نام اصلی این بازیگران زن چیست؟

برخی از بازیگران زن نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده اند که در این بخش با اسامی اصلی آنها آشنا می شوید.

نام اصلی این بازیگران زن چیست؟
صفحه اقتصاد -

اتفاقی مرسوم در میان چهره‌های هنرمند و مشهور با عنوان تغییر نام وجود دارد که به آن نام هنری گفته می‌شود. برخی از بازیگران نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده اند که در این بخش با اسامی اصلی آنها آشنا می شوید.

نام اصلیثریا قاسمی

مولود ملاقاسم معروف به ثریا قاسمی، بازیگر اهل ایران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما و تلویزیون پرکار بوده‌است. او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

نام اصلی رویا تیموریان

دلارا «رؤیا» تیموریان بازیگر اهل ایران است. او برای نقش‌آفرینی در مرد بارانی، گوشواره، و شیفتگی نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

رویا تیموریان

نام اصلی زهرا زهرایی

نام اصلی زهرا زهرایی ، الهام چرخنده می باشد او بازیگر و مستندساز ایرانی است که فعّالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد. چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقهٔ کاری داشته و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.

نام اصلی آفرین عُبِیسی

نام اصلی صغری عبیسی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ بازیگر اهل ایران است.آفرین عُبیسی فعالیت در عرصه سینما را با لیلی و مجنون در سال ۱۳۴۹ به کارگردانی سیامک یاسمی آغاز کرد و همان سال در فیلم طوقی به کارگردانی علی حاتمی دوباره در نقش مقابل به بهروز وثوقی وثوقی بازی کرد. در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم شهرت به کارگردانی ایرج قادری پس از ۲۸ سال دوری از دنیای بازیگری پس از انقلاب ۱۳۵۷ به سینما بازگشت. در همان سال نقش کوتاهی در فیلم کودک و سرباز ساخته رضا میرکریمی ایفا کرد. از بازی‌های موفق اش پس از فاصله طولانی مدت از بازیگری می‌توان به نیمه پنهان اشاره کرد.

آفرین عُبِیسی

نام اصلی پروانه معصومی

سکینه کبودرآهنگی (۱۱ اسفند ۱۳۲۳ – ۶ آذر ۱۴۰۲) مشهور به پروانه معصومی، بازیگر اهل ایران بود. او تحصیلاتش را در دانشکدهٔ زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی داشت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد و تا فیلمِ کلاغ (۱۳۵۶) به همکاری با او ادامه داد و نخستین بازیگرِ زنِ اصلی سینمای بیضایی شد.
او سپس برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

نام اصلی زهره حمیدی

زهره ربیعی مطمئن متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۳۶ در اراک بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. آغاز بازی وی در سینما از سال ۱۳۷۱ با فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت بوده‌است.

زهره حمیدی

نام اصلی روناک یونسی

الهام یونسی زاده نام شناسنامه ای روناک یونسی می باشد. روناک یونسی (زاده ۱۳۵۹، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی دیپلم گرافیک و فوق دیپلم عکاسی و لیسانس طراحی صنعتی دارد که مدتهاست به خارج از کشور مهاجرت کرده است.

نام اصلی الهام حمیدی

نوشین نام اصلی الهام حمیدی است که در عرصه هنر او را به نام الهام می شناسند. او متولد ۸ آذر ۱۳۵۶ می باشد و ابتدا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی مسافری از هند شناخته‌شد و مدتی بعد با ایفای نقش در فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک و مجموعهٔ یوسف پیامبر به شهرت رسید.

نام اصلی افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد