رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

سامانه مودیان به بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می کند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اجرای قانون پایانه ‌‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به شفافیت مبادلات اقتصادی و بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می کند.

سامانه مودیان به بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می کند
صفحه اقتصاد -

 دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برخی ویژگی‌‌های قانون پایانه‌‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان کرد: این سامانه به خاطر اشراف اطلاعاتی‌ که به دست‌‌ می ‌آورد،‌‌ می ‌تواند در راستای بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون پایانه‌‌ های فروشگاهی می طلبد تا بصورت تدریجی و مرحله به مرحله پیش برود، تصریح کرد: این قانون‌‌ علاوه بر اینکه روند اخذ مالیات در کشور را عادلانه تر از قبل می سازد، کمک‌‌ می‌ کند تا شفافیت در حوزه اقتصادی رخ دهد و از برخی سوء استفاده‌ گری‌ها، ایجاد رانت‌‌ها‌‌، قاچاق و پولشویی جلوگیری شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایجاد شفافیت اقتصادی و اخذ مالیات به شیوه‌ ای عادلانه را از مهمترین اهداف یک نظام مالیاتی کارآمد و استاندارد برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سال‌‌های اخیر اهداف کلانی همچون هوشمندسازی نظام مالیاتی را در این حوزه و در چارچوب اجرای قوانین مالیاتی دنبال می کند.

دکتر سبحانیان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی را در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد و افزود: این طرح، آثار بسیار مهمی از جمله شفافیت در فعالیت‌‌های اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف تشخیص مالیات علی الرأس، پرداخت مالیات منطبق با درآمد و همچنین تکریم مودیان مالیاتی و افزایش رضایت آن‌‌ها را به دنبال دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان