آخرین خبر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بازنشستگان بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آخرین خبر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بازنشستگان بخوانند
صفحه اقتصاد -

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ابهام نمایندگان ناظر بر بخش مخارج و هزینه‌ها به‌ویژه اعتبارات مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود که ما این را عمل کردیم و در لایحه این را اضافه کردیم.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر مهمترین اصلاحات بودجه سال آتی گفت: همان‌طوری که استحضار دارید ما لایحه را که در مجلس ارائه کردیم پاره‌ای از نقطه‌نظرات نمایندگان داشتند که نهایتاً جمع‌بندی این شد که به لایحه دولت رأی داده نشد. مهمترین دغدغه‌ای که نمایندگان داشتند مسئله مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود ما تأکید کردیم که مسئله هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها که  بازنشستگان و بقیه اصناف و اقشار هم جزو آن‌ها هستند هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه‌های مالی مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است که طبق مصوبه خود مجلس ما امسال به‌صورت دوقسمتی بودجه را ارائه می‌کنیم به‌هرصورت ابهام نمایندگان بیشتر ناظر بر بخش دوم بخش مخارج و هزینه‌ها به‌ویژه اعتبارات مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود که ما این را در همان جلسه هم گفتیم آمادگی داریم که برای متناسب‌سازی بازنشستگان منابع مالی لازم را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: اصرار نمایندگان و مجلس محترم این بود که این حتماً در لایحه به‌صورت صریح ذکر شود ما این را عمل کردیم و در لایحه این را اضافه کردیم البته یکی‌دوتا تغییر مختصر دیگر هم انجام شد یکی از انتظارات نمایندگان این بود که ما هرچند مصارف را در این قسمت نمی‌دهیم، اما فروض مربوط به مصارف را هم ارائه کنیم که طبیعتاً در اینجا یک جدولی اضافه کردیم که مبنای تبیین بخش دوم بودجه است برای استحضار نمایندگان تنظیم کردیم به‌عنوان مثال متوسط رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان متوسط رشد سایر هزینه‌های جاری، رشد عائله‌مندی رشد حق اولاد رشد هزینه‌های مالی اوراق مالی منتشره در سال‌های قبل، رشد ردیف‌های درآمد هزینه‌ای رشد اعتبارات تملک دارایی سرمایه در استان‌ها و الی آخر و  این دو تغییر مهمی بود که انجام گرفت.

مجلس برای متناسب سازی و افزایش حقوق ها تلاش خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳گفت: مواردی از قبیل تورم ، نقدینگی و همچنین کسری بودجه مورد دغدغه نمایندگان بوده و در زمان بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار خواهد گرفت.

رحیم زارع در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به تصویب کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال 1403 در کمیسیون تلفیق،گفت: با رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس، یکسری اصلاحات از سوی دولت پیرو رفع دغدغه نمایندگان در لایحه بودجه، مدنظر قرار گرفت.

نماینده مردم« آباده و بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس با اشاره به دغدغه نمایندگان درباره افزایش حقوق بازنشستگان، بیان کرد: پیرو اصلاحات صورت گرفته، دولت منابع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که 50 همت خواهد شد را برای تامین منابع افزایش حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده است.

زارع با اشاره به موضوع خرید گندم در لایحه بودجه سال آینده، تاکید کرد: تامین نان مردم برای دولت مهم است. از این رو مصارف صنعتی و نان مردم توسط بخش خصوصی و دولت خریداری خواهد شد. همچنین سهم دولت در زمینه خرید تضمینی گندم در لایحه 120 تا 150 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تامین ارز خرید کالاهای اساسی مردم در بودجه، اظهار کرد: پیش بینی دولت در این بخش تقریبا 15 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای خرید کالای اساسی است،بنابراین تغییرات اعمال شده در بودجه تقریبا مدنظر همکاران ما در کمیسیون تلفیق بود.

وی با بیان اینکه مجلس فردا وارد بررسی کلیات لایحه بودجه خواهد شد، ادامه داد: در صورت تصویب کلیات،کمسیون‌های تخصصی مجلس به مدت 10 روز و نمایندگان به مدت 5 روز فرصت دارند که پیشنهادات خود در زمینه لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند. بعد از گذشت این زمان، کمیسیون وارد جزئیات منابع و مصارف بودجه خواهد شد.

زارع با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه جلوگیری از تورم در بودجه سال آینده، بیان کرد: برخی از موارد اصلاحی لایحه، به ویژه موضوع افزایش یک واحدی مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد کا در تورم تثیر دارد ممکن است در صحن مجلس تصویب نشود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مواردی از قبیل افزایش تورم و نقدینگی و همچنین کسری بودجه مورد دغدغه نمایندگان بوده و در زمان بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان و بازنشستگان و احتمال افزایش آن در مجلس گفت: دولت در لایحه خود افزایش 18 درصدی حقوق برای کارمندان لحاظ کرده است. همچنین دولت افزایش حقوق 20 درصدی بازنشستگان را به دلیل پیش بینی 50 همتی متناسب سازی، به 18 درصد کاهش داده است لذا تلاش می کنیم این موارد را در کمیسیون تلفیق افزایش دهیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    من فکر کنم با توجه به دزدهای بودجه برای مصارف ... همسان‌سازی بازنشستگان از فکرها خارج و از پرده خارج شود !

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد