شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله تایم چه کسی است؟

با پایان یافتن سال 2022 مجله تایم طبق روال هر ساله خود شخصیت سال خود را برای 2023 انتخاب کرد.

شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله تایم چه کسی است؟
صفحه اقتصاد -

سام جیکوبز سر دبیر مجله تایم تیلور سوئیفت را که به‌عنوان شخصیت سال 2023 روی جلد مجله قرار گرفت، به‌عنوان شخصیتی نایاب که هم نویسنده آهنگ‌هایی که در آنها تجربیات دوران نوجوانی و جوانی را بیان می‌کند و هم قهرمان داستان خودش توصیف کرد.

جیکوبز ضمن اشاره به اینکه سوئیفت ستاره موسیقی پاپ آمریکا موفق به یافتن راهی برای تبدیل شدن به یک منبع نور و فرا رفتن از مرزها گردیده است گفت: وی اولین فردی است که با موفقیت‌های هنری‌اش موج عظیمی از مردم در جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

تیلور سوئیفت

مجله تایم در سال 2021 ، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروی برقی تسلا و مالک شبکه اجتماعی ایکس و در سال 2022 نیز ولودیمیر زلنسکی رئیس دولت اوکراین را به‌عنوان شخصیت سال برگزیده بود.

تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی، پوتین، شی جین پینگ و باربی را شکست داد و به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۳ TIME انتخاب شد. در ۹۶ سالی که نشریه تایم، «شخصیت برتر سال» را انتخاب کرده، سوئیفت اولین هنرمندی است که به تنهایی این عنوان را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۵، بونو، خواننده گروه U۲، بخشی از گروهی از بشردوستان به نام «سامری‌های خوب» بود.

تیلور سوئیفت کیست؟

تیلور سوئیفت خواننده 34 ساله آمریکایی برای آنکه شخصیت سال مجله تایم شود، توانست پوتین، شی‌جین‌پینگ و باربی را شکست دهد و عنوان شخصیت سال 2023 را از آن خود کند.

تیلور سوئیفت بابت سبک ترانه‌سرایی، تنوع در موسیقی، بازآفرینی سبک هنری و تأثیرش بر صنعت موسیقی مشهور است. سوئیفت یکی از چهره‌های فرهنگی قابل توجه در قرن بیست و یکم به‌شمار می‌رود.

مدتی پیش نیز اعلام شد قرار است در دانشگاه هاروارد در سال 2024 دوره جدیدی با عنوان «تیلور سویفت و دنیای او» ارائه شود. این دوره توسط استاد، شاعر و منتقد انگلیسی «استفانی ال برت» مدیریت می شود. این دوره تجزیه و تحلیل عمیقی از اشعار و موسیقی تیلور سوئیفت را ارائه می‌کند و آثارش را در چارچوب قوانین ادبی و طیف وسیعی از نویسندگان معتبر قرار می‌دهد.هدف این دوره بررسی تلاقی آثار سوئیفت با آثار ادبی مختلف و بررسی تأثیر او نه تنها در صنعت موسیقی، بلکه بر هنرمندان، نویسندگان و گرایش‌های فرهنگی معاصر است!

سوئیفت تأثیر عمیقی بر صنعت موسیقی گذاشته‌است. نشریات او را روح زمانه یا «نیروی حیاتی» فرهنگی توصیف کرده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد