا شهرت یافته، به فرآیند خرید خود ادامه داده و موجودی بیت‌کوین خود را به بیش از ۶۳۹ واحد BTC رسانده است.

قیمت بیت کوین بالا می‌رود/ عملکرد چشمگیر ارزش سهام شرکت مایکرو استراتژی
صفحه اقتصاد -

این شرکت روز دوشنبه با اعلام سرمایه‌گذاری یک میلیارد یِنی، ۱۰۸.۷۸ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد. از ماه می ۲۰۲۴، متاپلنت به طور مداوم شروع به خرید بیت‌کوین کرده و مجموع سرمایه‌گذاری خود را به ۶ میلیارد یِن رسانده است.

هفته گذشته نیز، این شرکت از طریق معاملات اختیار خرید، ۲۳.۹۷ بیت‌کوین به ذخایر خود اضافه کرده بود.

همزمان با خرید بیت‌کوین، ارزش سهام متاپلنت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته و میزان رشد آن در سال جاری به بیش از ۵۴۰ درصد رسیده است. با این حال، این سهام همچنان ۶۶ درصد پایین‌تر از سقف تاریخی خود در ماه می معامله می‌شود.

در همین حال، ارزش سهام شرکت مایکرواستراتژی (MSTR) نیز عملکرد چشمگیری داشته و طی هفته گذشته ۸ درصد رشد کرده است. میزان رشد سهام این شرکت در ماه گذشته ۴۱ درصد و از ابتدای سال ۱۵۷ درصد بوده است.

نمودارهای اخیر نشان می‌دهند که سهام MSTR در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد که ممکن است قیمت بیت‌کوین را نیز در ادامه ماه افزایش دهد.

با آغاز هفته جدید، قیمت بیت‌کوین با افزایش ۳ درصدی از سد ۶۳۶۰۰ دلار عبور کرد. پس از افت قیمت این رمزارز به زیر ۶۰ هزار دلار در اوایل اکتبر، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اکنون یک روند صعودی قوی در راه است. علاوه بر خریدهای متاپلنت، عوامل دیگری نیز ممکن است موجب رشد قیمت بیت‌کوین در ماه اکتبر شوند.

بر اساس داده‌های تاریخی، بیت‌کوین معمولاً پس از رسیدن به کف قیمتی در اکتبر، حدود ۳۱.۷۲ درصد افزایش می‌یابد. هفته گذشته در ۳ اکتبر، قیمت بیت‌کوین به ۵۹۸۰۰ دلار رسید و اکنون اگر این بار هم این رشد ۳۲ درصدی محقق شود، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است تا پایان ماه به ۷۷۷۰۰ دلار برسد.

شرکت تحقیقاتی ۱۰xResearch نیز در گزارش اخیر خود، به کاتالیزورهای مهم در ماه اکتبر اشاره کرده که می‌توانند این روند صعودی را تقویت کنند. طبق این گزارش، بعید به نظر می‌رسد که تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه مانعی در برابر این رشد باشند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد