وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ / حتما بخوانید

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ / حتما بخوانید
صفحه اقتصاد -

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هوای استان روز دوشنبه به دلیل وقوع گرد و غبار برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

سعیدیوسف‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرون برابر با ۴۱ میکرو گرم در مترمکعب و میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۸۱میکروگرم بر مترمکعب است.

به گفته وی، بر اساس شاخص کیفی هوا، هوای چهارمحال و بختیاری امروز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

به گفته وی، هوای شهرکرد سال‌گذشته ۴۳ روز پاک و هفت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در سال‌جاری با نصب و راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در لردگان و بروجن میزان آلایندگی هوا در سطح استان ارزیابی دقیق‌تر می‌شود.

براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

براساس اعلام هواشناسی چهارمحال و بختیاری کاهش کیفیت هوا در استان تا آخر هفته ادامه دارد و برای صبح‌ها جوی به نسبت پایدار و آسمانی اغلب صاف همراه با غبار رقیق و برای ساعات بعد از ظهر آسمانی کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در برخی مناطق احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان