تصویب تعطیلی ۵ شنبه ها و ۴۰ ساعت کار در هفته

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه باشد.

تصویب تعطیلی ۵ شنبه ها و ۴۰ ساعت کار در هفته
صفحه اقتصاد -

رحمت الله نوروزی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون درباره تعطیلات آخر هفته گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد که تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه باشد.

وی افزود: همچنین ساعت کاری در هفته ۴۰ ساعت خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۶ اردیبهشت سال جاری و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به افزایش تعطیلی آخر هفته با تعطیلی روز شنبه موافقت کرده بودند.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ۱۳ مرداد خود درباره این مصوبه گفت که ما نسبت به این مصوبه، ۲ ایراد شرعی و یک تذکر داشتیم. هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز یک ایراد داشت که به مجلس منتقل شد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • حسن

    منافع تعطیلی پنجشنبه ها در اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری: 1- این موضوع بعد از حدود دوسال بررسی کامل به تایید 136نفر نمایندگان دور قبل مجلس، تعداد کثیری از نمایندگان دور جدید مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و مراجع عظام تقلید رسیده بنابراین موجب امیدواری مردم به اصلاح امور کشور و افزایش شرکت در انتخابات آینده می شود. 2-کارمندان تهران بجای شنبه ها پنجشنبه ها تعطیل اند و در سال، 52 روز تعطیلی بیشتری دارند اما شهرستانی ها از آن محروم هستند این تبعیض و بی عدالتی باعث نارضایتی شدید و کاهش انگیزه شغلی کارمندان شهرستانی می شود و مغایر عدالت اداری است.3- باعث وحدت رویه در تعطیلات ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود 4- موجب افزایش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 5- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارمندان تهرانی می شود 7- فرصت تحکیم و تعاملات بیشتر اعضای خانواده و افزایش فرزندآوری می شود. 8- فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد و بطور غیر مستقیم موجب افزایش بهره وری می گردد. 9-برای کارمندان که غالبا کار فکری انجام می دهندحضور فیزیکی در محیط کار، چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی و خلاقیت برای انجام کار درست است. 10- تا حدودی باعث جبران مصوبه غیرعادلانه مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی می شود.11- از حدود 195 کشور دنیا فقط 2 کشور یعنی جیبوتی و ایران تعطیلات هفتگی شان یک روز می باشد به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت می شود.12- موجب اثبات استقلال رای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می گردد.

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد