تاریخ ولادت امام علی (ع) در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این مطلب به بررسی تاریخ ولادت امام علی (ع) در تقویم شمسی، قمری، میلادی و زندگینامه ایشان خواهیم پرداخت.

تاریخ ولادت امام علی (ع) در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

با توجه به اینکه روز ولادت امام علی (ع)  در تقویم ملی کشورمان مصادف است با روز پدر و روز مرد در اینجا قصد داریم با تاریخ روز ولادت  امام علی (ع) در تقویم ۱۴۰۲ و مختصری از زندگی این حضرت آشنا شویم. 

ولادت حضرت علی و روز پدر چند شنبه است؟

روز میلاد امام علی (ع) در تقویم سال 1402 مصادف است با روز پنج شنبه که در تقویم تعطیل رسمی عنوان شده است.

میلاد حضرت علی

تولد حضرت علی (ع)  ۱۴۰۲

تاریخ تولد حضرت علی به شمسی:

روز پنجشنبه، ۵  ماه بهمن سال ۱۴۰۲ ( تعطیل رسمی)

تاریخ تولد حضرت علی به میلادی:

۲۵ ماه ژانویه سال ۲۰۲۴

تاریخ تولد امام علی به قمری:

۱۳ ماه رجب سال ۱۴۴۵

ولادت حضرت علی(ع)

زندگینامه امام علی (ع) 

امام علی (ع)، همسر حضرت فاطمه (س) و پسرعموی پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) است. او در سال سی ام عام الفیل یعنی 23 سال قبل از هجرت در مکه و در خانه خدا متولد شده است. امام علی (ع) از کودکی در کنار پیامبر (ص) بزرگ شد و از آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی استفاده کرد.

ایشان به عنوان اولین امام شیعیان پس از درگذشت پیامبر (ص) به امامت رسیدند. امام علی (ع) در طول حکومت خود به عدالت، شجاعت، علم و تقوا شهرت داشت و به عنوان یک رهبر عادل و متعهد به ارزش‌های دینی، به راهنمایی و مشاوره مردم می‌پرداخت ایشان به عنوان نمونه‌ای از خلق و خدمت در بین مردم شناخته شده بود.امام علی (ع) همچنین به عنوان یک سرباز وجودی مقاومت و مدافع حقوق مظلومان شناخته می‌شد. او در جنگ‌ها و مبارزات اسلامی به شجاعت و قدرت خود اثبات کرد و در جنگ هایی همچون جنگ خندق و صفین حضور داشت.

آثار و آموزه‌هایی که امام علی (ع) به جامعه ارائه داد، همچنان تا به امروز تأثیرگذار است و به عنوان نمونه‌ای از عدالت، تقوا، دانش و ولایت، همچنان الهام‌بخش برای مسلمانان و جوامع اسلامی است. او به عنوان یکی از بزرگان و قدوه‌های دینی و سیاسی شناخته می‌شود و زندگی و آموزه‌های او همچنان مورد مطالعه و پژوهش قرار می‌گیرد. کتاب نهج البلاغه مهمترین کتابی است که از امام علی بر جا مانده.

متأسفانه، امام علی (ع) در سال ۴۰ هجری و در 63 سالگی در نتیجه حمله و زخمی شدن توسط یکی از معتدلان خلافت دوران خلافت عمر بن عبدالعزیز، به شهادت رسیدند که مزار متبرکشان در نجف اشرف می باشد. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد