استقلالی ها؛به ما گفتند به پرسپولیس گل نزنید!/پرسپولیسی ها؛اگر می توانستند میزدند

امروز سالگرد یکی از عجیب‌ترین و تاریخی‌ترین دیدارهای استقلال و پرسپولیس است.

استقلالی ها؛به ما گفتند به پرسپولیس گل نزنید!/پرسپولیسی ها؛اگر می توانستند میزدند
صفحه اقتصاد -

رویارویی‌های استقلال و پرسپولیس همواره حساس و گاهی اوقات هم فوق‌العاده جذاب بوده است اما در برخی موارد اتفاقاتی به وقوع پیوسته که دربی پایتخت را با بقیه مسابقات آبی و قرمز به طور کامل متمایز کرده است. اتفاقا امروز سالگرد یکی از همان دیدارها محسوب می‌شود.

۲۴ سال قبل در دوم مهرماه سال ۱۳۷۸ استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که سرخ‌پوشان با هدایت علی پروین شرایط بسیار خوبی داشتند و چند ماه قبل از آن هر دو کاپ قهرمانی را به خانه برده بودند. از طرف دیگر، آبی‌ها هم که در اردیبهشت‌ماه سال ۷۸ ناصر حجازی فقید را کنار گذاشته بودند، منصورخان پورحیدری را به عنوان مدیرفنی بالای سر خود می‌دیدند و یک سرمربی اهل روسیه به نام یوگنی سوکوموروخوف هم هدایت این تیم را بر عهده داشت.

دو تیم در دوم مهرماه سال ۷۸ در چارچوب لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند و اتفاقات بسیار عجیبی را شاهد بودیم. در همان نیمه اول ۲ بازیکن پرسپولیس اخراج شدند. ابتدا اسماعیل حلالی کارت قرمز گرفت و پس از آن هم نادر محمدخانی از زمین اخراج شد تا شوک بزرگی به پرسپولیس و حتی خود استقلال وارد شود. کمتر کسی فکر می‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد و همه در نهایت تعجب کار را دنبال می‌کردند. نیمه اول تمام شد و در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها به‌طور کامل بازی را بستند و مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا تمجیدها از پرسپولیس و البته انتقادات از استقلال به اوج خود برسد اما چند سال پس از آن ماجرا افشاگری‌هایی پیرامون این بازی به وقوع پیوست که هنوز کسی نمی‌تواند با قاطعیت آن را تایید کند.

گفتند گل نزنید!
در اوایل دهه ۹۰ شمسی و هنگامی که ۱۳ سال از آن مسابقه گذشته بود چند بازیکن استقلال از جمله علیرضا نیکبخت‌واحدی مدعی شدند بین دو نیمه افرادی به رختکن استقلال مراجعه کردند و با توجه به جو ایجادشده در ورزشگاه به آن‌ها توصیه کردند گل نزنند تا بازی مساوی تمام شود چون در غیر این صورت احتمال تشنج و اصطکاک میان تماشاگران وجود دارد! حتی برخی از استقلالی‌ها تاکید کردند که سعید فایقی معاون وقت سازمان تربیت بدنی به رختکن آن‌ها مراجعه کرده و چنین حرفی را زد. ادعایی که البته فائقی آن را تکذیب کرد.

اگر می‌توانستند، می‌زدند
اما حرف پرسپولیسی‌ها را هم باید شنید. از امیر عابدینی گرفته که در آن زمان مدیرعامل باشگاه بود تا چند بازیکن پرسپولیس که در آن مسابقه حضور داشتند، قاطعانه این ادعا را رد کرده و حتی برخی از آنها در مصاحبه‌هایشان مدعی شده‌اند که چند بازیکن وقت استقلال راستش را نگفته‌اند. پرسپولیسی‌ها و به‌ویژه امیر عابدینی تاکید دارند اگر استقلال می‌توانست، قطعا در نیمه دوم به پرسپولیس گل می‌زد تا بازی را ببرد اما نتوانست چنین کاری را بکند و حالا پس از این‌همه سال برای توجیه آن مساوی عجیب، چنین بحث‌هایی توسط چند استقلالی مطرح شده است!

به هر حال ۲۴ سال از این بازی می‌گذرد و برخی از عوامل و نفرات دو تیم حالا دیگر دار فانی را هم وداع کرده‌اند اما حواشی مسابقه مذکور و ناگفته‌های آن همچنان به قوت خودش باقی مانده است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد