پرونده تعطیلی شنبه ها دوباره روی میز نمایندگان

یک نماینده مجلس گفت: «با وجود تلاش مجدانه برخی برای مخالفت با تعطیلی شنبه‌ها، مجلس با استناد به اینکه تعدادی از مراجع شاخص این موضوع را مغایر با قوانین شریعت ندانستند، تعطیلی شنبه را در دستور کار قرار می‌دهد.»

پرونده تعطیلی شنبه ها دوباره روی میز نمایندگان
صفحه اقتصاد -

ابوالفضل ترابی، نماینده مجلس گفت: با وجود تلاش مجدانه برخی برای مخالفت با تعطیلی شنبه‌ها، مجلس با استناد به اینکه تعدادی از مراجع شاخص این موضوع را مغایر با قوانین شریعت ندانستند تعطیلی شنبه را در دستور کار قرار می‌دهد تا بعد از بررسی‌های لازم تصمیم‌گیری شود.

ترابی افزود: تعطیلی شنبه‌ها می‌تواند در بهبود مناسبات اقتصادی تجاری ما با کشورهای منطقه تاثیرگذار باشد و حتی کشور عراق هم تصمیم به تعطیلی شنبه‌ها گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: افراطی‌گری در هر شرایطی هزینه‌ساز است حالا چه در موضوع تعطیلی شنبه‌ها باشد چه در موارد دیگر.

این نماینده مجلس تصریح کرد؛ متأسفانه در چند سال گذشته کشور از افراط و تفریط تندروها آسیب‌های جدی دیده است؛ بنابراین همه باید سعی خود را جهت خنثی‌سازی هر چه بیشتر طیف تندرو به کار بگیرند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • محمود

    مداخله شرع در مواردی که در آن موضوع شرع مقدس اسلام مسکوت است و صراحت ندارد بجز بی اعتبار کردن شرع نتیجه ای نخواهد داشت مانند آنکه دین بیاید و در خصوص مکانیک کوانتوم اظهار نظر کند. اینکه در اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری پنجشنبه ها تعطیلی باشد یا شنبه ها یا هیچکدام یا هردو ، دانشمندان علم اقتصاد بین الملل، مدیریت بازرگانی و غیره باید اظهار نظر نمایند. علم ابطال پذیر است اما شرع ابطال پذیر نیست چون سخن خدا یا ولی خداست. بنابراین به بهانه شرعی رد نمودن مصوبه مجلس، ضربه به شرع مقدس است چه بسیا علم ثابت کند که رد مصوبه مذکور اشتباه بوده است و به این ترتیب اعتقاد جوانان کشور نسبت به اسلام و شریعت، سست گردد.

  • زهرا

    در خصوص لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت، کشورهای پیشرفته و اسلامی به دلیل آگاهی از فواید آن در زمینه های خانوادگی، سازمانی و اقتصادی سالهاست از آن روش استفاده می کنند. در ایران عده ای بدون دلایل منطقی و ارائه یک آیه یا حدیث موثق، بخاطر کج فهمی، خودنمایی و لجبازی، با این لایحه مخالفت می نمایند؛ اینگونه مخالفت ها موجب مایوس شدن مردم از کارآمدی نظام و اسلام خواهد شد آیا این خیانت نیست ؟ !!!!!

  • علی

    در رابطه با نظر آیت الله سبحانی در مورد اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، مخالفت ایشان با تعطیلی شنبه ها است و مخالفتی با تعطیلی پنجشنبه ها ابراز ننموده اند ضمنا پیشنهاد اصلی دولت در اصلاح ماده قانونی فوق الذکر، تعطیلی پنجشنبه ها بوده است. با توجه به اینکه هم اکنون کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است پنجشنبه ها تعطیل هستند و شهرستانی ها از این تعطیلی محروم می باشند لذا گزینه بررسی روز پنجشنبه در اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. قطعا وضعیت ناعادلانه و تبعیض آمیز فعلی غیرعادلانه مغایر با اصول شرع و قانونگذاری است و مجلس باید اشکالات شورای نگهبان را حل کند نه اینکه کلا این موضوع را از دستور کار خارج سازد. ظاهرا برخی از نمایندگان مجلس عادت کرده بجای حل مساله، صورت مساله را پاک کنند!!!.

  • علی

    از جناب آقای ابوترابی خواهشمندیم در خصوص لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص افزایش تعطیلات آخر هفته کارمندان دولت و همچنین تبعیض بین کارمندان مستقر در تهران و کارمندان شهرستان ها روشنگری فرمایید. کارمندان تهرانی به دلیل بهره مندی از تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال، 53 روز تعطیل می باشند اما کارمندان شهرستانی از آن محروم هستند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و کاهش بهره وری آنان می شود. این بی عدالتی و تبعیضی است که هیچ توجیهی ندارد و باعث نارضایتی شغلی بخش زیادی از کارمندان دولت شده است. سوء تفاهمات مطرح شده از سوی عده ای ناآگاه باعث شد این مصوبه در دور قبل مجلس به نتیجه نرسد هم اکنون امید ما به جنابعالی و سایر افراد فرهیخته در مجلس و دولت برای پیگیری و تشریح اهمیت موضوع می باشد. با تشکر

  • هادی

    تبعات مخالفت با تعطیلی شنبه ها: 1- باعث بی اعتبار شدن حیثیت مجلس می شود 2-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران بجای شنبه ها، پنجشنبه ها تعطیل هستند این مساله موجب تبعیض و بی عدالتی نسبت به کارمندان شهرستانی و نارضایتی شغلی از حذف 52 روز از تعطیلات آنها می شود. 3- افزایش انزوای اقتصادی و کاهش تعاملات بین المللی کشور را موجب می گردد 4-باعث هزینه تراشی برای دولت شده و مانع کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود 5- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده و فرزند آوری را کاهش می دهد6- باعت توهین و ناراحتی هموطنان کلیمی و یهودیان کل جهان می شود. 7- به رژیم صهیونیستی بهانه می بخشد که ایران نه بخاطر مساله فلسطین بلکه اساسا با یهودیت و دین پیامبر اولوالعزم حضرت موسی کلیم الله (ع) ضدیت دارد 8-تعصب دینی و یهودستیزی، اسلام ستیزی را در کل جهان افزایش می دهد. 9- باعث کاهش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 10- اثبات عدم استقلال رای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت.11- مانع جبران مصوبه زیان بار مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی می شود.

  • زهرا

    لطفا برای جبران مصوبه مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی، که به ضرر شدید کارمندان شد پنجشنبه ها یا شنبه ها را تعطیل کنید. ضمنا، کارمندان تهرانی که مرکز مبادلات اقتصادی کشور و استقرار وزارتخانه ها است پنجشنبه ها تعطیل هستند و شهرستانی ها از این تعطیلی محروم و مغبون می باشند. شما را به همه مقدسات عالم و به جان عزیزان تان، قسم می دهیم این ظلم، تبعیض و بی عدالتی را خاتمه بدهید. از ناله و نفرین یک میلیون کارمند شهرستانی و خانواده هاشون اجتناب بفرمایید صبرمان تمام شده ممکنه یک اتفاقی بیافته. و الله لا یحب الظالمین.

  • مهدی

    سلام، آیا علمای ارجمند و بزرگوار، آنگونه که نسبت به موضوع کم اهمیتی مثل تعطیلی شنبه ها، نگرانی و حساسیت نشان می دهند در مورد مسایل اساسی هم نگرانی دارند؟ آیا گرسنگی و سوء تغذیه ، فقر شدید، گرانی و تورم ، بیکاری، فساد جامع، اختلاس توسط برخی مسئولین، فحشاء از روی فقر، تعطیلی کارخانجات، بحران ناتوانی مردم برای خرید مسکن، افزایش فاجعه بار اجاره خانه ها، پیری جمعیت، حیف و میل کردن منابع ارزشمند کشور، سوء مدیریت، کمبود دارو و خدمات بهداشتی و درمانی، ضرر و زیان کشاورزان، شکاف فزاینده ملت و حاکمیت، پارتی بازی، مهاجرت دانشمندان و نخبگان از کشور، عدم شایسته سالاری، بحران آب، کمبود برق، بحران هجوم مهاجران افغانی به کشور، ناتوانی در وصول حق آبه کشور از افغانستان، از دست رفتن محیط زیست، سکوت علما در مقابل رنج و بدبختی مردم، بردگی برای چین و روسیه و تاراج منابع کشور توسط آقازاده ها و صدها مسائل دیگر، زیبنده کشور هست؟ آیا علمای عزیز نگران نیستید که قرار است چه مملکتی را به امام زمان (عج) تحویل دهند؟ کشور آباد و آبرومند یا کشور ویران و مخروبه؟ آنقدر که روحانیون بزرگوار، ذهن خود را درگیر تعطیلی شنبه ها کرده اند شنبه ای که به قول حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، حتی یک آیه یا حدیث موثق مبنی بر تحریم تعطیلی آن وجود ندارد نسبت به سایر مسائل هم دغدغه دارند؟ آیا نمی دانند در حال حاضر کارمندان دولتی مستقر در تهران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها، 52 روز در سال تعطیل هستند و کارمندان دولتی مستقر در شهرستانها از آن محروم می باشند؟

  • مهدی

    آیا علمای بزرگوار، آنگونه که نسبت به موضوع کم اهمیتی مثل تعطیلی شنبه ها، نگرانی نشان می دهند در مورد مسایل اساسی هم نگرانی دارند؟ آیا گرسنگی و سوء تغذیه ، گرانی و تورم ، بیکاری، فساد جامع، اختلاس توسط برخی مسئولین، فحشاء از روی فقر، تعطیلی کارخانجات، بحران ناتوانی خرید مسکن، افزایش فاجعه بار اجاره خانه ها، پیری جمعیت، حیف و میل کردن منابع ارزشمند کشور، سوء مدیریت، کمبود دارو و خدمات بهداشتی و درمانی، زیان کشاورزان، شکاف ملت و حاکمیت، پارتی بازی، مهاجرت دانشمندان و نخبگان از کشور، عدم شایسته سالاری، بحران آب، کمبود برق، بحران هجوم مهاجران افغانی به کشور، ناتوانی در وصول حق آبه کشور از افغانستان، از دست رفتن محیط زیست، سکوت علما در مقابل رنج و بدبختی مردم، بردگی برای چین و روسیه و تاراج منابع کشور توسط آقازاده ها و غیره زیبنده کشور است؟ آیا علمای عزیز نگران نیستید که قرار است چه مملکتی را به امام زمان (عج) تحویل دهند؟ کشور آباد و آبرومند یا کشور ویران و مخروبه؟ آنقدر که روحانیون بزرگوار، ذهن خود را درگیر مخالفت با تعطیلی شنبه ها کرده اند شنبه ای که به قول حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، حتی یک آیه یا حدیث موثق مبنی بر تحریم تعطیلی آن وجود ندارد نسبت به سایر مسائل هم دغدغه دارند؟ آیا نمی دانند در حال حاضر کارمندان دولتی مستقر در تهران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها، 52 روز در سال تعطیل هستند و کارمندان شهرستانها از آن محروم می باشند؟ چرا حضرات، این بی عدالتی را می بینند و سکوت می فرمایند؟ چرا با رئیس مجلس، رئیس دولت، دیوان عدالت اداری و سازمان اداری و استخدامی مکاتبه نکردند؟ آیا عدالت جزء اصول مذهب و اصول قانون اساسی کشور نیست؟ شهرستانی ها در 46 سال گذشته نشان داده اند در مقایسه با تهرانی ها، وظایف خود را نسبت به انقلاب و نظام، بهتر عمل کرده اند آیا پاسخ وفاداری شهرستانی ها، تبعیض و بی عدالتی است؟

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد