تاریخ دقیق آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳ | زمان کنکور فرهنگیان اعلام شد

فرهنگیان در چه تاریخی قرار است کنکور بدهند جواب این سوال را در این خبر پیدا کنید

تاریخ دقیق آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳ | زمان کنکور فرهنگیان اعلام شد
صفحه اقتصاد -

فرهنگیان که از امسال قرار است به صورت مجزا کنکور بدهند. در ذهن افراد تاریخ این روز سرنوشت ساز مجهول است که در ادامه تاریخ کنکو فرهنگیان را میبینیم. برای مشاهده جزئیات بیشتر این خبر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

تاریخ برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان

یکی از سوالات مهم و پرتکرار بین داوطلبانی که علاقمند به شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می باشند در خصوص زمان برگزاری کنکور تربیت معلم است، در پاسخ به این سوال باید گفت که داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در این ازمون می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از برنامه زمانبندی برگزاری آزمون تربیت معلم آگاه شوند.

سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد: آزمون برای همه متقاضیان (اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی) در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در گزارش دیگری که روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

با توجه به آنچه گفته شد داوطلبان می توانند در بهمن ماه پس از انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون دانشگاه فرهنگیان از شرایط و ضوابط آن به صورت کامل با جزئیات مطلع شوند و سپس اقدام به نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نمایند، پس از آن نیز برای برنامه ریزی و مطالعه دروس کنکور تربیت معلم آماده شوند تا در تاریخ برگزاری آزمون تربیت معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در جلسه آزمون حاضر شوند.

زمان برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان را دارند، باید در بازه زمانی تعیین شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ همزمان با کنکور سراسری در ۶ و۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اولین دوره برگزار خواهد شد.

رشته تحصیلی زمان برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ریاضی و انسانی ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تجربی ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

در زمان برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم داوطلبان باید به دفترچه سوالات تخصصی پاسخ دهند. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده دروس عمومی نیز در این آزمون حذف شده و احتمالا شاهد تاثیر ۵۰ درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در آزمون باشیم.

با توجه به این اخبار احتمالا مدت زمان آزمون همانند کنکور سراسری در حدود سه ساعت باشد.

شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان

برای کنکور ۱۴۰۳ دارا بودن حداقل نمره علمی کل ۶۰۰۰

علیرغم اطلاع رسانی های انجام شده توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org در خصوص افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، براساس دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام در نظر گرفته شده است.

داشتن حداقل معدل کل لازم ۱۴ در دوره متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) برای کنکور فرهنگیان لغو شد.

بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی.

موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی.

براساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، حداکثر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، ۲۴ سال تمام در نظر گرفته شده است.

حوزه و محل برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

حوزه امتحانی و آدرس محل برگزاری کنکور دانشگاه فرهنیگان و ساعت شروع آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد. داوطلبان متقاضی باید نیم ساعت پیش از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی حضور یابند.

حوزه های امتحانی بر اساس تعداد داوطلبان شرکت کننده تعیین می شود. چنانچه هر شهر یا شهرستان تعداد بالایی شرکت کننده داشته باشند در آن شهر حوزه امتحانی تعیین خواهد شد و داوطلبان نیازی به مراجعه به شهر های همجوار نخواهند داشت.

لذا توصیه می کنیم داوطلبان در روزهای ابتدایی اقدام دریافت کارت ورود به جلسه نمایند تا درصورت برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم در شهر دیگر با برنامه ریزی مشخص در آن حوزه حضور یابند.

رضا مراد صحرایی در شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه تربیت کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با بیان اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود ادامه داد: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وزیر آموزش وپرورش به طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی اشاره کرد که ظرف یک ماه ارائه می شود و گفت: برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا می‌شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی درحال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان این‌گونه تربیت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان