آنچه که باید در مورد کلاهبرداری Usdt بدانیم

در شبکه‌‌های بلاکچین، امکان عرضهٔ تتر تقلبی بسیار بالاست و اگر اطلاعات درستی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است تمام سرمایهٔ خود را از دست بدهید. به همین خاطر بهتر است ضمن آشنایی با روش‌های تشخیص تتر جعلی، کمی دقت و توجه خرج کنید و خرید تتر خود را از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام دهید.

آنچه که باید در مورد کلاهبرداری Usdt بدانیم
صفحه اقتصاد -

همان‌طور که می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی بسیار گسترده با پیچیدگی‌های خاص خود است. هرچند این بازار سرمایه‌گذاری مزایای قابل‌توجهی به همراه دارد و تأثیرات مثبتی در عرصهٔ سرمایه‌گذاری‌های مطمئن کوتاه‌مدت و بلندمدت اعمال کرده‌است، اما گاهی ممکن است در این حوزهٔ مالی نیز با پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم مواجه شوید. اگر اطلاعات درستی درمورد این پروژه‌ها نداشته باشید، ممکن است گرفتار آن‌ها شوید. کلاهبرداری تتر یکی از روش‌های کلاهبرداری در بازار کریپتو است. از آنجا که تتر به‌عنوان یک استیبل‌کوین محبوب توسط کاربران کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازار خریدوفروش آن نیز پررونق است، امکان کلاهبرداری تتر نیز توسط افراد سودجو فراهم شده‌است. به همین خاطر اگر با تتر تقلبی و راه‌های عرضهٔ آن آشنا شوید، خالی از لطف نخواهد بود.

روش‌های کلاهبرداری از طریق تتر تقلبی

حتماً می‌دانید که تتر به‌عنوان یک استیبل‌کوین، بلاکچین اختصاصی ندارد و از آنجا که روی بلاکچین‌های مختلف پیاده‌سازی می‌شود، دارای انواع مختلفی است و با نام‌های مختلف شناخته می‌شود. با توجه به این‌که نحوهٔ اجماع و عملکرد بلاکچین‌ها با یکدیگر متفاوت است، می‌توان شکل‌گیری انواع مختلف تتر را توجیه کرد. نکته اینجاست که شاید همین تنوع امکان ایجاد این ارز تقلبی را فراهم ساخته‌است. کلاهبرداری تتر با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌توان آن‌ها را در سه دسته‌بندی کلی جای داد:

۱. کلاهبرداری ارز تتر با وب‌سایت‌های جعلی

در این روش کلاهبرداری اینترنتی، پیام‌هایی دارای لینک مخرب به آدرس ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی افراد ارسال می‌شود. درواقع این لینک‌ها آدرس سایت‌های جعلی هستند. هرچند این روش قدیمی است، اما هنوز هم کلاهبرداران با استفاده از آن، قربانیان را به دام خرید تتر‌های تقلبی می‌اندازند. معمولاً محتوای پیام‌ها نیز وسوسه‌کننده است و کاربران با این وعده که می‌توانند به مقدار زیادی تتر دسترسی پیدا کنند، مبلغی را برای برداشت تتر پرداخت می‌کنند. متأسفانه کلاهبرداران در این روش با عرصه تتر یا راهکارهای دیگر اعتماد کاربران را جلب کرده و سپس کل حساب را بلاک می‌کنند.

۲. کلاهبرداری تتر با والت جعلی

در این روش کلاهبرداری اینترنتی نیز کلاهبرداران، کاربران را برای دانلود کیف‌پول ارز دیجیتال تشویق و هدایت می‌کنند، در حالی که ممکن است این کیف‌پول‌ها یک نسخهٔ جعلی از کیف‌پول‌های معتبر یا حتی یک بدافزار باشند. از آنجا که بسیاری از کاربران اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، کیف‌پول‌ها را دانلود کرده و در دام تبهکاران سایبری می‌افتند.

۳. کلاهبرداری ارز تتر از طریق تبلیغات و وعدهٔ تتر رایگان

کلاهبرداران تتر برای جلب اعتماد کاربران، به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روی آورده و حتی از اینفلوئنسرها یا افراد معروف برای معرفی پروژه‌های خود استفاده می‌کنند تا بیشتر جلب توجه کرده و اعتماد کاربران را به‌دست آورند. این افراد سودجو پس از وعده‌های دروغین بسیار ازجمله عرضهٔ تتر رایگان، سرمایهٔ مورد نظر خود را جمع کرده و یکباره ناپدید می‌شوند.

روش‌های تشخیص تتر جعلی

مسلماً روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، تتر جعلی را تشخیص داده و از کلاهبرداری تتر جلوگیری کنید. درنهایت کمی دقت و توجه، از سرمایهٔ شما در برابر کلاهبرداران جلوگیری می‌کند. در ادامه برخی از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • بررسی آدرس کانترکت

ارزهای دیجیتالی که روی بلاکوین اتریوم تشکیل شده‌اند، از استانداردهای مربوط به توکن تتر اتریوم پیروی می‌کنند. این استاندارد باعث می‌شود که توکن تازه اضافه‌شده به شبکهٔ بلاکچین، طی یک فرایند یکپارچه وارد کیف‌پول‌ها شوند. هر توکن یک کد کانترکتی دارد که بر روی شبکهٔ ترون و اتریوم قابل‌مشاهده است. برای این‌که بتوانید کد کانترکت تتر را روش شبکهٔ اتریوم و ترون مشاهده کنید، باید به ترتیب به سایت‌های etherscan وtronscan مراجعه کنید. به این ترتیب می‌توانید از طریق این سایت‌ها، به اطلاعات مهمی ازجمله تعداد تراکتش‌ها و کد آن‌ها، تعداد هولدرهای ارز و غیره دسترسی پیدا کرده و ضمن بررسی تفاوت‌های موجود، تتر جعلی و یا کلاهبرداری تتر را تشخیص دهید.

  • بررسی آدرس قرارداد

با توجه به این‌که هر تراکنش تتر از قابلیت انتقال به چند بلاک‌چین برخوردار است، بررسی آدرس تراکنش‌ها برای تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی سخت به نظر می‌رسد. در حالی که این روش از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار است. درواقع آدرس کانترکت امکان رهگیری و پیگری آن را فراهم می‌سازد. برای رهگیری نیز می‌توانید از کد هش یا اثر انگشت الکترونیکی که در هر تراکنش به وجود می‌آید استفاده کنید. کلاهبرداران می‌توانند با دسترسی به آدرس قراداد و تغییر در آن، تتر جعلی را برایتان ارسال کنند.

  • بررسی لوگوی تتر

حتماً می‌دانید که هر ارز دیجیتال در بازار کریپتو، با لوگوی انحصاری آن شناخته می‌شود. درنتیجه بررسی لوگوی تتر ساده‌ترین راه برای تشخیص تتر جعلی است. در صورتی که تراکنش ارسال‌شده برای شما با لوگوی منحصربه‌فرد تتر همخوانی نداشته باشد، امکان کلاهبرداری تتر وجود دارد.

  • بررسی وضعیت تتر در بازار

همان‌طور که گفتیم، تتر یک استیبل‌کوین رایج در بازار رمز ارز است و تعداد تراکنش‌های آن بالاست. حال اگر ارزش تتر دریافت‌شده را بررسی کنید، می‌توانید به تقلبی بودن آن پی ببرید. برای این منظور باید آدرس تراکنش را در یکی از مرورگرهای بلاکچین جست‌وجو کنید. اگر در نتایج به دست آمده اطلاعاتی از ارزش بازار تتر وجود نداشته باشد، تتر ارسال‌شده برای شما تقلبی است.

 

نکته

همان‌طور که گفتیم، کلاهبرداران از عدم آگاهی و دانش کاربران بازار رمز ارز سوء‌استفاده کرده و با روش‌ها و حقه‌های مختلف، کاربران را فریب می‌دهند‌. برای این‌که بتوانید یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید، باید با روش‌های درست سرمایه‌گذاری رمز ارز آشنا شوید. درمورد تتر رایگان نیز این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از طریق شرکت در نظرسنجی‌ها، انجام بازی و غیره، تتر رایگان به‌دست آورید، اما بهتر است در انتخاب پلتفرم‌ها دقت کنید تا در دام پروژه‌های کلاهبرداری تتر نیافتید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به کلاهبرداری تتر، روش‌های کلاهبرداری و راه‌های تشخیص کلاهبرداری این استیبل‌کوین صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، به دلیل محبوبیت این رمز ارز و تراکنش بالای آن در شبکه‌‌های بلاکچین، امکان عرضهٔ تتر تقلبی بسیار بالاست و اگر اطلاعات درستی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است تمام سرمایهٔ خود را از دست بدهید. به همین خاطر بهتر است ضمن آشنایی با روش‌های تشخیص تتر جعلی، کمی دقت و توجه خرج کنید و خرید تتر خود را از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد