طوفان دوج کوین در پی توییت جنجالی ایلان ماسک

توییت اخیر ایلان ماسک از گروک (چت بات هوش مصنوعی ماسک) و تهدید قاضی برزیلی برای مسدود کردن شبکه اجتماعی X، توجه جامعه کریپتو و به‌ویژه طرفداران دوج کوین را به خود جلب کرد.

 طوفان دوج کوین در پی توییت جنجالی ایلان ماسک
صفحه اقتصاد -

ایلان ماسک، میلیاردر تکنولوژی، در تاریخ ۲۹ آگوست، با انتشار تصویری که توسط چت‌بات هوش مصنوعی استارت‌آپ xAI او تولید شده بود، قاضی دادگاه عالی برزیل را که به ماسک تنها ۲۴ ساعت مهلت داده بود تا دستوری را اجرا کند، به تمسخر گرفت. ماسک در این توییت به تهدید قاضی برزیلی که قصد داشت شبکه اجتماعی X را در این کشور مسدود کند، واکنش نشان داد.

این توییت ماسک موجب هیجان جامعه کریپتو و به‌ویژه طرفداران دوج کوین شد. یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین نیز در حمایت از انتقاد ماسک علیه احتمال مسدود شدن X در برزیل و دادگاهی که این تهدید را مطرح کرده بود، از او حمایت کرد. حال باید دید که این حواشی چه ارمغانی برای قیمت دوج کوین به همراه خواهد داشت.

واکنش ارتش دوج کوین به تصویر تولید شده توسط گروک

ایلان ماسک در توییت خود گفت که از گروک (GROK) خواسته تا تصویری تولید کند که «انگار والدومورت و یکی از اربابان سیت (Sith) یک بچه دارند که قاضی برزیل شده است.» سپس این تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با صدها میلیون دنبال‌کننده خود در X به اشتراک گذاشت.

توییت ایلان ماسک که از گروک (GROK) خواسته تا تصویری تولید کند که «انگار والدومورت و یکی از اربابان سیت (Sith) یک بچه دارند که قاضی برزیل شده است.»

توییت ایلان ماسک که از گروک (GROK) خواسته تا تصویری تولید کند که «انگار والدومورت و یکی از اربابان سیت (Sith) یک بچه دارند که قاضی برزیل شده است.»

والدمورت یکی از شخصیت‌های تخیلی و منفی در سری کتاب‌های هری پاتر است که به عنوان بزرگ‌ترین جادوگر تاریکی در دنیای هری پاتر شناخته می‌شود. سیت لرد (Sith Lord) یا ارباب سیت هم، یکی از اعضای گروه سیت (Sith) در دنیای جنگ ستارگان است که معمولاً به دنبال قدرت و سلطه‌گری هستند؛ قدرت سیت‌ها اغلب با نفرت، ترس، و خشونت همراه است.

بسیاری از کاربران X با انتشار تصاویر با تم‌های جنگ ستارگان و هری پاتر که توسط چت‌بات هوش مصنوعی گروک (GROK) تولید شده بود، به این توییت واکنش نشان دادند. همچنین، حساب‌های مرتبط با دوج کوین نیز، از جمله بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین که با نام Shibetoshi Nakamoto در X شناخته می‌شود، به این توییت پاسخ دادند. او به دوست قدیمی خود، ایلان ماسک، چنین پاسخ داد:

باید هری اسکای‌واکر را به عنوان نماینده خود به برزیل بفرستی.

توییت بیلی مارکوس در پاسخ به ایلان ماسک

توییت بیلی مارکوس در پاسخ به ایلان ماسک

ایلان ماسک و X در برابر دادگاه برزیل

دادگاه عالی برزیل به ایلان ماسک ۲۴ ساعت مهلت داده بود تا نماینده محلی برای شبکه اجتماعی X منصوب کند و در غیر این صورت، با مسدود شدن دائمی این پلتفرم در کشور مواجه شود. اوایل امسال، X به میزبانی از حساب‌هایی که اطلاعات نادرست در برزیل منتشر می‌کردند، متهم شد. در ماه آگوست، ماسک اعلام کرد که مجبور شده دفتر X در این کشور را برای حفظ امنیت کارکنانش تعطیل کند. بعداً، بیلی مارکوس نیز در توییتی جداگانه به این خبر واکنش نشان داد و بار دیگر با ایلان ماسک موافقت کرد و حمایت خود را ابراز داشت.

ایلان ماسک طرح بازگشایی پرداخت با دوج کوین برای تسلا را تایید کرد

گفتنی است در دعوی دیگری، ایلان ماسک و شرکت خودروسازی الکتریکی او، تسلا، در رد دعوی آنها را به دستکاری قیمت دوج کوین متهم کرده بود، برنده شدند.

این دعوی در تصمیم ۲۹ آگوست توسط آلوین هلرستین (Alvin Hellerstein) قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک گرفته شد.

قاضی هلرستین گفت که متهمان چندین «برداشت نادرست» از توییت‌های ماسک درباره دوج‌کوین انجام داده‌اند، از جمله اینکه ماسک گفته است که مدیرعامل رسمی Dogecoin خواهد شد و ماسک ممکن است حروفی از دوج کوین را در موشک اسپیس ایکس قرار داده و آن را به ماه بفرستد.

سرمایه گذاران در ژوئن ۲۰۲۲ علیه ماسک و تسلا شکایت کرده و غرامت خیره‌کننده ۲۵۸ میلیارد دلاری طلب کرده‌ بودند.

پس از این پیروزی، ایلان ماسک روز شنبه تایید کرد که می‌خواهد پرداخت با دوج کوین برای کالاهای تسلا را بازگرداند. او به پست Sir Doge of the Coin در مورد اینکه چه کسی از شرکت می‌خواهد گزینه پرداخت دوج کوین را برای کالاهای تسلا بازگرداند، با نوشتن «من» واکنش نشان داد.

در حالی که او قصد دارد گزینه پرداخت دوج کوین را در ابتدا فقط برای کالاها باز کند، ممکن است پرداخت‌های DOGE برای وسایل نقلیه این شرکت نیز فعال شود. ماسک قبلاً بارها حمایت خود را از این موضوع ابراز کرده است؛ از جمله در رویداد اخیری که امسال در تاسیسات Giga در برلین آلمان برگزار شد.

علاوه بر این، پس از پیروزی اخیر در دعوای حقوقی گروهی دوج کوین، پذیرش DOGE با حمایت ماسک از این میم کوین برای پذیرش گسترده‌تر از جمله پرداخت‌ها افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد