ایران بروکر / 16 فروردین - 728x90

فوری/ گزارش پزشکی قانونی درباره سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور

​​​​​​​ رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضایی اعلام شده است.

فوری/ گزارش پزشکی قانونی درباره سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
صفحه اقتصاد -

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری درباره بانک ژنتیک بیان داشت: بانک ژنتیک را سرمایه عظیمی برای کشور می‌دانیم. در حال توسعه جدی آن هستیم و رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه پروفایل و اخذ نمونه در طی یکسال گذشته را داشتیم و به سرعت مسیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طی یک سال ۴۰ پرونده عوامل مجرمانه شناسایی و به قوه قضائیه اعلام شد، گفت: راه اندازی سامانه بانک ژنتیک کشور در جهت ایمن سازی اطلاعات بانک ژنتیک بسیار مؤثر است‌.

۱۱ پروژه عمرانی در هفته قوه قضائیه افتتاح خواهد شد

مسجدی افزود: ۱۱ پروژه عمرانی در هفته قوه قضائیه افتتاح خواهد شد که برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۱۵ میلیارد هزینه صرف شده است. در حوزه تجهیزات نیز از چند کشور مانند چین و هند تجهیزاتی خریداری و وراد کشور شده است.

​وی عنوان کرد: کیت ۳۰ جایگاهی در این سازمان تولید شده و در مرحله آزمایش‌های نهایی است که این کیت توانست تاییدیه‌های لازم برای تولید را دریافت کند.

مسجدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله رئیسی و همکارانشان گفت: شعاری که در سال ۱۴۰۳ سازمان پزشکی به عنوان منشور کاری خود انتخاب کرد ارتقای کیفیت همه جانبه و خدمت به مردم عزیز است و سازمان پزشکی قانونی در یکسال آینده پیشرفت همه جانبه را در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات دارد.

​وی ادامه داد: ما خود را مدیون مردم می‌دانیم و تلاشمان این است که بتوانیم خدمات علمی تر با رعایت سرعت برای مردم داشته باشیم.

نظر پزشکی قانونی در رابطه با شهدای خدمت اعلام شد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و تیم همراهشان بیان داشت: نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضائی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم، گفت: اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رئیس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضائی اعلام کردیم.

وی افزود: همچنین واژگونی قطار در مسیر قم و کاشان را داشتیم که ۷ جسد زغالی داشت و شناسایی آن از طریق DNA انجام شد. همچنین آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حادثه حرم مقدس شاه چراغ در شیراز را داشتیم که توسط همکاران ما بررسی شد.

حتی یک بافت هم بدون رضایت بستگان متوفی دریافت نمی‌شود

مسجدی برداشت قرنیه را یکی دیگر از خدمات این سازمان برشمرد و گفت: بانک قرنیه تمامی خدمات خود را به صورت رایگان انجام می‌دهد. اجازه برداشت قرنیه در سالن‌های تشریح از بستگان متوفیان اخذ می‌شود تا این قرنیه‌ها به صورت رایگان برای بیماران نیازمندان استفاده شود. این اقدام باید با رضایت بستگان متوفی باشد و برداشت قرنیه هرگز بدون اجازه انجام نخواهد شد.

وی گفت: حتی یک چشم و بافت هم بدون رضایت بستگان متوفی دریافت نمی‌شود و براساس قانون نمی‌توانیم بدون رضایت خانواده متوفی همچنین برداشتی انجام دهیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: همه اقدامات این نهاد کاملاً علمی و فقهی است و باید از این دو فیلتر عبور کند تا جای کوچک‌ترین اشتباه و انحرافی وجود نداشته باشد.

مسجدی به موضوع امنیت روانی جامعه به عنوان یکی از ارکان اصلی در تکالیف پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: متأسفانه این سازمان به طور مستمر توسط جنگ رسانه‌ای مورد حمله قرار می‌گیرد.

کاهش ۱۰.۵ درصدی فوتی‌های تصادفات در نوروز امسال

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۴۵ نفر از هموطنان‌مان بر اثر حوادث رانندگی فوت کردند، یادآور شد: این آمار نشان از رشد ۲.۸ درصدی فوتی‌های تصادفات در سال ۱۴۰۲ دارد. در طرح نوروزی امسال نیز هزار و ۸۹ فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد کاهش داشت

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

نظرسنجی

کدام یک از کاندیداهای زیر در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان