جداسازی دانش‌آموزان اتباع یا هم‌کلاسی شدن؟ | حقیقتی که هنوز فاش نشده

آیا جداسازی دانش‌آموزان اتباع واقعیت دارد؟یا تنها شایعاتی بی‌اساس؟در ادامه خبر خواهید خواند.

جداسازی دانش‌آموزان اتباع یا هم‌کلاسی شدن؟ | حقیقتی که هنوز فاش نشده
صفحه اقتصاد -

حاشیه‌ها و شایعات درباره جداسازی دانش‌آموزان اتباع در مدارس ایران این روزها در فضای خبری پیچیده است. در حالی که برخی از منابع خبری به این موضوع پرداخته‌اند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن رد این شایعات، توضیحاتی جدید در مورد وضعیت تحصیل کودکان اتباع و خدمات دولت به این گروه از دانش‌آموزان ارائه داده است. وی همچنین به نقش مهم نهادهای بین‌المللی و قوانین جدید در خصوص ساخت مدارس جدید اشاره کرده و جزئیاتی از مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع ارائه داده است. این گزارش به بررسی تمامی ابعاد این موضوع می‌پردازد.

رد شایعات جداسازی دانش‌آموزان اتباع

یکی از بحث‌های مهم این روزها در جامعه، شایعاتی است که مبنی بر جداسازی دانش‌آموزان اتباع در مدارس منتشر شده است. اما مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به شدت این اخبار را رد کرده و تصریح کرده است که هیچ برنامه‌ای برای جداسازی دانش‌آموزان اتباع از دیگر دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس شهرستان‌های استان تهران وجود ندارد. به گفته وی، این دانش‌آموزان در کنار سایر دانش‌آموزان ایرانی در کلاس‌ها حضور خواهند داشت و هیچ‌گونه تفاوتی در روند آموزش آنها نسبت به دانش‌آموزان ایرانی نخواهد بود.

وی همچنین اشاره کرده است که آموزش و پرورش با هدف حمایت از دانش‌آموزان اتباع، به این گروه از کودکان کمک‌هایی را ارائه خواهد داد تا فرآیند تحصیل آنها به بهترین نحو ممکن انجام شود.

خدمات آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان اتباع

در ادامه صحبت‌های بهرامی، وی به یکی دیگر از جنبه‌های مهم در خصوص دانش‌آموزان اتباع اشاره کرد. وی بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری میزبان پناهندگان، خدمات ویژه‌ای به دانش‌آموزان اتباع ارائه می‌دهد. وی تاکید کرد که در هیچ کشوری به اندازه ایران، این سطح از خدمات آموزشی و حمایتی به پناهندگان ارائه نمی‌شود.

این مدیر کل همچنین با اشاره به این که در بین دانش‌آموزان اتباع، استعدادهای درخشانی وجود دارند که درجات تحصیلی خوبی دارند، تصریح کرد که آموزش و پرورش در نظر دارد تا از این استعدادها به‌خوبی استفاده کرده و برای بهبود تحصیل آنها تلاش کند.

مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع

یکی دیگر از موضوعاتی که مسعود بهرامی در این گفت‌وگو به آن اشاره کرده، فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع است. وی توضیح داد که تمامی فرزندان اتباع که شناسه اتباع یا کد اتباع را داشته باشند، می‌توانند از طریق درگاه ثبت‌نام آموزش و پرورش مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. این فرآیند برای تمام دانش‌آموزان اتباع، بدون هیچ‌گونه محدودیتی در دسترس خواهد بود.

این اقدام، به‌عنوان گامی بزرگ در جهت تسهیل روند آموزش برای کودکان اتباع به شمار می‌آید و بهرامی تأکید دارد که در این مسیر، هیچ تبعیضی میان دانش‌آموزان ایرانی و غیرایرانی در نظر گرفته نخواهد شد.

کمک‌های بین‌المللی و نقش نهادها

در ادامه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به نقش نهادهای بین‌المللی در کمک به روند آموزش دانش‌آموزان اتباع اشاره کرد. وی تصریح کرد که برای بهبود زیرساخت‌های آموزشی و افزایش اعتبارات، لازم است که نهادهای بین‌المللی در این زمینه مشارکت کنند. به گفته وی، همکاری این نهادها می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب‌تر برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع موثر واقع شود.

قانون جدید ساخت مدارس و افراز زمین‌ها

یکی از مواردی که بهرامی به آن اشاره کرد، موضوع ساخت مدارس جدید برای مناطق پرجمعیت است. طبق قانون، انبوه‌سازان مسکن مکلفند که به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی، یک مدرسه بسازند تا این فضاها برای آموزش و پرورش استفاده شوند. علاوه بر این، طبق قانون، افرادی که مسئول افراز زمین‌های بزرگ هستند، باید سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و عمومی را از ابتدا لحاظ کرده و بر اساس آن اقدام به ساخت مدارس کنند.

این قانون نه تنها به افزایش فضای آموزشی در مناطق مختلف کشور کمک می‌کند، بلکه می‌تواند نقش مهمی در تامین نیازهای آموزشی برای دانش‌آموزان اتباع داشته باشد.

شرکت‌های عمران و مسئولیت‌های آنها

در این راستا، بهرامی به مسئولیت‌های شرکت‌های عمران اشاره کرده و توضیح داد که این شرکت‌ها موظف هستند که استانداردهای مورد نظر سازمان نوسازی مدارس را رعایت کرده و در هر مرحله از ساخت، این سازمان نظارت دقیقی بر کار آنها داشته باشد. پس از اتمام کار، سازمان نوسازی مدارس باید تاییدیه‌های لازم را برای تحویل فضا به آموزش و پرورش صادر کند.

این اقدام باعث می‌شود که مدارس جدید ساخته‌شده استانداردهای لازم را برای تدریس و آموزش دانش‌آموزان داشته و در نهایت کیفیت آموزش در این فضاها تضمین شود.

در نهایت، مسعود بهرامی با تأکید بر اهمیت آموزش برای همه دانش‌آموزان، از جمله کودکان اتباع، خواستار توجه بیشتر به نیازهای آموزشی این گروه از دانش‌آموزان شد. وی ضمن رد شایعات درباره جداسازی دانش‌آموزان اتباع، بر اهمیت هم‌کلاسی شدن این دانش‌آموزان با ایرانی‌ها تأکید کرد و اعلام داشت که هیچ گونه تفکیکی در فرآیند آموزش برای دانش‌آموزان اتباع در نظر گرفته نخواهد شد.

 

در عین حال، قوانین جدید ساخت مدارس و مشارکت نهادهای بین‌المللی در بهبود شرایط آموزشی می‌تواند به تحقق این اهداف کمک کند و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولاتی مثبت در زمینه آموزش برای دانش‌آموزان ایرانی و غیرایرانی باشیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه