همستر می‌میرد؟

مرگ همستر خبری بود که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر ربات «همستر کامبت» را در شوک فرو برد.

همستر می‌میرد؟
صفحه اقتصاد -

مالک پروژه Simple طی پستی اعلام کرد همستر مرده و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر منتظرند تا این پروژه به نتیجه برسد. بسیاری از کاربران این ربات هم که هزینه‌های زیادی ازجمله «زمان» زیادی را صرف آن کرده بودند، نسبت به این پروژه ناامید شده و از آن خارج شده‌اند.

«مرگ همستر» خبری بود که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر ربات «همستر کامبت» را در شوک فرو برد. این خبر را فردی به نام الکس، مالک پروژه Simple روز شنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

فرهیختگان نوشت، انتشار این خبر می‌تواند یک تاکتیک تبلیغاتی یا ابزاری هدفمند باشد که به‌وسیله آن و طی فرآیند توکن‌سوزی از سوی کاربران، سود بیشتری نصیب مالک و سرمایه گذاران همستر شود. در هر صورت موج خبری که پس از اعلام این خبر ایجاد شد، نشان داد نباید ظهور این ربات‌ها را تنها به مثابه یک بازی در نظر بگیریم. ظهور و گسترش استفاده از این پلتفرم‌ها باید همراه با آموزش و آگاهی‌بخشی درباره آن‌ها باشد.

مالک پروژه Simple طی پستی اعلام کرد همستر مرده و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر منتظرند تا این پروژه به نتیجه برسد. بسیاری از کاربران این ربات هم که هزینه‌های زیادی ازجمله «زمان» زیادی را صرف آن کرده بودند، نسبت به این پروژه ناامید شده و از آن خارج شده‌اند. با این‌حال هنوز منابع رسمی مربوط به تلگرام یا همستر واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند تا کاربران همچنان در نگرانی سوختن سکه‌هایشان بمانند.

سرنوشت سکه‌های سرگردان

اولین ایردراپی که تلگرام معرفی کرد، «ناتکوین» بود. در دنیای ارز دیجیتال، ایردراپ به زبان ساده به معنی کسب رمز ارز بدون خرید آنلاین ارز دیجیتال است؛ بنابراین سازوکار ربات ناتکوین هم مثل ربات‌هایی که امروز هست، به صورت tap to earn بود. تفاوت آن، اما این بود که پس از مدتی «لیست» و از سکه‌ای بی‌ارزش به پول مجازی تبدیل شد. در آن برهه این اتفاق خیلی جدی گرفته نشد و بخش کمی از مردم سراغ آن رفتند.

به همین دلیل به محض معرفی ایردراپ‌های بعدی، استقبال زیادی از آن‌ها صورت گرفت و بخش بزرگی از زیست مردم به خیال کسب ثروت را از این طریق درگیر کرد. امروز میزان این درگیری نسبتا کم شده، اما روزهای ابتدایی معرفی این پلتفرم‌‍‌ها مکان‌های عمومی را مملو از کسانی می‌دیدیم که به تکرار صفحه گوشی را لمس می‌کنند و «سکه‌هایی سرگردان» ذخیره می‌کنند. سکه‌هایی که حتی خود پاول‌دوروف، مالک تلگرام و سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها هم دقیقا اعلام نکرده‌اند که تبدیل به ارز دیجیتال خواهد شد یا خیر. با این‌حال روز گذشته مالک یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها اعلام کرد «همستر» از پرطرفدارترین ربات‌ها در این زمینه با شکست مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد