ثبت سیستمی ۲۰ هزار اظهارنامه متروکه/ با کمبود بودجه و نیروی انسانی روبرو هستیم

مدیرکل ویژه استان تهران از اقدام جهادی برای ثبت سیستمی ۲۰ هزار اظهارنامه اموال متروکه خبر داد.

ثبت سیستمی ۲۰ هزار اظهارنامه متروکه/ با کمبود بودجه و نیروی انسانی روبرو هستیم
صفحه اقتصاد -

حسین اصغری مدیرکل ویژه استان تهران در جلسه شورای هماهنگی و همکاری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دستگاه های تابعه در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ از حضور مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت در این اداره کل تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: ‌اموال تملیکی استان ظرفیت خوبی دارد و حجم فعالیت بالایی در آن صورت می گیرد. با توجه به اینکه در اداره کل قم نیز مسئولیت دارم، در این استان با ۳ انبار روبرو هستیم اما در تهران ۶۰ انبار تحت پلمپ در نقاط مختلف شهر داریم و همین غیر متمرکز بودن مشکلاتی را برای حفاظت و حراست از اموال ایجاد می‌کند.

اصغری با تاکید بر اینکه عمده نیروی انسانی این اداره کل شرکتی هستند خواستار کمک و حمایت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات شد و عنوان کرد:‌ اموال تملیکی در وصول مالیات نقش دارد اما سهم آن معلوم نیست و نادیده گرفته می‌شود. همه دستگاه‌ها از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی و تابعه باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: مشکلات بودجه‌ای در استان داریم و نیاز است نگاه ویژه‌ای به اموال تملیکی استان وجود داشته باشد.

سرپرست اداره کل ویژه اموال تملیکی استان تهران به پرونده‌های اموال متروکه پرداخت و یادآور شد:‌ حدود ۲۷ هزار اظهارنامه متروکه گمرکی وجود داشت که در مدت کوتاهی ۲۰ هزار اظهارنامه را ثبت سیستمی کردیم. برخی مدیران گمرک واقعا زحمت کشیدند و تعامل خوبی برقرار شد که جای تشکر دارد. در سه سال اخیر این حجم از پرونده ثبت نشده بودند و در حال حاضر به سمت رسیدگی به پرونده‌ها پیش می‌رویم.

در این جلسه علیرضا نورالهی مدیرکل مالیات شرق تهران با بیان اینکه در برخی زمینه‌ها با مدیران هم درد هستیم، افزود: باید به شما (مدیرکل ویژه اموال تملیکی استان تهران) بابت این حجم از فعالیت و تعداد نیروی انسانی اندک احسنت بگویم و تقدیر کنم.

همچنین برخی مدیران منطقه‌ای گمرک و مالیات به تبادل نظر و طرح مسائل مشترک پرداختند و سپس از انبارهای اموال تملیکی بازدید به عمل آوردند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد