صفحه اقتصاد بررسی کرد؛
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی| تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ همانند سال های گذشته نبوده و تغییراتی در آنها اعمال شده است، لذا داوطلبان متقاضی استخدامی سال جاری باید منابع ازمون استخدامی اموزش پرورش مرتبط را مطالعه کنند.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی با وجود اینکه در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی شرح داده شد ولی بسیاری از متقاضیان همچنان سردرگم هستند و هنوز تفاوت منابع آزمون استخدامی ارائه شده را متوجه نشده اند.
در ادامه ضمن توضیحاتی درباره منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی، درباره تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ مطالبی را بیان خواهیم کرد.
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی
مطابق با اطلاعیه های منتشر شده و همچنین مندرجات دفترچه ثبت نام، تغییراتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ اعمال شده است. یکی از این تغییرات به شرح زیر است:
مواد امتحانی آزمون برای استخدام آموزش و پرورش در ۳ حیطه عمومی، تخصصی مشترک همه مشاغل و تخصصی به تفکیک مشاغل جای می گیرند.
در دفترچه راهنمای ثبت نام و همچنین ادامه مطلب، به طور تفکیک شده مواد و منابع استخدامی آموزش و پرورش ذکر شده است.
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی
در جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 2 دفترچه سوال به داوطلب داده می شود که یکی از آن ها سوالات حیطه عمومی و تخصصی مشترک و دیگری سوالات تخصصی به تفکیک مشاغل می باشد.
منابع حیطه عمومی
عنوان درس (مواد امتحانی) |
منابع |
معارف اسلامی |
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان)، نویسنده: حضرت آیتالله سید علی خامنهای |
همزمان با حسین (ع)، نویسنده: حضرت آیتالله سید علی خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی |
|
احکام و درک معانی قرآنی (رساله عملیه مراجع عظام، کتاب دقایقی با قرآن حجتالاسلام قرائنی) |
|
اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی |
اطلاعات عمومی |
خدمات متقابل ایران و اسلام، نویسنده: شهید مرتضی مطهری، انتشارات صدرا |
|
مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران |
|
کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب، نویسنده: سید مرتضی آوینی |
|
وصیتنامه الهی-سیاسی حضرت امام خمینی (ره) |
|
قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی |
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران |
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی |
|
قانون مدیریت خدمات کشوری |
|
قانون رسیدگی به تخلفات اداری |
|
قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت کشور (فصل ۱۹) |
|
تواناییهای ذهنی و ویژگیهای رفتاری |
منبع خاصی ذکر نشده است |
فناوری اطلاعات |
مهارتهای هفتگانه ICDL |
زبان خارجی (انگلیسی) |
محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی |
زبان و ادبیات فارسی |
محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی |
ریاضی و آمار مقدماتی |
محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی |
مواد امتحانی اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1404
داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش موظف هستند برای شرکت در آزمون سال 1404 علاوه بر مواد آزمونی عمومی معرفی شده، منابع اختصاصی تعیین شده برای هر یک از رشته های شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را نیز مطالعه کنند.
مواد آزمون اختصاصی تعیین شده برای هر رشته شغلی متناسب با ماهیت آن رشته و هم چنین متناسب با دروس رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام هر رشته شغلی، تعیین می شود.
داوطلبان پس از انتخاب رشته شغلی مورد نظر خود می بایست، منابع اختصاصی تعیین شده آن رشته را بررسی و تهیه کنند.
عنوان درس (مواد امتحانی) |
منابع و محورهای اصلی |
آشنایی با تربیت چندساحتی |
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران |
مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
|
آشنایی با فناوریهای نوین آموزشی |
تعریف مفاهیم تکنولوژی آموزشی و انواع آن |
سیستمهای مدیریت یادگیری (LMS) |
|
سیستمهای مدیریت محتوای یادگیری (LCMS) |
|
آموزش الکترونیکی و ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر |
|
عناصر یادگیری الکترونیکی |
|
تکنولوژی آموزشی در مدارس |
|
وسایل، مواد و رسانههای آموزشی |
|
روشها و فنون تدریس |
عوامل مؤثر در تدریس و یادگیری |
مدیریت و طراحی فعالیتهای آموزشی |
|
اصول مدیریت کلاس درس |
|
مهارتهای ارتباطی و فرصتهای یادگیری |
|
روشهای تدریس مبتنی بر شناختگرایی و سازندهگرایی |
|
راهبردهای یاددهی-یادگیری |
|
مهارتهای مورد نیاز قبل، حین و پس از تدریس |
|
مدلها و الگوهای تدریس |
|
سنجش و اندازهگیری پیشرفت تحصیلی |
مفاهیم و اصطلاحات مرتبط |
طراحی و تحلیل آزمونها |
|
مراحل ارزشیابی |
|
سنجش مبتنی بر عملکرد (شناختی، عاطفی، رفتاری) |
|
ارزشیابی تکوینی و پوشه کار |
|
توانمندسازی یادگیری |
کاربرد نظریههای یادگیری در کلاس |
نظریههای هوش، تفکر و خلاقیت |
|
نظریههای آموزش الکترونیکی و مجازی |
|
نظریههای تحولی در آموزش |
|
شناخت نظریههای فردی در یادگیری |
|
آموزش دانشآموزان استثنایی |
کتاب مسئولیت و سازندگی (علی صفای حائری) |
تعاریف و طبقهبندی دانشآموزان استثنایی |
|
آموزش کودکان کمتوان ذهنی |
|
آموزش کودکان با آسیبهای بینایی/شنوایی |
|
آموزش کودکان با اختلالات یادگیری |
|
آموزش کودکان با اختلالات هیجانی-رفتاری |
|
آموزش کودکان با اختلالات طیف اوتیسم |
|
مداخله بههنگام و توانبخشی |
|
اسناد و قوانین آموزش و پرورش |
سیاستهای کلی تحول در آموزش و پرورش |
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
|
آییننامه اجرایی مدارس (1400) |
|
قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش |
|
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش |
داوطلبان متقاضی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتر است که با اطلاع از زمان دقیق برگزاری و محاسبه مهلت ارائه شده برای مطالعه خود، برنامه ریزی صحیحی را برای مطالعه منابع معرفی شده در نظر بگیرند.
همچنین، توجه به اولویت بندی دروس بر اساس ضریب و اهمیت آن ها در آزمون می تواند به بهبود روند مطالعه و افزایش شانس قبولی کمک کند.
منابع تخصصی آزمون استخدامی آموزگاری
این منابع شامل مباحثی است که به طور مستقیم با مهارت ها و دانش مورد نیاز برای تدریس در مقاطع مختلف مرتبط هستند و مطالعه دقیق آن ها برای موفقیت در آزمون ضروری میباشد.
البته مباحث زیر بر اساس مواد امتحانی تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال گذشته ارائه داده شده اند.
حیطه تخصصی آزمون آموزگاری |
|
مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی قرآن و هدیه های آسمانی دوره ابتدایی |
نهج القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی |
راهنمای معلم هدیه های آسمانی (پایه سوم) راهنمای معلم هدیه های آسمانی (پایه ششم) |
|
مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی |
راهنمای معلم ریاضی (پایه اول) راهنمای معلم ریاضی (پایه ششم) |
مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی |
راهنمای معلم علوم تجربی (پایه دوم) راهنمای معلم علوم تجربی (پایه چهارم) راهنمای معلم علوم تجربی (پایه ششم) |
مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی فارسی دوره ابتدایی |
راهنمای معلم فارسی (پایه اول) راهنمای معلم فارسی (پایه چهارم) راهنمای معلم فارسی (پایه ششم) |
مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی |
راهنمای معلم اجتماعی (پایه پنجم) راهنمای معلم اجتماعی (پایه ششم) |
تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴
آزمون بر اساس نوع شغل در روزهای ۲ یا ۳ مرداد برگزار میشود و زمان دقیق آن یک هفته پس از پایان ثبت نام اعلام خواهد شد، بر این اساس ظرف چند روز آینده زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ تعیین می شود به شرط آنکه شرایط جنگی در زمان برگزاری خللی ایجاد نکند احتمالا زمان از پیش تعیین شده ثابت خواهد بود.
ظرفیت جذب ۲۹٬۷۵۰ نفر است که جزئیات آن در دفترچه راهنما آمده. آزمون کتبی ۷۰٪ و ارزیابی نهایی ۳۰٪ در پذیرش مؤثرند و دو برابر ظرفیت، برای ارزیابی نهایی دعوت میشوند.
در این آزمون داوطلبان فقط مجاز به شرکت در آزمون برای یک شغل هستند. جذب نیروی خدمتگزار در زمان دیگری انجام خواهد شد.
نظر شما