مقایسه بین انواع کیف پول‌های صرافی های ارز دیجیتال

کیف پول‌های رمز ارز در صرافی ارز دیجیتال دقیقا یکی از مفاهیم مهم حوزه کریپتو است که خود، گستردگی بسیاری دارد؛ به همین خاطر آشنایی با کیف پول‌های صرافی ارز دیجیتال و مقایسه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مقایسه بین انواع کیف پول‌های صرافی های ارز دیجیتال
صفحه اقتصاد -

همانطور که می‌دانید این روزها بازار ارزهای دیجیتال به عنوان پرقدرت‌ترین و وسیع‌ترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری و ترید مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی می‌تواند سود زیادی برای تریدرها به همراه داشته باشد؛ به شرط آن که تریدرها با تمام المان‌های تشکیل‌دهنده این بازار آشنا باشند. در بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحات و مفاهیم بسیار مختلفی وجود دارد که آشنایی با آن‌ها لازمه حضور موفق سرمایه‌گذاران در این بازار است. کیف پول‌های رمز ارز در صرافی ارز دیجیتال دقیقا یکی از مفاهیم مهم حوزه کریپتو است که خود، گستردگی بسیاری دارد؛ به همین خاطر آشنایی با کیف پول‌های صرافی ارز دیجیتال و مقایسه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کیف پول صرافی ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به بررسی و مقایسه انواع کیف پول‌ها بپردازیم، بهتر است با کیف پول صرافی آشنا شوید. همانطور که می‌دانید صرافی‌ها به عنوان واسطه بین سرمایه‌گذاران و بازارهای مالی خدمات متنوعی از جمله خرید و فروش ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند. طبیعتا صرافی‌ها باید از امکاناتی برای نگهداری و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال مشتریان خود برخوردار باشند. کیف پول‌‌ها در واقع همان امکاناتی هستند که برای این منظور استفاده می‌شوند.

نکته اینجاست که برای کیف پول صرافی ارز دیجیتال به واسطه ویژگی خاصی که دارد، تعریف مشخصی داریم. کیف پول صرافی یکی از انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال است و همانطور که از نام آن مشخص است، مخصوص خود صرافی است‌. هر کیف پول دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی برای تأمین امنیت دارایی آن است. در کیف پول صرافی، کلید خصوصی هر کیف پول روی سرور خود صرافی ذخیره می‌شود.

چگونه به کیف پول صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

صرف از اینکه یک صرافی ارز دیجیتال مثل Kucoin و صرافی ارز دیجیتال Wallex چند نوع کیف پول دارد، مسئله امنیت این کیف پول‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. بیشتر کاربرانی که به صورت مداوم به خرید و فروش و ترید ارز دیجیتال می‌پردارند، از کیف پول صرافی استفاده می‌کنند و در واقع این کیف پول‌ها را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، مناسب و ایمن نمی‌دانند‌. وقتی شما از کیف پول صرافی استفاد می‌کنید، در حقیقت با اعتماد به صرافی، تمام دارایی خود را به آن می‌سپارید. طبیعتا در این صورت، صرافی باید امنیت سرمایه شما را تأمین و تضمین کند‌.

با توجه به این موضوع، باید در انتخاب صرافی مورد نظر خود دقت بیشتری خرج داده و تمام فاکتورهای امنیتی آن را بررسی کنید. هرچند کیف پول صرافی مسئولیت شما را کاهش می‌دهد؛ اما در مقابل باید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. در نهایت می‌توان گفت کیف پول صرافی ارز دیجیتال یک روش موقت برای نگهداری رمز ارز است؛ اما به هر حال صرافی‌ها نیز دارایی مشتریان خود را به شکل‌های مختلف ذخیره می‌کنند که به بررسی آن می‌پرداریم.

انواع کیف پول‌های صرافی ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم صرافی‌های ارز دیجیتال از سخت‌افزارها و نرم‌‌افزارهای مختلفی تحت عنوان کیف پول برای ذخیره‌سازی دارایی دیجیتال مشتریان خود استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ها توسط کلیدهای عمومی و خصوصی ایمن شده و مدیریت می‌شوند و شما می‌توانید از طریق این کیف پول‌ها با فضای بلاکچین ارتباط برقرار کنید. کیف پول‌های صرافی‌های ارز دیجیتال در دو دسته کلی جای می‌گیرند.

کیف پول سرد

بیشتر صرافی‌ها دارایی مشتریان خود را به روش ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌کنند. در کیف پول‌های سرد، کلید خصوصی در اختیار صاحب والت قرار دارد؛ به همین خاطر این کیف پول‌ها به عنوان راهکاری مناسب با درجه امنیت بالاتر برای نگهداری رمز ارز شناخته می‌شوند. کیف پول‌های سرد با عنوان کیف پول آفلاین نیز شناخته می‌شوند؛ چون به اینترنت متصل نیستند و تنها زمانی که تریدرها قصد انجام تراکنش و ارسال رمز ارز را داشته باشند، به اینترنت متصل می‌شوند. از انواع کیف پول‌های سرد می‌توان به کیف پول‌های کاغذی و کیف پول‌های سخت‌افزاری اشاره کرد. در این بین، کیف پول‌های سخت‌افزاری از محبوبیت بیشتری برخورداراند؛ چون انجام تراکنش با این والت‌ها راحت‌تر است. از برترین کیف پول سخت‌افزاری می‌توان به والت لجر اشاره کرد.

کیف پول صرافی ارز دیجیتال

کیف پول گرم

کیف پول‌های گرم یا آنلاین، شکل دیگری از کیف پول صرافی ارز دیجیتال هستند. شما می‌توانید کلید خصوصی این والت‌ها را نزد خود نگه دارید یا آن را به نمایندگی والت خود، یعنی همان صرافی بسپارید که معمولا امنیت این شیوه ذخیره‌سازی ارز کم‌تر است. با این حال راه‌اندازی و استفاده از کیف پول‌های گرم راحت‌تر است. این کیف پول‌ها انتخاب ایده‌آلی برای استفاده روزمره هستند. سهولت در استفاده از این والت‌ها سبب شده که استفاده از آن برای انجام تراکنش‌های روزانه و پرداخت‌های آسان ایده‌آل‌تر باشد. بیشتر کیف پول‌هایی که در صرافی ارز دیجیتال ساخته می‌شوند، از نوع کیف پول گرم هستند. این در حالی است که بسیاری از صرافی‌های معتبر، بخشی از سرمایه مشتریان خود را در کیف پول سرد نگهداری می‌کنند تا در ذخیره‌سازی بلندمدت مورد حملات هکری قرار نگیرد. کیف پول‌های موبایلی و دسکتاپ از نوع کیف پول گرم هستند.

مقایسه کیف پول‌های صرافی رمز ارز

احتمالا تا اینجا با تفاوت‌های بین کیف پول گرم و سرد آشنا شده‌اید. اگر هدف شما از خرید ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری بلندمدت است، توصیه می‌کنیم برای نگهداری ارزهای خود از کیف پول سرد استفاده کنید؛ چون این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نیستند و تنها در صورت گم شدن کلید خصوصی مورد حملات هکری قرار می‌گیرند. کیف پول گرم برای تریدرهایی مناسب است که قصد دارند با معاملات روزانه به کسب سود برسند‌. سهولت استفاده از والت گرم برای این منظور، برای تریدرها اهمیت بسیاری دارد. در نهایت می‌توان گفت هر یک از این کیف پول‌ها در نوع خود مزایا و معایب خاصی دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به کیف پول صرافی ارز دیجیتال و انواع آن صحبت کردیم. کیف پول‌های صرافی بیشتر از نوع حضانتی یا امانی هستند؛ به این معنی شما در استفاده از این والت‌ها، سرمایه خود را به نمایندگی کیف پول می‌سپارید. آنچه در استفاده از این کیف پول‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، اطمینان از امنیت صرافی است. صرافی‌هایی که از پتانسیل امنیتی بالایی برخوردار باشند، خطر حملات سایبری و هک کردن کیف پول‌ها را کاهش می‌دهند‌. این صرافی‌ها می‌توانند شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت با استفاده از کیف پول سرد و ترید روزانه با استفاده از کیف پول گرم را برای مشتریان خود فراهم کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان