ماجرای طوفانی برخورد گشت ارشاد با نفس حاجی شریف دختر ۱۴ ساله در خیابان وطن‌ پور | چه خبر بود؟

در این خبر می خوانید؛ ماجرای برخورد گشت ارشاد با نفس حاجی شریف دختر 14 ساله در خیابان وطن‌پور

ماجرای طوفانی برخورد گشت ارشاد با نفس حاجی شریف دختر ۱۴ ساله در خیابان وطن‌ پور | چه خبر بود؟
صفحه اقتصاد -

نفس حاجی شریف، دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ای که در یکم تیر از سوی ماموران گشت ارشاد در تهران مورد ضرب و جرح قرار گرفت و مادر این دختر از ماموران طرح نور شکایت کرد.

مریم عباسی مادر نفس حاجی شریف، دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ای که در یکم تیر از سوی ماموران گشت ارشاد در تهران مورد ضرب و جرح قرار گرفت، از ماموران طرح نور شکایت کرد.

خانم عباسی گفت هنگام برخورد فیزیکی ماموارن با دخترش، سر نفس را به پست برق کوبیدند و پس از بازداشت در داخل ون نیز برخوردها با او ادامه پیدا می‌کند و ماموران پایشان را روی گردن دخترش گذاشتند. مادر نفس می‌گوید برای اثبات ادعاهایش عکس و شاهد موجود است و با گذشت یک ماه هنوز حتی شهود این پرونده هم احضار نشده‌اند.

مادر این دختر نوجوان می‌گوید وقتی ساعت ۸ شب در پی تماس دوست دخترش به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه می‌کند دخترش را در وضعیتی بد می‌بیند: دخترم را با صورتی زخمی، لب‌های ورم کرده، گردن کبود، لباس پاره پاره و صدایی که در نمی‌آمد دیدم. چشماش از هم باز نمی‌شد اینقدر گریه کرده بود.

خانم عباسی بر این ادعا تاکید دارد که مامورانی که با دخترش برخورد کرده بودند مربوط به همانجا بوده‌اند.

این مادر به سن پایین دخترش اشاره می‌کرد و از برخورد مستقیم قانونی با او گلایه داشت: دختر ۱۴ ساله‌ی من طفل محسوب میشه! اطفال حتی اگر قتلی انجام داده باشند والدشان باید پاسخگو باشد! چند روز قبل انتخابات هم بوده. جوری بچه‌ی من رو می‌زنن که مردم از پنجره‌ها هم واکنش نشون میدن! موبایل کسی که عکس گرفته هم می‌گیرن!

واکنش پلیس به این ماجرا

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گزارشی نسبت به انتشار ویدئوی مربوط به برخورد پلیس و ماموران گشت ارشاد در خیابان «وطن‌پور» تهران واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: «این ویدئو مربوط به گذشته بوده است؛ در تاریخ «یکم تیرماه ۱۴۰۳»، ماموران به دو زن جوان در خصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر دادند که متاسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند.»

در این اطلاعیه پلیس پایتخت آمده است: «این ویدئو مربوط به گذشته بوده است؛ در تاریخ «یکم تیرماه ۱۴۰۳»، ماموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر دادند که متاسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند. در تعاقب هر دو نفر در خیابانِ «وطن‌پور»، مجدداً با پوششِ نامناسب مشاهده شدند که در حینِ انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثرِ مقاومت جراحتی جزئی در احدی از ایشان ایجاد می‌شود.

پس از بروزِ حادثه، ویدئو گرفته شده توسط پلیس و فیلمِ دوربینِ مداربستهِ خیابان برایِ شفاف‌سازی به مقام قضائی تحویل داده شد. ضمن آن‌که پلیس رفتارِ این‌چنینی توسط عواملِ انتظامی را در چارچوب استانداردهایِ کُنِشی و عملیاتیِ خود ندانسته و پرونده در سیستمِ قضائی و بازرسیِ فراجا مفتوح و در حال بررسی است.

در پایان این اطلاعیه، پلیسِ پایتخت همگان را به اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌هایِ اجتماعی دعوت می‌کند.»

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد