معرفی پلتفرم سان پامپ (SunPump) / چگونه بدون کدنویسی میم کوین ایجاد کنیم؟

پلتفرم سان پامپ ترکیبی از سهولت استفاده، عدالت و مسئولیت‌پذیری را ارائه می‌دهد، در این مطلب بیشتر در این باره خواهیم خواند.

معرفی پلتفرم سان پامپ (SunPump) / چگونه بدون کدنویسی میم کوین ایجاد کنیم؟
صفحه اقتصاد -

اکوسیستم ترون با ورود به عرصه هیجان‌انگیز میم‌کوین‌ها، موجی از شور و اشتیاق را در دنیای کریپتوکارنسی‌ها به راه انداخته است. پلتفرم جدید سان پامپ (SunPump) که توسط سان.آی‌او (Sun.io) – یک پلتفرم دیفای وابسته به جاستین سان، خالق و بنیانگذار ترون – در ۱۳ آگوست معرفی شد، به کاربران این امکان را می‌دهد که تنها با چند کلیک و بدون نیاز به مهارت کدنویسی، میم‌کوین‌های خود را ایجاد کنند. این نوآوری جدید که اولین لانچ‌پد میم‌کوین در اکوسیستم ترون محسوب می‌شود، در مدت کوتاهی توجه زیادی را به خود جلب کرده و هیجان زیادی را در جامعه کریپتو به وجود آورده است. با این حرکت، ترون به دنبال گسترش سهم خود در بازار پرجنب‌وجوش میم‌کوین‌ها است و فرصتی منحصر به فرد را برای ورود به این دنیای پر از فرصت‌های جدید فراهم می‌کند. در این مقاله، به بررسی پلتفرم SunPump و نحوه استفاده از آن برای ایجاد میم‌کوین‌های جدید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سان پامپ چیست؟

سان پامپ اولین پلتفرم اختصاصی برای راه‌اندازی عادلانه و معامله میم‌کوین‌ها در اکوسیستم ترون است. این پلتفرم به سازندگان اجازه می‌دهد که با روشی آسان و کم‌هزینه، میم‌کوین‌های خود را در محیطی امن و کاربرپسند راه‌اندازی کنند. از این رو، انتظار می‌رود که این پلتفرم نوآورانه باعث افزایش تعامل کاربران و ترویج تجربه معاملاتی مستقل‌تر‌ در اکوسیستم ترون شود.

پلتفرم سان پامپ ترکیبی از سهولت استفاده، عدالت و مسئولیت‌پذیری را ارائه می‌دهد. مکانیسم عملیاتی این پلتفرم، فرآیند صدور و معامله توکن‌های میم را ساده‌تر کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی میم‌کوین‌های مورد نظر خود را در پلتفرم انتخاب و مرور کنند.

مکانیسم منحنی قیمت‌گذاری (curve pricing) پلتفرم SunPump دسترسی مستقیم و شفاف به توکن‌ها را فراهم می‌کند. منحنی قیمت‌گذاری، روشی است که در آن، قیمت یک محصول یا دارایی به ‌طور پویا و متناسب با میزان تقاضا و عرضه آن تغییر می‌کن.

SunPump-2

سان پامپ همچنین گزینه‌های معاملاتی انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد که با استفاده از آنها، کاربران می‌توانند هر زمان که خواستند، توکن‌های خود را به فروش برسانند.

چگونه میم‌کوین خود را در پلتفرم سان پامپ راه‌اندازی کنیم؟

راه‌اندازی یک پروژه میم‌کوین در پلتفرم سان پامپ بسیار آسان است. برای این کار، کافی است جزییات لازم را برای تکمیل صدور توکن ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید تدابیر مربوط به پیش‌خرید را برای جلوگیری از خرید توسط ربات‌ها تنظیم کنید و به این ترتیب، اطمینان حاصل نمایید که تمامی شرکت‌کنندگان واقعی از مزایای کامل بهره‌مند می‌شوند.

اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک میم‌کوین در پلتفرم سان پامپ:

  • نماد توکن (Ticker): (نماد توکن شما- تا ۱۰ کاراکتر)
  • نام توکن: (نام توکن شما- تا ۲۰ کاراکتر)
  • توضیحات توکن: (یک توضیح کوتاه از پروژه شما- تا ۲۵۶ کاراکتر)
  • تصویر: (لوگوی توکن شما)
  • اطلاعات اختیاری: وب‌سایت (url)، توییتر (url) و تلگرام (url).

نکته: قبل از راه‌اندازی، توسعه‌دهندگان می‌توانند بخشی از عرضه توکن خود را خریداری کنند تا از حملات سریع اسنایپرها (snipers) جلوگیری نمایند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، اسنایپر به کاربران یا ربات‌هایی اشاره دارد که به سرعت و به ‌صورت خودکار توکن‌ها را در هنگام عرضه اولیه یا رویدادهای مشابه خریداری می‌کنند. این افراد یا ربات‌ها معمولاً با هدف خرید توکن‌ها با قیمت پایین و سپس فروش آنها با قیمت بالاتر، فعالیت می‌کنند. این عمل می‌تواند برای دیگر کاربران عادی که به دنبال خرید منصفانه هستند، مشکل‌ساز شود؛ زیرا اسنایپرها معمولاً پیش از دیگران به توکن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و باعث افزایش سریع قیمت و کاهش فرصت برای خرید توسط کاربران واقعی می‌شوند. به همین دلیل، برخی پروژه‌ها تدابیری را اتخاذ می‌کنند تا از این نوع خریدهای سریع جلوگیری کرده و از خرید منصفانه توسط تمامی شرکت‌کنندگان اطمینان حاصل کنند.

پس از انجام این مراحل، کافی است تراکنش را تأیید کنید و پروژه شما آماده شروع به کار است.

جزییات توکن‌های میم در پلتفرم سان پامپ

در صفحه اصلی پلتفرم سان پامپ، شما می‌توانید به بررسی میم‌کوین‌ها بپردازید، موارد دلخواه خود را پیدا کنید و با کلیک روی آنها، به صفحه جزییات توکن بروید. اطلاعاتی که در این صفحه وجود دارند، عبارتند از: تصویر توکن، نام توکن، نماد توکن، آدرس سازنده توکن، توضیحات توکن، قیمت فعلی توکن به ترون (TRX) و تغییر قیمت در بازه ۲۴ ساعته، ارزش بازار فعلی توکن، نقدینگی، حجم معاملات ۲۴ ساعته توکن به TRX و تاریخ راه‌اندازی توکن.

SunPump-3

در این صفحه، شما همچنین می‌توانید نمودار کندل استیک قیمت توکن را مشاهده کنید. پس از اتصال کیف پول خود، به راحتی می‌توانید توکن مورد نظر را بخرید یا بفروشید. اسلیپیج (Slippage) پیش‌فرض روی ۵ درصد تنظیم شده است، اما می‌توانید بر اساس نیاز خود، آن را بین صفر تا ۱۰۰ درصد تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید به تاریخچه تراکنش‌های آن توکن دسترسی داشته باشید.

پروفایل شخصی در پلتفرم SunPump

پس از اتصال کیف پول خود به پلتفرم سان پامپ، روی آدرس کیف پول در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و از منوی کشویی، گزینه پروفایل شخصی (Personal Profile) را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

  • توکن‌های نگهداری‌شده (Tokens Held): تعداد و ارزش توکن‌هایی که در حال حاضر مالک آنها هستید.
  • توکن‌های ایجادشده (Tokens Created): توکن‌هایی که توسط آدرس شما ایجاد شده‌اند و در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند.

کارمزدها در پلتفرم سان پامپ

ساختار کارمزدها در پلتفرم سان پامپ به صورت زیر است:

  • هزینه‌ راه‌اندازی: برای راه‌اندازی پروژه خود، باید هزینه‌ای معادل حدود ۲۰ TRX پرداخت کنید.
  • هزینه معاملات: پلتفرم سان پامپ، هزینه رقابتی تنها ۱ درصد را برای معاملات دریافت می‌کند.

استقبال بالای فعالان بازار از SunPump

بر اساس داده‌های ارائه‌شده در پلتفرم دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، تا کنون (۲۱ آگوست) بیش از ۱۸،۴۰۰ میم‌کوین از طریق پلتفرم SunPump بر بستر بلاکچین ترون راه‌اندازی شده و درآمد حاصل از این فعالیت‌ها، بیش از ۷ میلیون TRX بوده است.

SunPump-4

جاستین سان معتقد است که این حرکت ادامه خواهد داشت و به مزایای قابل‌توجه ترون نسبت به شبکه‌های رقیب اشاره کرده است. بزرگ‌ترین نقطه قوت ترون، استخر نقدینگی ۶۰ میلیارد دلار تتر (USDT) آن است. میم‌کوین‌ها از طریق نقدینگی رشد می‌کنند و ترون آن را به وفور دارد. علاوه بر این، تراکنش‌های سریع و مقرون‌به‌صرفه ترون، آن را به یک انتخاب ایدئال برای علاقه‌مندان به میم‌کوین‌ها تبدیل می‌کند.

در همین راستا، جاستین سان توییت کرده که برای مدیریت کارآمد حداکثر ترافیک، شروع به ارتقای ظرفیت سرور سان پامپ، به میزان ده برابر کرده است. در همین حال، ترون و سان پامپ در حال راه‌اندازی یک برنامه تشویقی ۱۰ میلیون دلاری برای توکن‌های میم راه‌اندازی شده روی این پلتفرم هستند.

چالش‌های پیش روی پلتفرم سان پامپ

شایان ذکر است که پلتفرم سان پامپ ترون با رقابت سختی از سوی رقبایی مانند لانچ‌پد میم‌کوین سولانا، یعنی پلتفرم پامپ‌فان (PumpFun) مواجه است که بازخوردهای تحسین‌برانگیزی را از سوی جامعه دریافت کرده است.

از طرفی، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روند صعودی میم‌کوین‌ها ممکن است به پایان خود نزدیک شده باشد؛ چرا که اکنون سرمایه‌های واقعی وال استریت به سمت ارزهای دیجیتال واقعی حرکت می‌کنند و میم‌کوین‌های کلاهبرداری‌ و توکن‌های سلبریتی‌ها دیگر مورد توجه نیستند.

خلاصه مطلب

سان پامپ به عنوان اولین پلتفرم اختصاصی برای راه‌اندازی و معامله میم‌کوین‌ها در اکوسیستم ترون، فرصتی بی‌نظیر را برای سازندگان و علاقه‌مندان به دنیای کریپتو فراهم می‌آورد. با فراهم کردن یک محیط امن و کاربرپسند برای ایجاد توکن‌های میم، SunPump این امکان را به کاربران می‌دهد که به سادگی و با کمترین هزینه، میم‌کوین‌های خود را راه‌اندازی کنند. با ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود، سان پامپ نه‌تنها فرصت خوبی را برای ورود به دنیای میم‌کوین‌ها فراهم می‌کند، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و با اطمینان، از مزایای کامل این بازار پرهیجان بهره‌مند شوند. با راه‌اندازی این پلتفرم، ترون گامی مهم در راستای توسعه و گسترش بازار میم‌کوین‌ها و افزایش مشارکت جامعه کریپتو برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد