تقابل چهره های مطرح استقلال و پرسپولیس در دادگاه / پیشکسوت قرمزها با شکایت دایی به زندان رفت ! / شکایت دو استقلالی از ستاره پرفروغ سالهای دور آبی ها

با شکایت امیر قلعه‌نویی از محمد مایلی‌کهن دوباره داستان تقابل چهره‌های مطرح استقلال و پرسپولیس و به‌طور کلی فوتبال ایران در دادگاه مطرح شده است.

تقابل چهره های مطرح استقلال و پرسپولیس در دادگاه /  پیشکسوت قرمزها با شکایت دایی به زندان رفت !  / شکایت دو استقلالی از ستاره پرفروغ سالهای دور آبی ها
صفحه اقتصاد -

داستان شکایت فوتبالی‌ها از همدیگر در محاکم قضایی خارج از فدراسیون فوتبال دوباره با قضیه امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن بر سر زبان‌ها افتاده است. ماجرایی که البته بی‌سابقه نیست و طی ۲۲ سال گذشته چند نمونه دیگر نظیر این را هم شاهد بودیم و اتفاقا خود محمد مایلی‌کهن هم در آن نقش داشته است.

استارت ماجرا با پیروانی و هاشمی‌نسب

تا اواخر دهه ۷۰ شکایت اهالی فوتبال از همدیگر به قوه قضاییه اتفاقی نادر بود و معولا انجام نمی‌شد اما در سال ۱۳۸۰ افشین پیروانی مدیر کنونی تیم پرسپولیس با شکایت از مهدی هاشمی‌نسب یکی از مربیان فعلی استقلال که در آن مقطع بازیکن همین تیم و البته در زمره ملی‌پوشان بود، سر و صدای زیادی به راه انداخت. جالب این‌که هاشمی‌نسب حاضر نشد مصاحبه‌های خودش با خبرورزشی را حتی به قیمت پی‌گیری این پرونده توسط پیروانی در دادسرا تکذیب کند. آن ماجرا چند ماه به طول انجامید.

معروف‌ترین شکایت

بدون هیچ شک و تردیدی معروف‌ترین پرونده شکایت فوتبالی‌ها از یکدیگر به داستان علی دایی و محمد مایلی‌کهن برمی‌گردد. اختلافاتی که از اوایل دهه ۸۰ رسانه‌ای شد و سرانجام در اواسط دهه ۹۰ کار به جایی رسید که حکم جلب مایلی‌کهن با شکایت دایی صادر و او به زندان معرفی شد. اگرچه دوره حضور مایلی‌کهن در زندان کمتر از ۴۸ ساعت بود و دایی رضایت داد تا این پرسپولیسی قدیمی و سرمربی اسبق تیم ملی آزاد شود ولی قضیه آن‌قدر سر و صدا به پا کرد که حتی مطبوعات غیرورزشی و شبکه‌های تلویزیونی هم در موردش به طور فراوان مطلب نوشتند و صحبت کردند.

بازداشت مایلی کهن

تقابل استقلالی‌ها

استقلالی‌ها هم مانند داستان علی دایی و محمد مایلی‌کهن با یکدیگر تقابل داخلی که به دادگاه کشیده شود، داشته‌اند. مصاحبه‌های تند امیرحسین صادقی علیه مهدی رحمتی موجب شد سنگربان اسبق استقلالی تیم ملی از طریق وکیل خودش قضیه را دنبال کند و کار به محاکم قضایی کشیده شود. البته باز هم فوتبالی‌ها به میان آمدند و رحمتی رضایت داد تا قضیه جمع شود. رابطه این دو نفر  از اوایل دهه ۹۰ شمسی سرد بود و هنوز هم گرم نشده است.

شکایت از حسن روشن 

استقلالی‌ها در شکایت از هم یک پرونده مهم دیگر نیز دارند. حسن روشن ستاره فراموش‌نشدنی آبی‌پوشان در نیمه دوم دهه ۹۰ شرایط آکادمی باشگاه را به طور جدی مورد انتقاد قرار داد و کار به جایی رسید که علی سامره مدیر کنونی تیم استقلال و رضا افتخاری مدیرعامل اسبق این باشگاه از او شکایت کردند وقضیه در شهریور ۱۳۹۸ بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد. سامره و افتخاری علیه روشن حکم هم گرفتند اما فضا به گونه‌ای شد که قضیه را دیگر دنبال نکردند و پرونده با رضایت شاکی‌ها بسته شد. البته رابطه روشن و سامره همچنان سرد است.

آخرین داستان؟

حالا امیر قلعه‌نویی از محمد مایلی‌کهن شکایت کرده تا بار دیگر فوتبالی‌ها اختلافاتشان را در قوه قضاییه دنبال کنند. نمی‌دانیم انتهای این پرونده چه می‌شود ولی با توجه به شرایطی که در فوتبال ایران می‌بینیم، باید گفت که به احتمال فراوان و البته متاسفانه این برای آخرین بار نخواهد بود که سر و کار اهالی فوتبال به خاطر تقابل با یکدیگر به قوه قضاییه می‌افتد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان