تقویم نجومی امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ | تقویم نجومی همسران جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲
در این پست تقویم نجومی امروز جمعه ۱۷ آذر / عقرب ۱۴۰۲ شمسی، ۲۴ جمادی الاول ۱۴۴۵ قمری و ۸ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی تقویم دقیق نجومی همسران امروز همراه با آداب امروز از مناسبت های دینی و اسلامی ، قمر در عقرب ، احکام مباشرت و زناشویی، اصلاح مو و دوخت، ازدواج، انعقاد نطفه، دوخت و دوز، رویدادهای نجومی و احکام اسلامی از نظرتان می گذرد.
امروز جمعه ۱۷ آذر ماه متعلق است به حجة ابن الحسن عسکری علیهالسلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان شود.
احکام دینی و اسلامی
پایان ایام فاطمیه اول و آغاز ایام فاطمیه دوم
امروز قمر در «برج قوس» است.
برای امور زیر مناسب است:
آغاز درمان
نو پوشیدن
فروش طلا و جواهرات
زایمان، خوب نیست.
مسافرت، خوب نیست.
انعقاد نطفه و مباشرت
امشب (شب جمعه) پس از فضیلت نماز عشاء، فرزند سخنوری توانا و کلامش در عمق جان مردم اثر کند و از یاران امام زمان علیهالسلام باشد
امروز جمعه (پس از فضیلت نماز عصر) استحباب ویژهای دارد و فرزند، دانشمندی مشهور گردد. انشاءالله
اصلاح سر و صورت، باعث اصلاح امور میشود.
حجامت، خون دادن، فصد و زالو انداختن، موجب دفع صفرا میشود.
ناخن گرفتن، روز بسیار خوب و مستحب هم است. روزی را زیاد، فقر را برطرف، عمر را زیاد و سلامتی آورد.
دوخت و دوز، روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود.
تعبیر خواب، خوابی که امشب (شب جمعه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۲۴ سوره مبارکه نور است.
﴿﷽ یوم تشهد علیهم السنتهم﴾
خواب بیننده را با شخصی دعوا یا خصومتی پیش آید که بر او شاهد بیاورد و بر خصم خود غلبه کند. ان شاءالله مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
وقت استخاره، از اذان صبح تا طلوع آفتاب، بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر
ذکر روز جمعه اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
ذکر بعد از نماز صبح، ۲۵۶ مرتبه «یا نور» موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد.
آیا امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ قمر در عقرب است؟
امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ قمر در عقرب نیست.
قمر در عقرب آذر ۱۴۰۲ از روز شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۰۷:۰۸ شروع می شود و در روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲ به پایان می رسد.
قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب
یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختبارات دقییق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.
کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب
خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتابهای فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شدهاند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمیشود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:
عقد نکاح - اقدام برای بچهدار شدن (انعقاد نطفه) - سفر.
دعای روز جمعه
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشاءِ وَالْإِحْیاءِ، وَالْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الأَشْیاءِ، الْعَلِیمِ الَّذِى لَایَنْسىٰ مَنْ ذَکَرَهُ، وَلَا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ، وَلَا یَخِیبُ مَنْ دَعَاهُ، وَلَا یَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ . اللّٰهُمَّ إِنِّى أُشْهِدُکَ وَکَفىٰ بِکَ شَهِیداً، وَأُشْهِدُ جَمِیعَ مَلائِکَتِکَ وَسُکَّانَ سَمٰواتِکَ وَحَمَلَةِ عَرْشِکَ، وَمَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ، وَأَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِکَ، أَنِّى أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللّٰهُ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ؛
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانیاش همیشگی است، ستایش خدا را که آغاز هستی است پیش از آفرینش و حیاتبخشی و پایان هستی است پس از نابودی همه چیز، دانایی که از یاد مبرد آن را که یادش کند و کم نگذارد از آنکه شکرش را بهجای آورد و ناامید نسازد آن را که بخواندش و قطع نکند امید آنکه به او امید بست؛ خدایا! تو را گواه میگیرم و تو برای گواهی کافی هستی و گواه میگیرم همه فرشتگانت و ساکنان آسمانهایت و نگهبانان عرشت و رسولان و پیامبرانی که برانگیختی و انواع آفریدههائی که آفریدی (همه و همه را گواه میگیرم) بر اینکه باور دارم که همانا تویی خدا، شایسته پرستشی جز تو نیست؛
وَحْدَکَ لَا شَرِیکَ لَکَ وَ لَا عَدِیلَ، وَلَا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَلَا تَبْدِیلَ، وَأَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ عَبْدُکَ وَرَسُولُکَ، أَدَّىٰ مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ، وَجَاهَدَ فِى اللّٰهِ عَزَّ وَجَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ، وَأَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ، وَأَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ، اللّٰهُمَّ ثَبِّتْنِى عَلىٰ دِینِکَ مَا أَحْیَیْتَنِى؛
یگانهای؛ شریکی نداری و بیهمتایی و اختلاف و تفاوتی و تغییری در گفتارت نیست و اینکه محمّد ـ که خدا بر او و خاندان او درود فرستد ـ بنده و فرستاده توست؛ رسالتی را که بر عهدهاش نهاده بودی به بندگانت رساند و در راه خدای عزوجل جهاد کرد، آنگونه که شایسته جهاد بود و به پاداشی که حق است مژده داد و از عذابی که راست است بیم داد، خدایا! تا زندهام مرا بر دین خود ثابت بدار؛
وَلَا تُزِغْ قَلْبِى بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِى، وَهَبْ لِى مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ . صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْنِى مِنْ أَتْباعِهِ وَشِیعَتِهِ، وَاحْشُرْ نِى فِى زُمْرَتِهِ، وَوَفِّقْنِى لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ، وَمَا أَوْجَبْتَ عَلَىَّ فِیها مِنَ الطَّاعَاتِ، وَقَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِى یَوْمِ الْجَزَاءِ، إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ.
و دلم را پس از آنکه به نور هدایت روشن کردی منحرف مکن و از نزد خود رحمتی بر من ببخش، چراکه تنها تو بخشایندهای، درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و مرا از پیروان و شیعیان او قرار ده و در گروه او محشورم گردان و بر انجام واجبات جمعهها و طاعاتی که در آن بر من لازم کردی توفیقم ده و عطایی که در رستاخیز برای اهل جمعه قرار دادهای نصیبم گردان، چه همانا تویی قدرتمند حکیم.
نماز روز جمعه
و نیز آن جناب [امام عسکری] فرمود: هرکه در روز جمعه چهار رکعت نماز اقامه کند و در هر رکعتی سورههای «حمد» و «تَبارَک» و «حم سجده» را بخواند، حقتعالی او را وارد بهشت کند و شفاعتش را در حق اهلبیتش بپذیرد و نیز او را از فشار قبر و هراسهای قیامت حفظ نماید.
راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.
نماز کامله روز جمعه
شیخ طوسی و سید ابن طاووس و شهید و علّامه حلّی و دیگران به سندهای بسیار و معتبر از امام صادق (علیهالسلام) و ایشان از پدران بزرگوارشان (علیهمالسلام) از حضرت رسول (صلیاللهعلیهوآله) روایت کردهاند: که آن حضرت فرمود:
«هرکس در روز جمعه پیش از ظهر «چهار رکعت» نماز بخواند، و در هر رکعت سوره «حمد» را «ده مرتبه» و هر یک از «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ» و «قُلْ یا أَیُّها الْکافِرُونَ» و «آیت الکرسى» را «ده مرتبه»؛ و به روایت دیگر «إِنّا أَنْزَلْناهُ» و آیهی «شَهِدَ اللّهُ... » [آل عمران/18] را نیز هر یک «ده مرتبه» بخواند و آنگاه که از «چهار رکعت» فارغ شود، «صد مرتبه» استغفار کند و «صد مرتبه» بگوید:
سُبْحانَ اللّٰهِ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ، وَلَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَاللّٰهُ أَکْبَرُ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ.
پاک و منزه است خداوند و ستایش تنها ویژه اوست و معبودی جز او نیست و خدا بزرگتر از این است که به وصف درآید و هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى بلندمرتبه بزرگ.
و پسازآن «صد مرتبه» صلوات فرستد، خدا شرّ اهل آسمان و شرّ اهل زمین و شرّ شیطان و شرّ پادشاهان ستمگر را از او برطرف کند»؛ تا پایان روایت که همه در بیان فضیلت این نماز است.
نظر شما