هواشناسی استان خوزستان فردا پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به رگبارهای پراکنده و وزش تندبادهای لحظه ای در استان هشدار داده است.

هواشناسی استان خوزستان فردا پنجشنبه 12 مهر 1403
صفحه اقتصاد -

بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از ظهر تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۱ مهر ماه احتمال افزایش رطوبت، رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش بادهای متوسط در مناطق مرتفع و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی پیش بینی می‌شود.

با توجه به این پدیده توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش و پیشگیری از حوادث احتمالی از جمله عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و جلوگیری از توقف خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی انجام شود.

با تداوم افزایش رطوبت و وقوع شرجی در خوزستان، امروز ایستگاه‌های هواشناسی هشت شهر رطوبت ۸۰ درصد و بالاتر را ثبت کرده‌اند.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از ظهر امروز (۱۱ مهرماه) میزان رطوبت در ایستگاه‌های هواشناسی شادگان و بستان ۸۷ درصد، بندر ماهشهر ۸۴ درصد، هویزه و هندیجان ۸۳ درصد، اهواز ۸۲ درصد، آبادان ۸۱ درصد و شوش ۸۰ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین میزان رطوبت در ایستگاه صفی آباد دزفول ۷۳ درصد، بهبهان و امیدیه ۶۸ درصد، رامهرمز ۵۹ درصد، گتوند و شوشتر ۵۸ درصد، لالی و اندیمشک ۵۷ درصد و آغاجاری ۵۴ درصد ثبت شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • مهتابی

    لطفا فردا رو تعطیل کنید شرایط آب و هوایی مسائد نیست.

  • انشتین

    سلام من آسم دارم نمیتونم توی این هوای بد نفس بکشم تعطیل کنید

  • جمشیدی

    تعطیل کنید کل خوزستان را هوا خیلی بد هست

  • علی

    هر روز تعطیله؟ کلا مدارس رو جمع کنید یعنی چی بجای اینکه خوزستان رو زیر پوشش درخت ببرید تا هوای این استان تغییر کنه هم رودخانه داریم هم زمین حاصل خیز جلگه ایی چرا فضای سبز خوب نداشته باشیم آخر تعطیلات مشکلی رو حل میکنه؟ فقط مملکت رو عقب میندازه

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد