لنگرچه لوریجی برای فارکس مناسب است؟ معرفی بهترین اهرم در فارکس

به مرور هرچه بیشتر پیشرفت کنید، استفاده از اهرم‌های بالاتر را راحت‌تر می‌توانید مدیریت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین اهرم در فارکس را به شما معرفی کنیم.

لنگرچه لوریجی برای فارکس مناسب است؟ معرفی بهترین اهرم در فارکس
صفحه اقتصاد -

اهرم در دنیای فارکس همچون یک شمشیر دو لبه است که هم پتانسیل افزایش سود دارد و هم خطر از دست رفتن سرمایه را دارد. اهرم مکانیزمی است که به معامله گران اجازه می‌دهد تا با کسری از سرمایه خود وارد بازارهای ارزی گسترده شوند و پتانسیل کسب سود از معامله را افزایش دهند. برای تریدرهای تازه وارد در بازار فارکس، انتخاب یک اهرم مناسب ممکن است دشوار باشد. این تصور رایج که اهرم بالاتر مساوی با موفقیت بیشتر است، یک تصور غلط و خانمان‌‌سوز در میان تازه واردان است. در واقع، راز کسب سود زیاد از فارکس، انتخاب اهرم بالا نیست، بلکه ایجاد یک تعادل بین اهرم انتخابی و مدیریت ریسک است. مخصوصا در ابتدای راه که هنوز بر تمام جنبه‌های بازار مسلط نیستید. به مرور هرچه بیشتر پیشرفت کنید، استفاده از اهرم‌های بالاتر را راحت‌تر می‌توانید مدیریت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین اهرم در فارکس را به شما معرفی کنیم.

منظور از لوریج در فارکس چیست؟

در معاملات بازار فارکس، اهرم به عمل قرض گرفتن پول از یک بروکر برای تقویت بازده  یک معامله اشاره دارد. در اصل، اهرم معامله‌گران را قادر می‌سازد تا با سرمایه کمتری موقعیت‌های بزرگتری را در بازار پیش رو داشته باشند. به عنوان مثال، اگر یک سرمایه‌گذار یک حساب فارکس ۱۰۰/۰۰۰ دلاری با اهرم ۱:۲ باز کند، عملاً ۲۰۰/۰۰۰ دلار در اختیار دارد، زیرا کارگزار ۱۰۰/۰۰۰ دلار اضافی را در اختیار او قرار می‌دهد (فقط برای معامله). این بدان معناست که به ازای هر ۱% حرکت در بازار، سود یا زیان سرمایه‌گذار دو برابر می‌شود، زیرا آن‌ها عملا با دو برابر سرمایه اولیه خود معامله می‌کنند. اگر هنوز در مورد ماهیت اهرم سوال دارید، به صفحه لوریج چیست بروید تا به طور کامل آن را بشناسید.

بهترین لوریج در فارکس برای تازه‌کارها

راز کسب سود بالا برای تریدرهای تازه‌کار، در اتخاذ یک رویکرد محتاطانه، اولویت دادن به مدیریت ریسک  به جای افسون شدن توسط رویای کسب سودهای سریع است. در ابتدای راه فارکس، سرعت خیال‌پردازی تریدرها از سرعت آموزش آن‌ها بیشتر است. در چنین وضعیتی قطعا وسوسه باز کردن معاملات با اهرم بالا بسیار قوی‌تر از وقتی است که بر بازار مسلط شده و آن را شناخته‌اید. در نظر داشته باشید که اهرم بالا، همینقدر که احتمال کسب سود بیشتر را افزایش می‌دهد، احتمال ضرر شدید را هم بالا می‌برد. بنابراین، برای مبتدیان عاقلانه این است که به جای اهرم ۱:۱۰۰۰ نسبت‌های اهرمی پایین‌تری مانند ۱:۱۰ یا حتی ۱ را برای شروع کار خود انتخاب کنند.

22

اگر شما هم به تازگی در بازار فارکس پا گذاشته‌اید، توصیه می‌کنیم در راستای حفظ سرمایه خود، محتاط‌تر باشید و تمرکز خود را بر مدیریت ریسک معطوف کنید. به جای تسلیم شدن در برابر جذابیت‌هایی که در دل اهرم‌های بالاست، اولویت خود را بر آموزش بیشتر و تسط بر بازار بگذارید. وقتی از پس اینکار برآمدید و تجربه قابل توجهی در این بازار کسب کردید، آن وقت می‌توانید با اهرم‌های سنگین وارد معامله شوید و سود‌های هنگفت کسب کنید. تمرکز فعلی‌تان این باشد که کسب سود شما از فارکس، به جای اینکه زیاد باشد، پایدار باشد.

لیست ۵ لوریج مناسب در فارکس

اهرم‌ها سود معاملات فارکس را افزایش می‌دهد. با اهرم‌های مختلف می‌توانید سود خود را تا چند برابر افزایش دهید. به طور مثال اگر در حساب خود فقط ۱۰۰۰ دلار سرمایه دارید، به کمک اهرم ۱:۵۰ می‌توانید سود خود را ۵۰ برابر افزایش دهید. این فرصتی عالی‌ست تا کسانی که بر بازار مسلط هستند، سود بیشتری را از معاملات خود کسب کنند. در ادامه لیستی را ارائه می‌دهیم که می‌توانید بهترین اهرم در فارکس را از آن انتخاب کنید. این کدام اهرم برای شما مناسب‌تر است را باید نسبت به قدرت مدیریت ریسک خود و تسلط‌تان بر بازار تشخیص دهید.

۱- نسبت اهرمی ۱:۱

به گفته برخی از کارشناسان این اهرم، بهترین اهرم در فارکس است چراکه اهرم کم به شما این امکان را می‌دهد که ریسک را به حداقل برسانید و بسته به آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، بازدهی معقول دریافت کنید. این قضیه، نسبت ۱:۱ را به بهترین لوریج در فارکس تبدیل می‌کند، به خصوص برای مبتدیانی که می‌خواهند با سرمایه بزرگ شروع کنند. با این حال، اگر از این اهرم استفاده کنید، به ازای هر موقعیت معاملاتی که باز می‌کنید، ۱% در معرض خطر هستید.

۲- نسبت اهرمی ۱:۵۰

بسیاری از معامله گران نسبت اهرمی ۱:۵۰ را مخاطره آمیز می‌دانند، اما در واقع در مقایسه با سایر نسبت‌های اهرمی، محافظه‌کارانه محسوب می‌شود. وقتی با نسبت اهرمی ۱:۵۰ معامله کنید، می‌توانید ۵۰ پوزیشن مختلف باز کنید و برای هر کدام ۰/۰۲ درصد ریسک کنید. اگر ۵۰۰ دلار در حساب خود واریز کنید و این اهرم را انتخاب کنید، به این معنی است که می توانید تا ۲۵۰۰۰ دلار معامله کنید.

3

۳- نسبت اهرمی ۱:۱۰۰

با این نسبت می‌توانید تا ۱۰۰/۰۰۰ دلار را تنها با سرمایه ۱۰۰۰ دلاری وارد معامله کنید. این پول می‌تواند به شما امکان باز کردن حداکثر ۱۰۰ پوزیشن معاملاتی را بدهد.

۴- نسبت اهرمی ۱:۴۰۰

 اهرم ۱:۴۰۰ به شما امکان می‌دهد به ازای هر ۱ دلار سپرده گذاری تا ۴۰۰ دلار معامله کنید. با این اهرم و با بکارگیری مهارت‌های مدیریت ریسک، می‌توانید سودهای کلانی به دست آورید. با این حال، باید بسیار مراقب باشید. اهرم ۱:۴۰۰ با ریسک بالایی همراه است و ممکن است حساب شما را کال مارجین کند. البته در صورتی که حساب‌تان را با سرمایه‌ کمی باز کنید.

۵- نسبت اهرمی ۱:۱۰۰۰

این نسبت، بالاترین سطح برای کسب سود در فارکس را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد پوزیشن‌هایی را کنترل کنید که ۱۰۰۰ برابر بزرگتر از سرمایه شما هستند. این سطح از اهرم خطرات قابل توجهی دارد و به طور کلی برای مبتدیان توصیه نمی‌شود.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از اهرم

برای اینکه دید بهتری به اهرم داشته باشید و بدانید اصلا چرا معامله‌گران به سراغ آن می‌روند، دو مزیت اصلی استفاده از آن را در زیر آورده‌ایم که خوب است آن‌ها در نظر داشته باشید.

  • کارایی سرمایه را افزایش می‌دهد: اهرم معامله‌گران را قادر می‌سازد تا سود خود را چند برابر کنند و بازدهی سرمایه‌شان را افزایش دهند. به کمک این اهرم‌ها دیگر مهم‌ نیست که چقدر نوسانی که گرفته‌اید کوچک است، سود شما به نسبت اهرمی که بسته‌اید چند برابر می‌شود. 
  • افتتاح حساب با سرمایه کم: معاملات اهرمی مانعی به نام کمبود سرمایه برای ورود به بازار فارکس را برطرف می‌کند. استفاده از اهرم به معامله‌گرانی که سرمایه‌شان محدود است اجازه می‌دهد در معاملاتی با مقیاس‌های بزرگتر شرکت کنند و فرصت کسب سود بالا داشته باشند.

حرف آخر

یکی از جذابیت‌های بازار فارکس، امکان استفاده از اهرم در معاملات است. با این اهرم‌ها می‌توانید با ظرفیتی که تا چند صد برابر سرمایه خودتان می‌رسد وارد معامله شوید. بسته به اینکه کدام لوریج را به عنوان لوریج مناسب در فارکس برای حساب خود انتخاب می‌کنید، این نسبت متفاوت است. در نظر داشته باشید بهترین اهرم در فارکس اهرمی است که متانسب با بودجه شماست و می‌توانید ریسکش را بدون کال مارجین شدن کنترل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان