شینا انصاری معاون پزشکیان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کیست؟

در این خبر به معرفی شینا انصاری معاون پزشکیان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پرداخته شده است.

شینا انصاری معاون پزشکیان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کیست؟
صفحه اقتصاد -

رئیس جمهور با صدور حکمی خانم دکتر شینا انصاری را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

مسعود پزشکیان در حکم انتصاب خانم دکتر شینا انصاری به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرده که امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

شینا انصاری (زادهٔ ۱۳۵۲) یکی از فعالان برجسته محیط زیست ایرانی است. از سال ۱۴۰۳، او به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند.

او دارای دکتری رشته مدیریت محیط زیست است و دوره‌های تخصصی مختلفی را در کشورهایی مانند ژاپن، اتریش و امارات گذرانده است.

شینا انصاری در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی کشاورزی (گرایش گیاه‌پزشکی) در دانشگاه بوعلی سینا همدان به پایان رساند و در سال ۱۳۷۸ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کشاورزی با گرایش بیماری‌شناسی گیاهی از دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات دریافت کرد.

او سپس مدرک دکتری خود را در رشته مدیریت محیط زیست از همان دانشگاه اخذ کرد.

رساله دکترای او به بررسی راهبردهای زیست‌محیطی مدیریت سموم ارگانوفسفره روی برنج در استان مازندران پرداخت.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

شینا انصاری در سال ۱۳۷۹ پس از موفقیت در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان کارشناس محیط زیست به این سازمان پیوست.

او در سال ۱۳۸۱ به عنوان سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ری منصوب شد و در ادامه به عنوان معاون اداره کل محیط زیست استان تهران فعالیت کرد.

مسئولیت‌های کلیدی

انصاری در طول دوره‌های مختلف کاری خود، مسئولیت‌های متعددی بر عهده داشت.

از جمله این مسئولیت‌ها می‌توان به معاونت فنی اداره کل محیط زیست استان البرز، مدیریت کل دفتر پایش فراگیر آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست، و ایجاد سامانه پایش کیفی هوای کشور اشاره کرد.

همچنین او در تدوین قوانین مهمی همچون قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک نقش داشته است.

دوره‌های تخصصی

انصاری دوره‌های تخصصی متعددی را در کشورهای مختلف گذرانده است.

از جمله این دوره‌ها می‌توان به آلودگی هوا و پایش گازهای گلخانه‌ای در ژاپن، تغییر اقلیم و ساختمان‌های سبز در سنگاپور، و حفاظت از لایه ازن در ژاپن اشاره کرد.

فعالیت در شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست

در سال ۱۳۹۸، انصاری به عنوان مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران منصوب شد.

او سپس در سال ۱۴۰۳ توسط مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور وقت، به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

آثار و نوشته‌ ها

شینا انصاری نویسنده چندین کتاب در حوزه محیط زیست است.

علاوه بر این، مقالات تخصصی او در مجلات علمی و یادداشت‌هایش درباره مسائل و معضلات محیط زیستی کشور در روزنامه‌ها منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ایرانی

    خب زنها هم مردمان این کشور هستند اینهمه زن رایسه فلان اداره کشور است این همه زن دکتر ومهندس ومعلم و کارشناس آن این خانوم هم خدارو شکر رایس سازمان محیط زیست هست .خدا به کار وشغلش رونق و برکت بده خداوند آقای پزشکیان باشد را در مسولیت خود همیشه موفق و سربلند کند .آقای پزشکیان انسان خداشناس و مومن و هموطن خوب و گرامی و عزیز ملت هستند ..خداوند کشورمان ایران اسلامی را پراز نعمت الهی رونق بیشتر اقتصادی و موفقیت‌های بیشتر اسلامی اقتصادی کند امین یا رب العالمین...

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد