تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این مطلب با تاریخ وفات حضرت ام البنین و گوشه ای از زندگی ایشان آشنا خواهید شد.

تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

حضرت ام البنین همسر بزرگوار امام علی (ع) می باشند و مادر حضرت ابوالفضل العباس می باشند ، در این مطلب با تاریخ وفات حضرت ام البنین و زندگینامه ایشان از ولادت تا وفات آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم ۱۴۰۲

تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم شمسی :

روز چهار شنبه ۶ ماه دی سال ۱۴۰۲

تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم قمری:

۱۳ ماه جمادی الثانی سال ۱۴۴۵

تاریخ وفات حضرت ام البنین در تقویم میلادی :

۲۷ روز دسامبر سال ۲۰۲۳

تاریخ وفات حضرت ام البنین.

زندگینامه ام البنین

نام ایشان فاطمه بود که پس از ازدواج با حضرت علی (علیه السلام) با کنیه‏ «ام البنین» (مادر پسران) مشهور شدند. پدر و مادر ایشان از خاندان بنی کلاب از اجداد بزرگ حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بودند.

حضرت ام البنین چند سالگی ازدواج کرد

ده سال پس از شهادت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، امیرالمومنین تصمیم به ازدواج گرفتند و گویی عاشورا در برابر دیدگانش بود.

علی بن ابیطالب علیه السلام آنگاه که قصد ازدواج کردند به برادر خویش، عقیل بن ابی طالب که در علم «انساب» معروف بود فرمودند: «زنی را برای من اختیار کن که از نسل دلیر مردان عرب باشد تا با او ازدواج کنم و او برایم پسری شجاع و سوارکار به دنیا آورد.»

عقیل، بانو ام البنین از خاندان بنی کلاب را که در شجاعت بى‏ مانند بود، براى حضرت انتخاب کرد. و در پاسخ برادر گفت: «با ام البنین کلابیه ازدواج کن زیرا در عرب شجاعتر از پدران و خاندان وی نیست.»

ثمره ازدواج حضرت علی علیه السلام با ام البنین، چهار پسر رشید بود به نام های: عبّاس، عبدالله، جعفر و عثمان که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام‏ البنین، یعنی مادر پسران می‏ خواندند. فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه‏ فرزند حضرت ابوالفضل علیه‏ لسلام ادامه یافت.

تاریخ وفات حضرت ام البنین-

وفات حضرت ام البنین 

حضرت ام البنین سلام الله علیها بعد از زینب کبری (علیهاالسلام) دار فانی را وداع گفت، اما در سال ارتحال او اختلاف نظر وجود دارد، به طوری که عده‏ ای آن را سال ۷۰ هجری قمری بیان کرده‏ اند و عده دیگری تاریخ وفات آن مادر فداکار را، سیزدهم جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری دانسته ‏اند که نظر دوم از شهرت بیشتری برخوردار است.

او در قبرستان بقیع در کنار سبط رسول خدا، امام حسن (علیه السلام)، و فاطمه بنت اسد و دیگر چهره های درخشان شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) به خاک سپرده شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    شهادت ام البنین ع همسر گرامی علی ع را تسلیت می گوییم بانوی نمونه درتاریخ اسلام که از نظر شجاعت بی نظیر بود وچهار پسر شجاع خود را تقدیم اسلام کرد اینها نمونه هستن که چنین فرزندانی را برای خدا واسلام تربیت می کنند احسنت برام البنین که از نظر صبر ومقاومت پاکی و دینداری اسوه وسرامد زنان درآن عصر بود این انسانها بزرگ باید الگو شوند برای زنان مسلمان جهان

  • رضارضاییان

    خدایش بیامرزد این بانوی ادب را. مشهور است صد صلوات نذر حضرتش کرده و حاجت رواشوید

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد