اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی + خلاصه داستان آن

سریال سلمان فارسی داستان زندگی یار پیامبر می باشد و از سریال های تاریخی پرکار می باشد که به زودی از شبکه یک سیما به نمایش در خواهد آمد.

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی + خلاصه داستان آن
صفحه اقتصاد -

بعد از سریال پر مخاطب مختارنامه، سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری مهم‌ترین سریال تاریخی ایران است که در سال 1398 تصویر برداری آن شروع شد. فیلمبرداری این سریال سلمان فارسی از کرمان آغاز شد اما تمام آن در این شهر انجام نمی‌شود بلکه برای تصویر برداری در مناطق دیگری همچون جزیره قشم نیز خواهند رفت. در برنامه ریزی‌های ابتدایی قرار بود برای برخی از لوکیشن‌های این فیلم عوامل به خارج از ایران سفر کنند که به علت شیوع بیماری کرونا تصمیم بر آن شد که سفر خارجی لغو شود و در ایران کل فیلم برداری انجام شود. به گفته عوامل، این سریال در 3 فصل و 60 قسمت ساخته خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اکرم(ص) در 3 فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام می‌پردازد. فیلمبرداری این سریال از اواخر آذر ۱۳۹۸ آغاز شده است.

سریال سلمان فارسی

عوامل ساخت سریال سلمان فارسی

کارگردان: داوود میرباقری

تهیه کننده: حسین طاهری

نویسنده : امرالله احمدجو ، داود میر باقری

سلمان فارسی

داستان سریال سلمان فارسی

نگارش اولیه پروژه سلمان فارسی در سال ۱۳۷۸ به پایان رسید. این مجموعه تاریخی به دوران زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی از تولد تا مرگ می‌پردازد و تا پایان واقعه غدیر خم ادامه دارد. سلمان فارسی در نوجوانی ایران را ترک می‌کند و مسیحی می‌شود، حدود ۷۰ سال در شهرها، کلیساها و دیرهای مختلف بیزانس سیر و سلوک می‌کند.

سریال سلمان فارسی3

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی

فارغ از بازیگران اصلی، تهیه‌کنندهٔ این مجموعه در مورد باقی بازیگران به رسانه‌ها اعلام کرده بود که ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و ۱٬۵۰۰ شخصیت در سریال حاضر هستند. همچنین تعداد بزرگی از بازیگران جوان تئاتر از سراسر کشور نیز در این سریال به ایفای نقش خواهند پرداخت. گریم و چهره پردازی بازیگران این مجموعه برعهده عبدالله اسکندری است.

علیرضا شجاع نوری

فرهاد اصلانی

داریوش فرهنگ

عنایت شفیعی

سیامک اطلسی

محمود پاک‌نیت

جعفر دهقان

آرش تاج

بهزاد خداویسی

عنایت بخشی

علی دهکردی

احترام برومند

انوش معظمی

محمدرضا هدایتی

مجید مظفری

محمد فیلی

حسن میرباقری

هشام رستم

محمدتقی افشار

چنگیز جلیلوند

رضا کریمی

محمدجواد جعفرپور

تورج نصر

محمدرضا شریفی‌نیا

حسام منظور

حسین یاری

الیکا عبدالرزاقی

شکرخدا گودرزی

بهناز توکلی

یوسف صیادی

مهران غفوریان

چنگیز وثوقی

بیوک میرزایی

عبدالرضا اکبری

شهرام عبدلی

محمدرضا حقگو

مهدی صبایی

رحمان باقریان

علی اوسیوند

مهدی فخیم‌زاده

امیر رضایی

سجاد مهین احدزاده

مأنوس پینتزیس

پاناگیوتیس بوگیوریس

نیکوس پورسانیدیس

کریستیانا سوتیریو

پانوس گوگکوس

سامول سرکیسیان

رامونا شاه

توماج دانش بهزادی پویان حاکمی

علیرضا شجاع نوری

زمان پخش سریال سلمان فارسی

به گفتهٔ کارگردان این مجموعه، ساخت این اثر حدود ۵ سال زمان می‌برد و پس از آن از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. همچنین در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ مستندی با نام «سلمان از آغاز» مربوط به مراحل تولید و پشت صحنه فصل اول این مجموعه پخش شد. پیش‌بینی می‌شود که این اثر در سال ۱۴۰۴ آماده پخش شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد