پیش بینی وضعیت آب و هوا خوزستان فردا پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی خوزستان ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خوزستان فردا پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ و هواشناسی خوزستان پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خوزستان فردا پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی خوزستان ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای ۲ شهر خوزستان روز چهارشنبه در وضعیت قرمز قرار گرفت.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر ماهشهر با شاخص‌ ۱۵۳ و هندیجان ۱۵۴ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای ایستگاه‌های استانداری، نیوساید و پادادشهر اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۲۵، ۱۳۴ و ۱۲۹، رامشیر ۱۰۳ و شوشتر ۱۲۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

همچنین هوای آبادان، امیدیه، اندیمشک، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامهرمز و شادگان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

هوای شهر ایستگاه پتروشیمی مسجدسلیمان نیز در وضعیت سالم و پاک قرار داشت.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر از روز پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر هفته وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط گاهی نسبتا شدید خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد